Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

    Ik heb me al moe gezocht, maar nergens een antwoord. Ik vond wel al de lijst van de sigma toestellen die een upgrade nodig hebben voor op de nieuwere eos toestellen geplaatst te worden. maar ik vond de Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC er niet tussen, wel bijna gelijkaardige modellen. Ik ben een leek hierin, dus wat is een oude lens en is de eos 300d een nieuw toestel? geen idee. Het komt simpelweg hierop neer :

    past en werkt de "Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC" op de "EOS 300D " ?

    greetz!

  • #2
    Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

    Ze past wel (als het een versie is die compatibel is met Canon EF-body's), maar ik heb hier ooit gelezen dat er dan wel autofocus-problemen zijn.

    Sigma heeft een heel goede 100-300 f4, maar die oude f4,5-6,7 laat je volgens mij best waar ze is...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

      bedankt,

      men voorkeur is uitgegaan naar :

      Canon EF 100-300mm F5.6

      het heeft een "AFD" motor. Ik ben echt nog een groentje in de fotografie en tja meeste van die dingen zijn chinees voor mij.

      Dit is dus wel goed?

      greetz!

      Comment


      • #4
        Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

        Als je in dat bereik een betaalbare zoomlens wil, dan is de SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro een betere keuze dan die Canon. Via een online-shop kan je die kopen voor ongeveer 230 euro.


        Ik denk dat de Canon een USM-motor heeft, dat is een motortje dat minder lawaai maakt, en bij de meeste lenzen die zo'n motortje hebben werkt de autofocus sneller. Maar dat geldt niet bij deze lenzen. De Canon 75-300, 90-300 en de 100-300 zijn optisch niet al te best, en de autofocus werkt eerder traag. De Sigma 70-300 is optisch wat beter, maar de AF zou ook niet zo heel snel zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

          Hartelijk bedankt voor uw hulp!

          ik heb die canon aangeboden gekregen voor 100 euro. Kvond dat geen slechte prijs dus heb ik ja gezegd. Dat was eigenlijk ook men budget die ik wilde spenderen.Dat is geen geld voor foto apparatuur, maar ik wilde er gewoon niet meer aan spenderen. Het toestel zelf was ook een cadeau..mss als ik de smaak te pakken krijg dat ik later voor degelijker materiaal durf te gaan.

          kheb een lens gezien van 5 miljoen oude belgische frangen...dat is toch waanzinnig????

          greetz!!

          edit : ik ben op uwe site geweest en bij de camera-instellingen kon ik niet direkt weervinden welke lens je telkens gebruikte. Overzie ik iets?
          Last edited by justanotherguy; 26 september 2007, 02:04. Reden: vraagje

          Comment


          • #6
            Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door justanotherguy Bekijk bericht
            Hartelijk bedankt voor uw hulp!

            ik heb die canon aangeboden gekregen voor 100 euro. Kvond dat geen slechte prijs dus heb ik ja gezegd. Dat was eigenlijk ook men budget die ik wilde spenderen.Dat is geen geld voor foto apparatuur, maar ik wilde er gewoon niet meer aan spenderen. Het toestel zelf was ook een cadeau..mss als ik de smaak te pakken krijg dat ik later voor degelijker materiaal durf te gaan.

            kheb een lens gezien van 5 miljoen oude belgische frangen...dat is toch waanzinnig????

            greetz!!

            edit : ik ben op uwe site geweest en bij de camera-instellingen kon ik niet direkt weervinden welke lens je telkens gebruikte. Overzie ik iets?
            Als je die lens voor 100 euro kan kopen, dan kan je ze nog altijd aan dezelfde prijs weer verkopen als ze niet voldoet (op voorwaarde dat ze in orde is natuurlijk).

            Er zijn inderdaad erg dure objectieven, die heb je gelukkig niet altijd nodig om mooie foto's te maken. Met de juiste technieken kom je met goedkopere lenzen al een heel eind verder.
            De duurdere objectieven presteren gewoonlijk beter als de omstandigheden wat moeilijker zijn om foto's te maken. Een lichtsterk objectief kost altijd heel wat meer omdat er daarin veel grotere lenzen verwerkt zitten. En omdat dat duurder is, zijn er ook weer minder kopers, daardoor tellen de ontwerpkosten ook meer door in de uiteindelijke verkoopprijs.
            Die objectieven zijn ook beter afgewerkt (steviger, soms zijn ze ook spatwaterdicht) en hebben doorgaans ook een veel snellere AF-motor.
            De optische kwaliteiten zijn meestal ook heel wat beter, en al die zaken samen zorgen dus voor een stevig prijskaartje.
            De "professionele" objectieven behouden wel heel goed hun waarde, maar daarom zijn ze tweedehands ook niet erg goedkoop te vinden.


            Bij de "image info" in mijn fotopic-album kan je wel de gebruikte brandpuntsafstand terugvinden, maar welke lens er gebruikt is, dat kan je niet zien. Als er bij de macrofoto's 150mm staat, dan kan je er zeker van zijn dat ik de Sigma 150mm macro gebruikt heb, als er 210mm staat, dan heb ik dezelfde lens in combinatie met een 1,4x extender gebruikt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: PLEASE HELP Sigma 100-300 mm f/4,5-6,7 UC OP EOS 300D

              hartelijk bedankt en veel succes!

              greetz

              Comment

              Working...
              X