Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensor stoffig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sensor stoffig

    Hallo beste mensen ik had iets of wat stof op mijn sensor zitten dus heb ik mijn body stofvrij gemaakt spiegel omhoog geklapt en met de camera op zijn kop met een blaasbalgje de sensor proberen te schoonbazen.
    Het probleem is nu dat hij nu helemaal onder zit met stof.
    Dit moet toch niet kunnen en is er zelf nog iets aan te doen ?

    of wordt het konijnenberg ??

    groetjes william

  • #2
    Re: sensor stoffig

    heb je schrik van plakband?
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: sensor stoffig

      heb geen schrik van plakband hoezo ?

      Comment


      • #4
        Re: sensor stoffig

        Dan maar met de plakband erop los
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: sensor stoffig

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Dan maar met de plakband erop los
          Wel best bijzeggen dat het niet zomaar plakband mag zijn maar enkel en alleen Scotch Magic Tape. Zelf zou ik dat nooit doen (help mijne tikker!) maar blijkbaar kan het wel (er is hier een uitgebreid draadje over geweest deze week).

          Comment


          • #6
            Re: sensor stoffig

            ...niet zomaar Scotch magic tape...ik zou de groene nemen
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: sensor stoffig

              Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              ...niet zomaar Scotch magic tape...ik zou de groene nemen
              Oei, ik dacht dat dat gewoon de naam van de groene was, maar gelukkig zal op dit uur toch wel geen winkel meer open geweest zijn om er vlug om te gaan :-)

              Comment


              • #8
                Re: sensor stoffig

                Als er stof in de lucht hangt terwijl je een blaaspeer gebruikt, dan blaas je de stofdeeltjes inderdaad op je sensor. Dat is dan het nadeel van zo'n blaaspeer natuurlijk.

                De beste manier om een sensor te kuisen is IMHO eclipse met pecpads die je aan een pannenlikker hangt (truukje geleerde van een zekere Roland die hier vroeger te vinden was).

                Plakband zou ik nooit durven!!
                1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

                Comment


                • #9
                  Re: sensor stoffig

                  ik gebruik de plakstrip van post-it briefjes
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: sensor stoffig

                    Oorspronkelijk geplaatst door william1968 Bekijk bericht
                    heb geen schrik van plakband hoezo ?
                    er zijn mensen die beginnen te steigeren bij dat woord

                    met de groene magic tape van scotch kan je dus ook je sensorcleanen.

                    voorzichtig opkleven en voorzichtig lostrekken
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: sensor stoffig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                      ik gebruik de plakstrip van post-it briefjes
                      Gebruik eens de zoekfunctie van het forum, over die post-its staat hier nog ergens een sappig verhaal. Sappig genoeg om er ver van te blijven in ieder geval !

                      Comment


                      • #12
                        Re: sensor stoffig

                        sja, ik blijf bij mijn post-it da werkt al 3 jaar en is heel goedkoop . Die kan je in een "L" plooien om overal goed aan te geraken

                        Wel de 'echte' pakken uiteraard .
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: sensor stoffig

                          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                          ...niet zomaar Scotch magic tape...ik zou de groene nemen
                          Moet er mij toch eens iemand vertellen wie er zo 'n vaste hand heeft om dat stukje Scotch tape zonder bibberen naar de bodem van zijn camerahuis (lees SENSOR) kan loodsen , precies op de juiste plaats zonder ongewild andere delen te raken en mogelijke schade aan te richten??

                          Comment


                          • #14
                            Re: sensor stoffig

                            Ik pak er steeds een goede stofzuiger (met pollen filter) bij, zodat het stof ook daadwerkelijk uit de camera verwijderd wordt.
                            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                            Comment


                            • #15
                              Re: sensor stoffig

                              Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                              Moet er mij toch eens iemand vertellen wie er zo 'n vaste hand heeft om dat stukje Scotch tape zonder bibberen naar de bodem van zijn camerahuis (lees SENSOR) kan loodsen , precies op de juiste plaats zonder ongewild andere delen te raken en mogelijke schade aan te richten??
                              Zo moeilijk is da niet. Ik dacht eerst hetzelfde, maar ben nu gewonnen voor de tape. Niks eenvoudigers dan dat

                              Grt,
                              JanMetDePet
                              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                              Comment

                              Working...
                              X