Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

    Tegenwoordig lijkt het mij dat het Canon is die de plak zwaait in DSL land.
    Ben ik mis? Want ik zou graag nog een Nikon D80 kopen.
    Of begint deze camera achterhaald te worden?

    Bij achterhaald denk ik bijvoorbeeld aan optical image stabilization. Iets wat tegenwoordig alle kleine digitale compactcamera's hebben. Pentax pakt er ook mee uit.
    De Nikon D80 heeft dit niet.
    Is dat een hebbeding of speelt het niet zo'n belang.?

    Ik denk dat de D80 kwaliteiten meer waard zijn dan IS?
    Last edited by GertW; 26 september 2007, 13:17.

  • #2
    Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

    Ik heb er onlangs ééntje gekocht en vind dit toestel absoluut niet achterhaald
    En (relatief) goedkoop
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

      Euh ??
      Kan je een goeie reden geven waarom je die niet zou kopen als je hem graag zou willen en je hebt het geld er voor over? Het toestel is een jaar op de markt. Dat is dus niet het allernieuwste, maar verre van achterhaald.

      Canon? Ja, die maken ook zeer goede toestellen, en zo zijn er nog een paar fabrikanten.

      Comment


      • #4
        Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

        ...ik weet het niet, maar als je wat bijlegt heb je al een Canon 40d (er komt waarschijnlijk ook een cashback op deze camera).
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door GertW Bekijk bericht
          Tegenwoordig lijkt het mij dat het Canon is die de plak zwaait in DSL land.
          Ben ik mis? Want ik zou graag nog een Nikon D80 kopen.
          Of begint deze camera achterhaald te worden?
          Achterhaald? Neen zeker niet. Waarom?
          Je moet wel je voordeel doen in de aankoopprijs natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

            ah
            wat betekent "achterhaald" tegenwoordig?

            Alles is tegenwoordig na max. 6 maand achterhaald: gsm's, pc's, laptops, auto's, moto's, gpssen.... en ook digitale fototoestellen.... tenminste als ge enkel naar de technische cijfertjes kijkt...

            Hamvraag is: wilt ge meedoen aan deze ratrace? Of niet? Wilt ge "altijd de grootste hebben" of kan je jezelf tevreden stellen met iets dat al iets langer dan enkele weken op de markt is?

            De D80 is gewoon subliem. Biedt ruim voldoende opties en knopjes voor de gewone amateur-die-net-iets-meer wilt. Om dat toestel goed te kennen ga je héél erg veel foto's in héél erg veel diverse omstandigheden moeten nemen hoor. Met heel veel soorten objectieven natuurlijk.

            Ik heb mezelf twee weken geleden een D50 van twee jaar oud gekocht. Dat toestel wordt zelfs niet meer gemaakt. Is dat toestel dan achterhaald? Ben ik gek dat ik dat doe? Ik denk het niet...
            Know what you know, and don't know what you don't know.

            Comment


            • #7
              Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

              Als een D80 je het meeste aantrekt, moet je het kopen, punt andere lijn. Dit toestel heeft voldoende lovende kritieken gekregen +reviews van gebruikers.
              Het voordeel van toestellen die al iets langer op de markt zijn is dat de prijs al gezakt is, en dat eventuele kinderziekten er waarschijnlijk ook al uit zijn.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Als een D80 je het meeste aantrekt, moet je het kopen, punt andere lijn. Dit toestel heeft voldoende lovende kritieken gekregen +reviews van gebruikers.
                Het voordeel van toestellen die al iets langer op de markt zijn is dat de prijs al gezakt is, en dat eventuele kinderziekten er waarschijnlijk ook al uit zijn.
                Veel is die prijs niet gezakt hoor, tegenover vorig jaar.
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GertW Bekijk bericht
                  Tegenwoordig lijkt het mij dat het Canon is die de plak zwaait in DSL land.
                  Natuurlijk.
                  Net op het moment dat Nikon 2 DSLR introduceert waar je bij Canon nog 5 jaar, of langer, kan op blijven wachten.

                  Een APS DSLR met professionele AF en een 12 MP sensor.
                  En gelijk de eerste professionele hoge snelheids DSLR met FF.

                  Wat Canon reeds heel lang kan, maar wat Nikon ook echt doet.
                  Je zou voor minder van merk veranderen.

                  De D80x met 12 MP sensor komt er ook nog wel.
                  Maar hiervoor kan nog tot een jaar nodig zijn.

                  Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 26 september 2007, 11:44.

                  Comment


                  • #10
                    Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                    De vraag is mss of er tegen februari een D80x uitkomt? (PMA2008)
                    Als je de evolutie in het verleden zag met de D200 > D80 > D40x...
                    Een D80 met de sensor van de D300 zou beter in competitie kunnen gaan met de canon 40D.

                    Comment


                    • #11
                      Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door U 99587 Bekijk bericht
                      De vraag is mss of er tegen februari een D80x uitkomt? (PMA2008)
                      Als je de evolutie in het verleden zag met de D200 > D80 > D40x...
                      Een D80 met de sensor van de D300 zou beter in competitie kunnen gaan met de canon 40D.
                      Als er in februari een d80x zou worden voorgesteld, heb je die ten vroegste tegen de zomer 2008. Waarom zou je zo lang wachten voor 2 Mp meer? Iemand die momenteel zijn/haar oog heeft laten vallen op een d80, heeft er toch geen fluit aan dat een opvolger van deze camera beter in competitie zou kunnen gaan met een andere camera.

                      Comment


                      • #12
                        Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                        ah

                        als we lang genoeg wachten gaan zelfs de compactjes full-frame sensors hebben
                        Know what you know, and don't know what you don't know.

                        Comment


                        • #13
                          Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                          ah

                          als we lang genoeg wachten gaan zelfs de compactjes full-frame sensors hebben
                          maar de compactjes gaan dan niet meer zo compact zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                            Volgens mij had sigma al een FF in een compact

                            En als je een D80 wilt moet je die gaan halen.
                            Ieder toestel wat 10jaar terug, nu of over 10 jaar uitkomt heeft zn plus en minpunten, maar je kunt alleszinds geen miskoop doen met een D80.

                            Volgens mij heeft Canon ook geen IS in een body behalve op de compacts en bridge toestellen.
                            En zou voor mij geen rol spelen, je onderwerp blijft toch bewegen.

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: heeft het nog zin om een Nikon D80 te kopen?

                              Net twee testen gezien in Engelse bladen en de D40 won van de 400D en de D80 van de 30D en K10D. Het was beide nipt en ik denk voornamelijk om de ergometrie en de lichtmeting en tov Canon de kitlens.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X