Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 100-400 met Extender?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 100-400 met Extender?

    Hoi

    Ben nog niet zo lang bezig met fotograferen en zou me vooral willen toeleggen op natuurfotografie (vogels, enz...)

    Na verschillende meningen gehoord te hebben denk ik dat ik de 100-400 van Canon ga nemen als teleobjectief; maar zijn er mensen die deze lens al hebben gecombineerd met een 1,4 of 2x extender?

    Wat zijn jullie bevindingen hiervan?

  • #2
    Re: canon 100-400 met Extender?

    kijk hier eens :

    Zou deze lens nog bruikbaar zijn met 1.4 converter, heeft iemand daar ervaring mee ?

    Comment


    • #3
      Re: canon 100-400 met Extender?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Er is blijkbaar nog niemand hier die het geprobeerd heeft en bevredigende resultaten heeft kunnen tonen
      Ik begin er zelf wel eens aan volgende maand

      In afwachting lees hier over Juza die op zijn trip naar Noorwegen zo een paar fotos heeft gemaakt

      Comment


      • #4
        Re: canon 100-400 met Extender?

        Alvast bedankt voor de nuttige tips en links; er is nog iets waar ik mij beetje zorgen over maak; had het daarnet vergeten vermelden; ik gebruik nog altijd een iets ouder type; de 300D; weet dat dit type niet meer van de vlugste is naar moderne standaard; maar zou deze combinatie voor de rest nog problemen opleveren?

        Comment


        • #5
          Re: canon 100-400 met Extender?

          De 100-400 L werkt in ieder geval perfect op een 300D. Ik heb die lens zelf gekocht toen ik nog met een 300D werkte, en het is de enige lens die ik nog heb van die periode. De andere zijn allemaal al vervangen door ander (beter maar ook duurder) materiaal.

          Maar ik heb zelf geen goede ervaringen met de combinatie 100-400 + 1,4x extender...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: canon 100-400 met Extender?

            De 100-400 is een goede lens, maar ik zou ze nooit combineren met een extender. Ik heb het zelf geprobeerd en zemfs met de 1.4 is de kwaliteit niet meer bevredigend.

            grts?
            Geert
            www.photopower.be

            Comment


            • #7
              Re: canon 100-400 met Extender?

              Oorspronkelijk geplaatst door wpoelman Bekijk bericht
              Hoi

              Ben nog niet zo lang bezig met fotograferen en zou me vooral willen toeleggen op natuurfotografie (vogels, enz...)

              Na verschillende meningen gehoord te hebben denk ik dat ik de 100-400 van Canon ga nemen als teleobjectief; maar zijn er mensen die deze lens al hebben gecombineerd met een 1,4 of 2x extender?

              Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
              "Kwaliteitsverlies" ga je altijd een beetje hebben; maar wat is het belangrijkste ?
              Een beetje kwaliteitsverlies ( pixelpeeping....) of hét shot....

              Een 400 mm prime is onbetaalbaar en haast niet te tillen, of je moet een 5.6 versie nemen.

              De 100-400 is heel flexibel inzetbaar.

              Ah ja, met de 1.4 teleconvertor was de vraag.

              Wel, volgens mij (imho) geen probleem, maar ik zou wel bij Canon blijven en niet iets van Sigma nemen of zo.

              Voorbeeldje ?

              Ziehier:

              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: canon 100-400 met Extender?

                bemoedigend

                zolang het beter is dan een crop loont het de moeite

                ik denk dat je van manual focus niet zo n schrik moet hebben (bij one-shot), het rode punt en het piepje blijven werken

                Comment


                • #9
                  Re: canon 100-400 met Extender?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  bemoedigend

                  zolang het beter is dan een crop loont het de moeite

                  ik denk dat je van manual focus niet zo n schrik moet hebben (bij one-shot), het rode punt en het piepje blijven werken
                  Ik heb beide (1,4 en 2 x) voor beide, onder de 100-400, geldt het zelfde - je verliest je AF, en met een crop van je "kale" lens ben je doorgaans beter uit.
                  En nu ik zie, met m'n EF 500, hoe extenders kunnen/horen te werken, is mijn mening: 100-400 = niet compatible met extenders.
                  'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 100-400 met Extender?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Astral Bekijk bericht
                    Ik heb beide (1,4 en 2 x) voor beide, onder de 100-400, geldt het zelfde - je verliest je AF, en met een crop van je "kale" lens ben je doorgaans beter uit.
                    En nu ik zie, met m'n EF 500, hoe extenders kunnen/horen te werken, is mijn mening: 100-400 = niet compatible met extenders.
                    Hier sluit ik mij bij aan, je moet de extenders gebruiken op lenzen die dat aankunnen, critera zijn:
                    Superscherp om te starten, primes of héél goede zooms. Maar geen 100-400 IS. Dit is een lens waar alles al uitgeperst is. Goed maar niet super. Elke beeldfout word vergroot door een convertor.

                    Overigens, je verliest autofocus, wil je dat?

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 100-400 met Extender?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Overigens, je verliest autofocus, wil je dat?
                      Even los van de vraag of het resultaat aanvaardbaar is... autofocus verlies je alleen met converters die ingrijpen op de communicatie tussen objectief en body. Met een Tamron converter heb je dat probleem niet. Alleen houdt je op de 100-400 zo weinig licht over dat je al heel veel licht moet hebben om nog te kunnen focusseren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 100-400 met Extender?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                        Even los van de vraag of het resultaat aanvaardbaar is... autofocus verlies je alleen met converters die ingrijpen op de communicatie tussen objectief en body. Met een Tamron converter heb je dat probleem niet. Alleen houdt je op de 100-400 zo weinig licht over dat je al heel veel licht moet hebben om nog te kunnen focusseren.
                        Het is dan "verliezen van autofocus" of gewoon "bijna niet meer werken"
                        Mijn 5d + 70-200 f4.0 IS met canon 2x extender focussed langs geen kanten, zon, licht, wat je ook probeert, hij blijft hunten. Daarom vond ik het zo gek niet om toch de Canon regels te volgen. boven de 5.6, geen af.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 100-400 met Extender?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Maar geen 100-400 IS. Dit is een lens waar alles al uitgeperst is. Goed maar niet super. Elke beeldfout word vergroot door een convertor.
                          Dan heb ik een heel goed exemplaar vast of ik weet niet wat scherp is. Voor mij is deze lens super.
                          Groetjes Steco

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 100-400 met Extender?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                            Dan heb ik een heel goed exemplaar vast of ik weet niet wat scherp is. Voor mij is deze lens super.
                            Ik zeg ook niet dat deze lens niet goed zou zijn. Integendeel. Alleen niet geschikt om NOG eens een tc op te plaatsen. Dan ga je niet meer die mooie scherpe beelden hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 100-400 met Extender?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                              Dan heb ik een heel goed exemplaar vast of ik weet niet wat scherp is. Voor mij is deze lens super.
                              Prima, laat eens wat zien

                              Comment

                              Working...
                              X