Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abnormaal veel ruis met D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Abnormaal veel ruis met D2X

    Vrijdagavond is het contactschoentje van mijn Canon flits afgebroken. Ik heb maar één Canon flits dus moest ik vanavond noodgedwongen met de Nikon op stap. Het was zo'n jaar geleden dat ik nog met mijn D2X gewerkt heb en toen ik de resultaten zag viel ik haast achterover. Ik kan me niet herinneren dat de foto's zo slecht waren in het pré Canon tijdperk. Wat scheelt er met mijn D2X of ben ik teveel gewend en is dit resultaat op ISO800 normaal? Kan ik me niet voorstellen.

    Deze voorbeeldfoto is een crop en komt recht uit de camera:

  • #2
    Re: Abnormaal veel ruis met D2X

    Geen idee wat de oorzaak kan zijn maar hier is toch iets erg mis, ik heb met de D2X gewerkt maar dit heb ik op 800 ISO nooit meegemaakt, dit lijkt zelfs eerder 3600 ISO.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Abnormaal veel ruis met D2X

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Geen idee wat de oorzaak kan zijn maar hier is toch iets erg mis, ik heb met de D2X gewerkt maar dit heb ik op 800 ISO nooit meegemaakt, dit lijkt zelfs eerder 3600 ISO.
      Kan ik alleen maar bijtreden Ik heb echt niet veel foto's op ISO800 gemaakt met de mijne omdat ik ook niet echt tevreden ben van de ruis op hogere ISO's van de D2X, maar die zien er dan toch nog een pak beter uit dan wat hier getoond wordt

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Abnormaal veel ruis met D2X

        Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
        Deze voorbeeldfoto is een crop en komt recht uit de camera
        Hoe groot is de crop? Post eens gans de foto. Foto is ook niet echt scherp, dus ik vermoed wel een serieuze crop.
        Nikon en Canon

        Comment


        • #5
          Re: Abnormaal veel ruis met D2X

          Nu is het wel zo dat hij een jaar geleden binnen is geweest voor een mechanisch defect aan de flitsschoen. Toen ik hem terug kreeg stond de nieuwe firmware erop. Ik heb die gisteren nog eens geherinstalleerd, maar nog steeds zelfde resultaat.
          Hier nog 2 voorbeelden. Het zijn crops, dus een deel uit de originele foto geknipt zonder die dan te vergroten of verkleinen.



          Comment


          • #6
            Re: Abnormaal veel ruis met D2X

            Dit is niet normaal!
            Ik neem veel foto's op 800 iso met mijn D2x, maar dit heb ik nooit gezien.
            Het lijkt mij zelfs erger dan een foto uit mijn camera op 3200 iso.
            Hoe hoog staat jouw resolutie? De mijne staat altijd op maximum en "fine", dus ik weet niet wat het resultaat is bij een kleinere resolutie en hoge iso's
            Ik zou zeggen, kijk alle settings eens na.

            Mvg

            Marc

            Comment


            • #7
              Re: Abnormaal veel ruis met D2X

              Settings heb ik nagekeken en resolutie staat op maximaal, JPEG Fine.
              Denk dat ik hem maar eens binnen ga doen. Bedankt voor de reacties, ik begon aan mezelf te twijfelen. Zoooo slecht is Nikon nu toch ook weer niet

              Comment


              • #8
                Re: Abnormaal veel ruis met D2X

                Hoe staat je scherpte, toevalling niet op Max gezet? Lijkt me een teveel aan verscherping, heb je dit ook in RAW?
                Te veel lenzen en te weinig tijd.
                http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                Comment

                Working...
                X