Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax k100d super: Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax k100d super: Welke lens?

    welke lens kan ik best nemen voor een pentax k100d super? Het zal hoofdzakelijk dienen voor landschappen.

  • #2
    Re: pentax k100d super: Welke lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
    welke lens kan ik best nemen voor een pentax k100d super? Het zal hoofdzakelijk dienen voor landschappen.
    Heb je al Pentax glas? Wat is je budget?

    Dat zijn de belangrijkste vragen die je eerst moet beantwoorden.

    Als je zoekt welk eerste objectief bij de K100D Super body te kopen kan je best voor een standaardzoom gaan. Hier zijn er mogelijkheden zat...

    Goedkoopst (maar niet slecht) is het kitobjectief, de DA18-55. Bij Pentax kan je voor een EUR 400 (tgwoordig regelmatig goedkoper tweedehands) echter een betere standaardzoom in de DA16-45/4 vinden (meer breedhoek dus mss beter voor landschap, maar iets minder tele). Heb je nog meer centen, dan kan je eventueel naar de top bij Pentax gaan en voor ongeveer nog eens 2x zoveel de DA*16-50/2.8 kopen (spatwaterdicht, ultrasone motor, betere bouw).

    Alternatieven vind je bij Sigma waar de 17-70 vele gebruikers gelukkig maakt. Pentax heeft ook een 17-70 op stapel staan, maar die zal er de eerste maanden allicht niet komen. Als je echt heel veel bereik wil schijnt de Tamron 18-250 ook relatief goed te zijn.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: pentax k100d super: Welke lens?

      Als je nog breder wil gaan... een 12-24mm (ook hoger budget). Maar voor een meer algemeen gebruik; de 16-45mm F4 idd.
      Mooi lensje om te starten!
      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

      Comment


      • #4
        Re: pentax k100d super: Welke lens?

        Voor landschapsfotografie gebruik ik een Sigma 10-20mm op mijn Pentax K100D. Ik kan je deze lens, die ik met grote tevredenheid gebruik, warm aanbevelen. Groeten,Peter.
        Homo Sapiens Pentaxiensis

        Comment


        • #5
          Re: pentax k100d super: Welke lens?

          En waarom niet de DA 16-45?

          Hallo, Ik overweeg mijn kitlensje 18-55 in te ruilen voor iets beters (if any ...). Met de komst van de nieuwe pentax 16-50 2.8 lijken mij de prijzen van de reeds langer bestaande 16-45 4.0 aan het dalen te zijn. Ik kijk dan ook met steeds begeriger blik naar die 16-45 (de 16-50 is mij wat te duur, alles in acht genomen
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment

          Working...
          X