Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens via internet in USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens via internet in USA

    Hallo iedereen,

    Omdat de dollar zo laag staat momenteel was ik aan denken om de lens "canon 24-105 F/4L is usm" via één of andere Amerikaanse website aan te kopen.
    Ken er iemand een betrouwbare website met goeie prijzen?
    Is het de moeite om het te doen?
    Bij Konijn hebben ze heel goeie prijzen (met cashback binnenkort), maar ik denk via het internet in Amerika is het nog goedkoper. Want voor €1 heb je al gauw $1.40.

    Graag wat advies.

  • #2
    Re: Aankoop lens via internet in USA

    Hoi, Heeft er iemand ervaring met het aankopen van een digicam in de USA? De prijzen daar liggen veel lager (en zeker met de dollar/euro koers) en ik ga binnen enkele weken naar daar. 1. Ik heb vernomen van de klantenservice van NIKON dat de USA-garantie _niet_ geldig is in Europa. Moet ik hier schrik voor hebben of


    van het voorjaar ga ik naar de USA LA is de plaats en omgeving van calefornia 1 vraag geld de garantie van canon wereldwijd of is dat gescheiden 2 vraag zijn het de zelfde producten 3 vraag wat mag je invoeren zonder problemen met de douane. ik ben BTW plichtig zijn er dan voor mij voordelen. weet iemand een adress in


    alsjeblieft ...
    Last edited by Wimpy; 24 september 2007, 15:38.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens via internet in USA

      Geen idee wat hierboven in die topics staat, maar ik heb ooit bij adorama.com een lens aangekocht. Dat was, inclusief extra douanetaksen en de 21% BTW nog steeds goedkoper dan ze hier bij een kleine fotograaf te bestellen. Fotokonijneberg kende ik toen nog niet. 't was wel niet zo evident want ze wilden toen (een kleine vijf jaar geleden) faxen van mijn id-kaart om zeker te zijn dat ik was wie ik was.
      Ik denk trouwens wel dat het voordeel afhankelijk is van product tot product. Voor een Nikon 18-200 VR DX is het bvb veel interessanter van ze in de Konijnenberg te bestellen ipv ze in Amerika te kopen. 'k heb daarvoor al eens rondgekeken in Amerika.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens via internet in USA

        Het wordt steeds minder en minder interessant om de inkopen te doen in de usa of elders (hongkong). De douane en onze bevoegde ministers ****** (sorry voor de groffe taal) liever de kleine man (taxen, invoerrechten, ...) dan het probleem van onze economie ten gronde aan te pakken. Het leven wordt onaanvaardbaar duur bij ons, door de hoge BTW-tarieven. De kleine man zal hier meer en meer voor moeten boeten.
        Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop lens via internet in USA

          Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
          Het wordt steeds minder en minder interessant om de inkopen te doen in de usa of elders (hongkong). De douane en onze bevoegde ministers ****** (sorry voor de groffe taal) liever de kleine man (taxen, invoerrechten, ...) dan het probleem van onze economie ten gronde aan te pakken. Het leven wordt onaanvaardbaar duur bij ons, door de hoge BTW-tarieven. De kleine man zal hier meer en meer voor moeten boeten.
          Ik vind het niet meer dan normaal dat er invoerrechten en taxen betaald moeten worden op aankopen buiten de EU. Als dat niet zo was, DAN zou er pas een probleem zijn met onze binnenlandse economie.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop lens via internet in USA

            Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Ik vind het niet meer dan normaal dat er invoerrechten en taxen betaald moeten worden op aankopen buiten de EU. Als dat niet zo was, DAN zou er pas een probleem zijn met onze binnenlandse economie.
            Dit vind ik zever. Het feit dat ze het in die landen WEL veel goedkoper kunnen verkopen geeft aan dat het bij ons VEEL te duur is. Spijtig voor de handelaars van hier maar als ik elders goedkoper kan kopen doe ik het gewoon. Ik vind het triestig dat een minister hier stokken tussen de wielen steekt. Het probleem ten gronde (verlaging van btw tarieven) aanpakken is blijkbaar te moeilijk (veel werk) waarschijnlijk.
            Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop lens via internet in USA

              Al eens gezocht op www.idealo.de? Zeker de moeite waard ! Ga wel per geval grondig na wat de transportkosten zijn.

              'k heb er vandaag een nikkor 18-200 DX VR besteld. Bij Eukasa.de om exact te zijn. 632 euro incl btw en transport. Kan zelfs Konijn niet aan tippen (behalve als je er vlakbij woont en er om kan gaan natuurlijk)
              Know what you know, and don't know what you don't know.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop lens via internet in USA

                Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                Dit vind ik zever. Het feit dat ze het in die landen WEL veel goedkoper kunnen verkopen geeft aan dat het bij ons VEEL te duur is. Spijtig voor de handelaars van hier maar als ik elders goedkoper kan kopen doe ik het gewoon. Ik vind het triestig dat een minister hier stokken tussen de wielen steekt. Het probleem ten gronde (verlaging van btw tarieven) aanpakken is blijkbaar te moeilijk (veel werk) waarschijnlijk.
                Probeer eens iets ernstigs te krijgen waardoor je twee maanden in het ziekenhuis ligt. Doe datzelfde dan eens een half jaar later in Amerika. Eens kijken waar je het eerst failliet bent. Ik vind het best dat je er een sport van maakt iets ergens zo goedkoop mogelijk vandaan te halen maar ga alsjeblieft niet zeuren over ministers en kleine mannen.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop lens via internet in USA

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Probeer eens iets ernstigs te krijgen waardoor je twee maanden in het ziekenhuis ligt. Doe datzelfde dan eens een half jaar later in Amerika. Eens kijken waar je het eerst failliet bent. Ik vind het best dat je er een sport van maakt iets ergens zo goedkoop mogelijk vandaan te halen maar ga alsjeblieft niet zeuren over ministers en kleine mannen.
                  Voila, dat wilde ik in mijn eerste reactie ook al aanhalen. De BTW hebben ze echt niet uitgevonden om je te kunnen pesten, wel om de beste sociale zekerheid, onderwijs, algemene infrastructuur (op de wegen na dan ) en gezondheidszorg van de wereld te kunnen financieren. Wees blij dat je hier woont en je jezelf enkel zorgen moet maken om de invoerrechten op luxe artikelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop lens via internet in USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                    Al eens gezocht op www.idealo.de? Zeker de moeite waard ! Ga wel per geval grondig na wat de transportkosten zijn.

                    'k heb er vandaag een nikkor 18-200 DX VR besteld. Bij Eukasa.de om exact te zijn. 632 euro incl btw en transport. Kan zelfs Konijn niet aan tippen (behalve als je er vlakbij woont en er om kan gaan natuurlijk)
                    Hangt er ook van af wat je koopt.
                    Een nikkor 70 - 200 f/2.8 VR is stukken duurder bij idealo dan bij Konijnenberg.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop lens via internet in USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      Voila, dat wilde ik in mijn eerste reactie ook al aanhalen. De BTW hebben ze echt niet uitgevonden om je te kunnen pesten, wel om de beste sociale zekerheid, onderwijs, algemene infrastructuur (op de wegen na dan ) en gezondheidszorg van de wereld te kunnen financieren. Wees blij dat je hier woont en je jezelf enkel zorgen moet maken om de invoerrechten op luxe artikelen.
                      Er zitten hier echte politici op dit forum
                      Ik zal maar niet naar de kleur van je partijkaart vragen zeker ?
                      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop lens via internet in USA

                        De BTW hebben ze echt niet uitgevonden om je te kunnen pesten, wel om de beste sociale zekerheid, onderwijs, algemene infrastructuur (op de wegen na dan ) en gezondheidszorg van de wereld te kunnen financieren. Wees blij dat je hier woont en je jezelf enkel zorgen moet maken om de invoerrechten op luxe artikelen.
                        Geloof je dat zelf??? Nog nooit veel gemerkt van die sociale zekerheid of gezondheidszorg . Als alleenstaande enkel gemerkt dat ik mag ophoesten om de gaten te vullen met extra bijdragen. Het onderwijs wordt vakkundig naar de kl****n geholpen. En de infrastructuur zullen we maar over zwijgen zeker? Of heb je het over de bruggen die naar nergens leiden, de metrostations die gebouwd zijn en nooit zullen gebruikt worden, of prestige bouwwerken enkel gezet om vriendjes hun zakken te vullen? Enfin, we hebben tenminste een minister die geld willen verbranden, zoveel hebben we er...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop lens via internet in USA

                          Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
                          Dit vind ik zever. Het feit dat ze het in die landen WEL veel goedkoper kunnen verkopen geeft aan dat het bij ons VEEL te duur is. Spijtig voor de handelaars van hier maar als ik elders goedkoper kan kopen doe ik het gewoon. Ik vind het triestig dat een minister hier stokken tussen de wielen steekt. Het probleem ten gronde (verlaging van btw tarieven) aanpakken is blijkbaar te moeilijk (veel werk) waarschijnlijk.
                          Het feit dat BTW hier 21% bedraagt is geen probleem. Reken de $-prijzen maar eens om naar euro en tel er dan 6% invoerrechten en 21% btw bij, en je komt in de meeste gevallen nog altijd goedkoper uit.

                          Ze verkopen in die landen niet goedkoper dan hier. Voor de gemiddelde Amerikaan kost die lens in verhouding tot zijn inkomen evenveel als de onze hier kost. Gewoonlijk is het zo dat een lens ginder $1200 kost, hier €1200 kost. Dat de wisselkoers op dit moment per ongeluk $1,4 per euro bedraagt, dat is een feit, maar 7 jaar geleden was dat $0.8 per euro, dus net omgekeerd.
                          Last edited by K-2; 28 september 2007, 12:06. Reden: off-topic deel weggeveegd
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop lens via internet in USA

                            Sorry - off-topic... weggeveegd.
                            Last edited by K-2; 28 september 2007, 12:07.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop lens via internet in USA

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Dat vind ik dus dikke zever.


                              Soit, ieder heeft natuurlijk recht op zijn mening. Als het hier dan toch zo slecht is, is het misschien tijd om te emigreren. Zorg dan wel dat je een goeie zak spaarcenten meeneemt naar de VS en dat je héél snel aan werk geraakt, want anders zou je wel eens heel zwarte sneeuw kunnen zien...
                              Mja, case closed dan maar. Ik hou niet van politieke discussies. Ik heb geen partijkaart btw. Politiek is een klucht hier in België. De laatste verkiezingen zijn hier het duidelijkste bewijs van

                              Back to reality dan maar, fotografie zeker ?
                              Last edited by Makke; 28 september 2007, 07:21.
                              Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X