Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

    Een dringende vraag.

    Voor het inplakken van foto's in een album moet ik een goed, snel, schoon en veilig plakmiddel hebben.

    Ik heb tweezijdige kleefband uitgeprobeerd, maar het 'apparaat' om de plakband op de foto's te trekken raakt snel vervuild met lijmresidu waardoor het niet soepel en veilig werkt.

    Ik heb 'echte dure' lijm van Henzo maar ik heb het idee dat deze zuurvrije, krimpvrije lijm toch zijn invloed op de voorkant van de foto heeft (de glanslaag), zeker op plaatsen waar de lijm iets dikker erop zit. En het is een viezigheid.

    Kan iemand mij dè tip geven voor het goed, snel, schoon en veilig inplakken van foto's? Waarmee en hoe stevig houdt het? De foto MOET rondom vastzitten, en niet alleen op de hoekjes!
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

    zo'n lijm-muizeke van pritt misschien ? bestaat met permanente plak , en met een removable lijm .

    Ik heb daar de wijzerlaten van mijn dashboard mee aaneengeplakt en da plakt nog perfect (en die auto slaapt buiten)
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

    Comment


    • #3
      Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

      Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
      zo'n lijm-muizeke van pritt misschien ? bestaat met permanente plak , en met een removable lijm .

      Ik heb daar de wijzerlaten van mijn dashboard mee aaneengeplakt en da plakt nog perfect (en die auto slaapt buiten)
      Toevallig had vrouwlief een pritt lijmrollertje ergens verstopt. En inderdaad, dat werkt als een zonnetje.
      Jammer van de dure lijm, maar die gaat richting prullenbak. Vanmiddag een paar rolletjes inslaan.

      Dank je Paradroid. <azhrarn maakt diepe buiging)
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

        om foto's op te plakken op een grote plaat (karton of metaal, zonder paspartoe of kader), gebruik ik 3M remount... dat maakt van je ondergrond een post-it oppervlakte, daardoor kan je je foto er ook weer afnemen, een ander er op plakken, of eventueel als die verkeerd geplakt was, terug opnieuw plakken...

        ik gebruik dit momenteel voor A3+ formaat foto's...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

          Tec-7
          dat lijmt alles

          Comment


          • #6
            Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

            Ik gebruik zo'n dubbelzijdige lijmrol van Scotch. Als je goed oplet werkt dat zeer goed. Maar je moet op tijd de gebruikte rest al eens weggooien

            Comment


            • #7
              Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

              dubbelzijdige fototape...

              bij de betere fotozaak verkrijgbaar
              some toys 4 big boys
              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

              Comment


              • #8
                Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

                Ik heb een tijdje geleden een trouwalbum moeten maken en heb daarvoor dubbelzijdige plakband op een rol (heel fijn denk 0.5 cm breed) gebruikt. Ben die gaan halen in een hobbywinkel. Werkte wel goed.
                canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                mijn fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Welk lijmmiddel voor foto's inplakken

                  Zelf ook al eens zo'n Pritt-lijmrolleke gebruikt.
                  6 maand later alles kunnen herplakken met iets anders.
                  Het plakte goed maar door het bladeren in het fotoalbum kwam de hele boel los.
                  I would, if I could ...

                  Comment

                  Working...
                  X