Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-300 VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-300 VC

    Iemand enig idee/nieuws/status van deze "aangekondigde" lens ? .. eeuwige vaporware ?

  • #2
    Re: Tamron 28-300 VC

    Beste,

    Volgens Tamron op 26/10/07 in Japan voor de Canon vatting. Op het net wordt een prijs van rond de 569 euro's opgegeven. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Indien vergelijkbaar met 18-250 dan ga ik proberen van een 'instap DSRL' stijl Eos 350 of 400D een soort P&S te maken, voorzetlensjes incl., om een lightweight uitrusting samen te stellen. Kan ook als back-up en first-shot toestel dienen voor de grote rugzak opengaat om met het ernstig werk te beginnen.
    'k Weet niet wanneer ze hier te krijgen zal zijn. Ik wacht hoe dan ook een bespreking en een test of twee af.

    Groetjes, Gerd Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-300 VC

      Oorspronkelijk geplaatst door gerd antwerpen Bekijk bericht
      Beste,

      Volgens Tamron op 26/10/07 in Japan voor de Canon vatting. Op het net wordt een prijs van rond de 569 euro's opgegeven. Ben benieuwd naar de kwaliteit. Indien vergelijkbaar met 18-250 dan ga ik proberen van een 'instap DSRL' stijl Eos 350 of 400D een soort P&S te maken, voorzetlensjes incl., om een lightweight uitrusting samen te stellen. Kan ook als back-up en first-shot toestel dienen voor de grote rugzak opengaat om met het ernstig werk te beginnen.
      'k Weet niet wanneer ze hier te krijgen zal zijn. Ik wacht hoe dan ook een bespreking en een test of twee af.

      Groetjes, Gerd Antwerpen
      ha dank u wel !! .. het enige wat ik wist was dat de lens "delayed due to technical problems" was .. Heb je deze info van hun website ? ben al een paar dagen niet wezen kijken .. Nu kijk ik er naar uit maar idd toch maar een paar reviews afwachten !

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-300 VC

        Beste Regulus,

        Ga eens kijken op tamron.co.jp. English aanvinken (tenzij je Japans machtig bent). Van daaruit kan je naar hun mededelingen : releasebericht, de A20 Special Site (A20 is de code voor de lens) en ook al een waarschuwing dat de VC niet correct werkt met een Canon Eos 1Ds (koopt iemand met een 1Ds zo'n lens?) en niet werkt met een aantal analoge toestellen uit de Eos reeks.
        Als je Tamron A20 intikt in je zoekmachine ga je ook allerlei leuks vinden. Als de reviews meevallen ik koop er een en ga ik testen of een Eos 350D met die lens betere resultaten levert dan een Panasonic FZ30 (waar je ook heel leuke dingen mee kan doen). Daarna zien hoe deze combo zich verhoudt tot het groot geschut... en dan nog leren hoe ik hier een foto moet laten zien.

        M.v.g., Gerd Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-300 VC

          andermaal dank .. ik was al aan het grasduinen geweest op de verschillende Tamron sites maar ik kwam niet verder dan de "oude" aankondigingen ...
          Ik ben razend benieuwd naar de reviews
          Als je 'm ooit koopt wil ik zeker de resultaten zien, stom dat ze idd die 18-250 niet van een VC'tje voorzien

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-300 VC

            gevonden

            http://www.tamron.co.jp/en/news/release_2007/1018.html

            en de specifieke site

            http://www.tamron.co.jp/en/lineup/a20/vc/index.html

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-300 VC

              Om even voort te gaan.
              - Op Dpreview staan een paar foto's, binnen en zonder flitser gemaakt : onvoldoende om er al iets over te zeggen.
              - De lens staat nu op de site van Konijnenberg als 'verwacht product'.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-300 VC

                Dank je .. een paar dagen niet gekeken bij "konijn" .. de Tamron Europa site vermeldt inderdaad (Duits) "Das Objektiv wird ab November im Handel erhältlich sein" ..

                Nu nog een serieuze review ergens

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-300 VC

                  behoudens vergissing staat deze al te koop bij konijnenberg à 529 euro
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-300 VC

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    behoudens vergissing staat deze al te koop bij konijnenberg à 529 euro
                    dat is idd wat "gerd antwerpen" stelde .. de vraag is enkel of ze 'm kunnen leveren .. staat rood aangevinkt voor BE en blauw voor NL wat als ik het goed begrijp betekent "niet leverbaar in BE" en "in bestelling (oid) voor NL"
                    Ik denk dus dat ze 'm enkel in "voorbestelling" aannemen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 28-300 VC

                      Beste Regulus en Co.,

                      Op dslr-forum.de staan nog wat testfoto's 5D met Tamron 28-300 vc lens, meer uitgebreid en beter beschreven dan het vorige sample. Zien er goed uit. Kijken op het Canon forum > canon objective. Je moet je er wel registreren voordat je de foto's kan zien. Geen vergissing: ik ben zelf maar een (zeer) geïnteresseerde amateur, geen reclamejongen (moest iemand die indruk hebben).

                      Gerd Antwerpen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 28-300 VC

                        OK bedankt .. ik geloof dat ik daar nog ergens lid van ben ik ga direct eens kijken .. dat zou dus ook betekenen dat die in Duitsland al te verkrijgen is en dus kan een review niet lang meer uitblijven ik hoop dat de dSLR gemeenschap wel zal zitten wachten op de eerste Tamron met IS/VC en dus de facto ook op de review

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 28-300 VC

                          vinden jullie ook niet dat dit niet echt een allround-lens kan zijn omdat er geen groothoek opzit? Ik zit regelmatig met mijn 18-200 zowel op 18 als op 200...
                          erik, Nikon materiaal

                          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron 28-300 VC

                            hmmm mja .. 't is een beetje op het randje zo men wil maar 28mm op een 1,6crop camera is 43mm equiv .. daar kan ik mee leven denk ik.
                            Ik heb daar die voorbeeldfotos gezien op de Duitse dSLR site .. ik vind dat helemaal niet slecht .. OK ze zijn genomen met een 5D en dat scheelt waarschijnlijk een slok op een borrel .. wat ik mij afvraag is hoeveel problemen met deze lens kan verwachten op een 400D ??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tamron 28-300 VC

                              Ik ben eveneens benieuwd. Aanvankelijk was ik van plan om de beide kitlenzen voor mijn Nikon D50 te verkopen en de 18-200 VR (Nikkor) aan te schaffen. Nu ik hier en daar begin te lezen over het "bestaan" van de 28-300 van Tamron (met VC!!), zal ik best nog wat de kat uit de boom kijken vooraleer al die centjes uit te geven.

                              Voor een "echte" amateur (lees beginner) lijkt deze lens meer dan behoorlijk te zijn.

                              Dit forum is alvast een handig hulpmiddel om er alles over te vernemen.

                              Volgens Tamron is de lancering voor Nikon pas voorzien in voorjaar 2008.

                              Mvg
                              Koen

                              Comment

                              Working...
                              X