Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd scherm D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lcd scherm D200

    is het normaal dat de lcd scherm van mijn D200 heel helder is?
    ik heb al teruggeschroefd naar -2, maar ook nu heb ik een vrij heldere lcd, die erg afwijkt van de histogram van de gemaakte foto.Dit betekent dat ik bij elke foto steeds de histogram op moet roepen, om de foto te beordelen.
    Ik heb dit nog nooit gehad met mijn D70 en D70s.
    Verder.....de foto's komen vrij blurrig uit de toestel, ondanks het feit dat ik de verscherping op medium hoog heb gezet. Achteraf in Photoshop kan ik wat verscherpen natuurlijk, maar ik zou graag, dat de foto's uit zo een dure camera al redelijk uitrollen.

  • #2
    Re: lcd scherm D200

    Een histogram heb je altijd nodig om je foto op belichting te controleren.
    Je lcd geeft namelijk altijd een vertekend beeld, als je in de schaduw of de felle zon staat, binnen of buiten.
    De lcd is alleen goed voor de compo en de menu's zeg ik altijd maar.

    Beeld optimaliseren voor jpg heb ik bijna altijd op VI Levendig staan.
    Ik maak mijn opname allemaal in Raw + jpeg fine M

    Mijn beste foto's gebruik ik de raw versie voor om zelf alles aan te kunnen passen in ps.

    Bij mij valt het wel mee hoor het blurry.

    Maar verwacht niet dat omdat je een duurder toestel hebt dat er automatisch betere platen uitrollen.
    De D200 is eingenlijk geen automatisch toestel.
    Probeer alle instellingen eens uit op hetzelfde onderwerp met dezelfde belichting en kijk wat de verschillen zijn en wat instellingen doen met je foto ( op je computer )

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: lcd scherm D200

      Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
      is het normaal dat de lcd scherm van mijn D200 heel helder is?
      ik heb al teruggeschroefd naar -2, maar ook nu heb ik een vrij heldere lcd, die erg afwijkt van de histogram van de gemaakte foto.Dit betekent dat ik bij elke foto steeds de histogram op moet roepen, om de foto te beordelen.
      Ik heb dit nog nooit gehad met mijn D70 en D70s.
      Verder.....de foto's komen vrij blurrig uit de toestel, ondanks het feit dat ik de verscherping op medium hoog heb gezet. Achteraf in Photoshop kan ik wat verscherpen natuurlijk, maar ik zou graag, dat de foto's uit zo een dure camera al redelijk uitrollen.



      Dat LCD scherm zou ik toch eens laten nakijken of vergelijken met dat van andere D200's.Blurry foto's:vergeet niet dat je fotofiles groter zijn dan van je D70,aan 100% bekeken zie je nu meer alle imperfecties van je foto's en ook de beperkingen van je lens komen beter aan het licht.Ik weet niet met welke lens je fotografeert,maar met bv. de Nikkor 50mm 1.8 moet je in staat zijn om(aan diafragma 8) haarscherpe foto's te maken,zelfs zonder na te scherpen.Op scherm bekeken aan 50% zien die er nog scherp uit,het sterke anti alias filter (tegen moiré) van de D200 maakt echter dat je gerust al je foto's wel wat mag opscherpen bij het nabewerken.




      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: lcd scherm D200

        Post eens een 100% crop van zo'n blurry foto op F4-8 met vermelding van het gebruikte objectief
        (liefst ook ééntje met aanscherping)
        Ter vergelijking http://farm2.static.flickr.com/1069/...a0b2cb27_o.jpg

        Na standaard-verscherping verwacht ik toch iets in die aard
        Last edited by mexicano; 26 september 2007, 15:27.
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: lcd scherm D200

          Fotoafdrukken online bestellen en laten bezorgen. Bij Pixum kun je jouw foto afdrukken in verschillende formaten, op hoogwaardig en duurzaam fotopapier. Foto's bestellen in de beste kwaliteit doe je bij Pixum.

          Hier zijn 2 testfoto's
          de gebruikte objectief is 17-55mm 2.8
          deze foto is gemaakt op Manual, ISO 800, met f8, s1/60, centrumgericht meting, flash SB800, medium JPG, en in de camera verscherping medium hoog
          IK VINDT HET NIET SCHERP
          f8 moethaarscherp zijn met zo een dure,goede objectief.

          Ik zie trouwens dat de foto op Pixum klein is weergegeven, ondanks dat ik in grote resolutie heb upload.
          Hoe kan ik de origine resolutie hier plaatsen?

          Comment


          • #6
            Re: lcd scherm D200

            Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
            http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=2680521
            Hier zijn 2 testfoto's
            de gebruikte objectief is 17-55mm 2.8
            deze foto is gemaakt op Manual, ISO 800, met f8, s1/60, centrumgericht meting, flash SB800, medium JPG, en in de camera verscherping medium hoog
            IK VINDT HET NIET SCHERP
            f8 moethaarscherp zijn met zo een dure,goede objectief.

            Ik zie trouwens dat de foto op Pixum klein is weergegeven, ondanks dat ik in grote resolutie heb upload.
            Hoe kan ik de origine resolutie hier plaatsen?
            U heeft gelijk mijn opnamen met een 17-70mm 4.5 -2.8 van Sigma zijn veel scherper. Van wege de lichtsterkte ben ik ook van plan de 17-55mm 2.8 Nikon te kopen maar dan moet deze wel beter presteren dan wat u laat zien.

            Comment


            • #7
              Re: lcd scherm D200

              Wat ik meen te zien is eerder een totaal oversharpened beeld
              Maar het is erg moeilijk juist te beoordelen zonder full-size of 100% crop
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: lcd scherm D200

                Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                Wat ik meen te zien is eerder een totaal oversharpened beeld
                Maar het is erg moeilijk juist te beoordelen zonder full-size of 100% crop
                de tweede foto moet je bekijken, dat is de originele de eerste is inderdaad een verscherping van

                Comment


                • #9
                  Re: lcd scherm D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  U heeft gelijk mijn opnamen met een 17-70mm 4.5 -2.8 van Sigma zijn veel scherper. Van wege de lichtsterkte ben ik ook van plan de 17-55mm 2.8 Nikon te kopen maar dan moet deze wel beter presteren dan wat u laat zien.

                  Dat is toch knap als je dat zo kunt beoordelen . Van zo'n klein formaat is dit niet te beoordelen. Dan moet je toch echt een 100% krop op de site zetten
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #10
                    Re: lcd scherm D200

                    hoe kan ik de originele 100% crop hier op de site zetten?

                    Comment


                    • #11
                      Re: lcd scherm D200

                      Hallo,
                      Nu we toch over het LCD schermpje bezig zijn stel ik mij de vraag of het normaal is dat de beelden gelig zijn op het LCD schermpje zelf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lcd scherm D200

                        volgens mij niet, ik heb heldere maar wel normale kleuren op de lcd scherm.
                        weet je zeker dat iets is tussengekomen tussen de beschermkapje en de scherm zelf?

                        Comment


                        • #13
                          Re: lcd scherm D200

                          De D200 heeft inderdaad softere beelden dan de D70, D80 enz. Er is een cameraprofiel te downloaden die dit wel verminderd, zodat je beelden scherper uit de camera komen. Hierdoor pas je het profiel van de camera zelf aan. Maar zowiezo moeten ze dan nog iets naverscherpt worden. Kortom, het is harder werken in de digitale doka met de D200. Een downloadlink voor dit profiel heb ik niet, maar mocht je die willen hebben, dan wil ik hem wel mailen naar je. Stuur maar een pm mocht je deze willen ontvangen.

                          De foto's op je LCD scherm zijn inderdaad een stuk helderder dan op je pc. Maar het lcd scherm gebruik ik eigenlijk niet om de foto te bekijken, daarvoor is het histogram veel meer geschikt.
                          Last edited by JLP; 27 september 2007, 14:14. Reden: typefoutje
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

                          Comment


                          • #14
                            Re: lcd scherm D200

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                            Dat is toch knap als je dat zo kunt beoordelen . Van zo'n klein formaat is dit niet te beoordelen. Dan moet je toch echt een 100% krop op de site zetten
                            Het is juist dat geen goed oordeel kan geven op zo'n klein formaat: maar dan nog mag je een betere kwaliteit verwachten.

                            Comment

                            Working...
                            X