Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Nikon D70

    Iemand die soms dit probleem herkend en een oplossing heeft?
    Kan mijn scherpstelpunt niet meer verplaatsen. staat op rechts maar kan geen van de andere 4 punten meer selecteren.
    Al de kitlens gemonteerd maar geen soelaas.
    De schakelaar zelf kan het ook niet zijn want in weergave kan ik bij kwaliteit wel scrollen.
    Heb de batterij al uitgenomen en terug opgestart maar ook geen oplossing.
    Iemand dit al voorgehad?
    Staat dus ingesteld op AF enkel veld.
    Op "dichtstbijgelegen stand" gaat hij wél naar de andere velden! maar dus manueel kan ik niet meer kiezen
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Probleem met Nikon D70

    Schakelaartje onder de ronde knop op de achter kant staat op de L (van locked) waarschijnlijk.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Nikon D70

      Misschien best eens de L-knop (Lock scherpstelknop) afzetten.
      Deze L-knop bevindt zich rechts van je display
      Groeten,

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Nikon D70

        Oorspronkelijk geplaatst door luckkris Bekijk bericht
        Misschien best eens de L-knop (Lock scherpstelknop) afzetten.
        Deze L-knop bevindt zich rechts van je display
        Groeten,

        Hartelijk bedankt jongens dat ik dit over het hoofd heb gezien
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Nikon D70

          Hello beste wensen 2008
          heb sinds 3 jaar nikon d70 overweeg canon 400d
          nu to the point
          de nikon d70 laat me in de steek
          na zo'n 30 clicks verschijnt in display charging en dan kan ik niets meer
          doen, na een rustpauze kan ik dat dan weer maar met mondjesmaat
          Hoofdverdeler geweest Nikon, aha nieuwe batterij ( 75 euro) was na 6500 clicks aan een nieuwe batterij toe dat zeiden ze ????
          Nu twee maanden verder 500 clicks en terug zelfde probleem
          Hoofdverdeler verstaat er niets van, hoe moet ik me dan voelen?
          MVG Aanteros

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Nikon D70

            Iemand in de buurt wonen die een toestel heeft waar je beide batterijen in kan testen?
            Dan kan je de batterij of het toestel al uitsluiten.
            Anders toestel terug binnen doen voor herstelling .

            Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Nikon D70

              @ aanteros

              Het is ook mogelijk dat de lader niet goed werkt, of dat de kontaktjes geen goede verbinding maken. Tijdens het laden meet de lader de spanning, maar als er tussen lader de de akku een kleine weerstand is, dan meet de lader een te hoge spanning. Aan de hand daarvan denkt de lader dat de akku vol is, en dan stopt het laadproces.

              Je maakt de akku's toch niet telkens zo ver mogelijk leeg, want dat is heel slecht voor de levensduur van lithium-ion akku's. Dan kunnen ze ook na en beperkt aantal ladingen al een groot deel van hun capaciteit kwijt zijn.

              Er kan ook een slechte verbinding zijn tussen de akku en de camera (vuile of versleten kontaktjes), en dan zal de camera ook sneller denken dat de akku leeg is (de camera meet ook de spanning van de akku, maar als er een overgangsweerstand is, dan zakt de spanning die de camera krijgt).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Nikon D70

                Heb ongeveer zelfde probleem gehad in juni 2007 met met mijn Nikon D70 . Bij mij bleef het rode toegangslampje voor de geheugenkaart die bleef knipperen. Ik kon geen foto maken terwijl dit bleef knipperen. Batterij opgeladen ,maar na 2a3 fotos weer hetzelfde. Mijn 2de batterij ook geprobeerd zelfde Resultaat. Ik heb mij toen een nieuwe batterij aangeschaft maar na 2a3 fotos zelfde probleem. heb hem toen binnengedaan waar ik hem gekocht heb . Ik vroeg om een devies te maken voor de herstelling wat de verdeler op de Brief had opgemaakt Na 7 weken kreeg ik telefoon van verdeler dat mijn toestel terug was ; Zij hadden geen devies opgemaakt maar hem onmiddellijk hersteld. Resultaat 180,29 euro !!!! Op de factuur stond ook vermeld :
                Uitgevoerde werken : Defekte onderdelen vervangen
                Dus ik weet niet eens wat zij aan mijn toestel vervangen of gerepareerd hebben.
                Groetjes
                Albert

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Nikon D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door aanteros Bekijk bericht
                  Hello beste wensen 2008
                  heb sinds 3 jaar nikon d70 overweeg canon 400d
                  nu to the point
                  de nikon d70 laat me in de steek
                  na zo'n 30 clicks verschijnt in display charging en dan kan ik niets meer
                  doen, na een rustpauze kan ik dat dan weer maar met mondjesmaat
                  Hoofdverdeler geweest Nikon, aha nieuwe batterij ( 75 euro) was na 6500 clicks aan een nieuwe batterij toe dat zeiden ze ????
                  Nu twee maanden verder 500 clicks en terug zelfde probleem
                  Hoofdverdeler verstaat er niets van, hoe moet ik me dan voelen?
                  MVG Aanteros
                  Als je in je display CHA ziet verschijnen is er iets mis met je geheugenkaartje. Kijk dat eerst een na

                  MVG,

                  Comment

                  Working...
                  X