Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D USA

    Een vriend van mij zal de komende maanden in San Francisco verblijven omwille van werk.
    Nu een dezer dagen zou ik wel ns achterreizen, en vroeg ik mij af of het interessant zou zijn om mij daar een Canon 40D te kopen?
    Iemand ervaring mee? Op B&H zie ik bv een Canon 40D USA en Canon 40D Imported staan? Laatste is iets duurder(?).
    Met de huidige wisselkoers komt het ongeveer op 922euro.
    Komt deze ook nog in aanmerking voor Cashback of is dat enkel op Europese serienummers?
    Ook een lenske 17-55 2.8 IS staat nog op m'n verlanglijstje... ( 695 euro B&H prijs)

    Wat betreft garantie? Kan je met deze ook gewoon bij ons in de winkel terecht?
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

  • #2
    Re: Canon 40D USA

    Ik zou het pas riskeren als er echt een zeer groot prijsverschil op zat.
    Bij Konijn staat hij aan 1134 (en de geruchten van een 70 euro cashback).
    Voor mij is dat verschil niet voldoende...
    Ook voor je lens 849 bij konijn is dat veschil niet zo overweldigend.
    Waarschijnlijk zijn er wel nog goedkopere winkels in de USA...

    Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D USA

      Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
      Waarschijnlijk zijn er wel nog goedkopere winkels in de USA...
      Nou, goedkoper dan B&H zullen er niet veel zijn hoor. Maar B&H zit voor zover ik weet wel in NYC en niet in SFO.

      Bedenkingen: Canon geeft op camera's geen wereldwijde garantie. Bij herstel moet die dus terug naar de VS. Op lenzen trouwens wel.

      Hoewel de kans misschien niet zo groot is, loop je het risico dat je er op de luchthaven uitgepikt wordt; BTW & invoerrechten & boete betalen. Weg is het voordeel. En deze je bent er niet als je er de eerste keer doorheen komt: de controle kan voortaan elke keer gebeuren als je nog eens met een internationale vlucht terugkomt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D USA

        Had ik ook al eens bekeken ... zinloos ... en je hebt een minimum aan service nodig ... al eens gekeken wat die dingen kosten in bvb Livigno
        ... korterbij : http://tweakers.net/pricewatch/16021...n-EOS-40D.html

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D USA

          Met de huidige wisselkoers kan je hem in de VS aan 740 euro vinden (lens 600 euro).
          Bestel online en laat het opsturen naar je vriends adres (vaak geen verzendkosten indien je boven bepaald bedrag bestelt).

          Opbergen in je (camera)tas, niet in de originele verpakking.
          Bij mogelijke controle (op welke vlucht ook) kan je altijd zeggen dat het via je bedrijf/werkgever is aangekocht geweest, waardoor je enkel tax betaalt (particulier = btw + tax).

          En idd, bij herstel moet die terug naar de VS.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D USA

            Wat betreft die controles.
            M'n 300D die ik momenteel heb is 2de hands gekocht, daarvan heb ik ook geen factuur, dus hoe reageren ze daar dan op?
            Lees hier berichten van mensen die hun materiaal moeten achterlaten totdat ze n factuur kunnen voorleggen... niet iedereen kan dat toch...

            Met de huidige wisselkoers kan je hem in de VS aan 740 euro vinden (lens 600 euro).
            Ben wel geinteresseerd waar je die scherpe prijzen gevonden hebt
            Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
            Fuji : Fuji X10

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D USA

              Vorig jaar ook naar USA geweest.....
              Bij vertrek papieren moeten invullen over waardevolle spullen die we bijhadden. Op de luchthaven in Amerika effe door douanebeambte ondervraagd? Daarmee bedoel ik .... Hij vroeg of ik PRO fotograaf was, en wat ik daarmee wel kwam doen. Dan inkopen gedaan bij B & H, en bij terugvlucht alles in fototas gestoken..... En er kraait geen haan naar! Hoe denk je dat zij kunnen bewijzen dat jij alles daar gekocht hebt, als je geen enkele originele verpakking bij hebt?

              Trouwens, bij B&H is er ook zo extra verzekering te koop, die wel wereldwijde garantie geeft dan. Vorig jaar toch alleszins, want toen wilde ik me daar ook nog een 40D aanschaffen.

              Over de Tax, als je het laat opsturen naar een staat in de US , anders dan de staat waarin de verkopende firma gevestigd is, dan spaar je idd de "tax" ook nog uit.

              Comment

              Working...
              X