Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200

    Ik vertrek op 15 oktober, voor 23 dagen naar china.
    Graag had ik geweten welke instelling het beste zijn om nadien via proshow gold een digitale diashow te maken.
    Ik neem 4 geheugenkaarten mee van 2 gb scandisk IV pro

  • #2
    Re: D200

    Vreemd, neemt u foto's in functie van Proshow ? En slaat uw vraag enkel op de grootte van uw foto's vermits je vertelt hoeveel geheugenkaarten je gaat meenemen ?
    Ik zou gewoon foto's nemen,nadien thuis een beetje nabewerking (cropje hier en daar, shadow/highlight, beetje verscherpen, ...)
    Pas dan zou ik starten met proshow waarin je met instellingen kan spelen om de foto's met of zonder achtergrondmuziekje optimaal weer te geven op tv.
    Misschien heb ik uw vraag verkeerd begrepen ....

    Comment


    • #3
      Re: D200

      8 gig, 21 actieve dagen?

      kan je ong 66 jpeg's per dag nemen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: D200

        Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk bericht
        Vreemd, neemt u foto's in functie van Proshow ? En slaat uw vraag enkel op de grootte van uw foto's vermits je vertelt hoeveel geheugenkaarten je gaat meenemen ?
        Ik zou gewoon foto's nemen,nadien thuis een beetje nabewerking (cropje hier en daar, shadow/highlight, beetje verscherpen, ...)
        Pas dan zou ik starten met proshow waarin je met instellingen kan spelen om de foto's met of zonder achtergrondmuziekje optimaal weer te geven op tv.
        Misschien heb ik uw vraag verkeerd begrepen ....
        Waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest,
        Zou alleen graag weten hoe ik mijn D200 het beste kan instellen

        Comment


        • #5
          Re: D200

          Inderdaad een vreemde vraag.
          RAW (of RAW + JPEG), witbalans auto.
          Geheugenkaartjes zullen in China ook wel te koop zijn, zeker?

          Comment


          • #6
            Re: D200

            Instellen voor wat?

            Iedere foto vraagt bijna om andere instellingen qua sluitertijd, diafragma, iso, witbalans.

            Qua kleur, scherpte en dergelijke, dit naar eigen wens, of raw gebruiken en later op de pc aanpassen.

            Je vraag is heel erg breed en hier is geen eenzijdig andwoord op te geven aangezien je waarschijnlijk niet heel de vakantie je fototoestel op 1 setting laat staan behalve de kleur en dergelijke, maar ook dit is voor een ieder verschillend.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: D200

              Sorry voor mijn onduidelijkheid, ik ben dan ook maar een beginner in digtale fotografie.
              Mijn opnamemenu staat nu als volgt:

              beeld optimaliseren - normaal
              kleurruimte - adobe rgb
              beeldkwaliteit - fine
              beeldformaat - middel 2896x1944 / 5.6m
              jpeg compressie - optimaal
              witbalans - automatisch
              ruisonderdrukking - aan
              hoge ruisonderdrukking - aan (normaal)
              iso - 200

              is dit goed of kan dit verbeterd worden.
              Dat was het wat ik bedoelde.
              Bedankt voor de reacties

              Comment


              • #8
                Re: D200

                Als ik jou was zou ik heel veel geheugen bijkopen, of beter nog, een image tank, en tijdens je reis RAW + Jpeg schieten. Als de Jpeg uit de camera goed gelukt is, bewaar je die. Is de Jpeg niet oke (bijv. als de witbalans niet goed is) kun je de RAW file gebruiken om de foto aan te passen zoals jij hem bedoeld had.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Als ik jou was zou ik heel veel geheugen bijkopen, of beter nog, een image tank,
                  Of een laptopje. Ik heb speciaal voor reizen een heel kleintje gekocht, tas is bijna de helft van een gewone computertas en lijkt er ook niet op. Je kan ook de foto's nog op het gemak bekijken en eventueel wat voorbewerken. Foto's gewoon maken in RAW en dan spelen de beeldinstelling in je camera niet mee, als je geen Capture NX gebruikt.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200

                    Om een reeks in Proshow te maken heb je echt geen Raw-beelden nodig, zelfs geen beeldgrootte L, beeldgrootte S volstaat dan ruimschoots. Je hebt dan 1936 x 1296 pixels en Proshow heeft al genoeg aan 1024 x 768. Opslag zal dan ook geen probleem vormen.
                    Als je beginnend bent zou ik het niet te moeilijk maken en de verscherping alsook de saturatie 1 stapje verhogen en zoals je zelf voorstelde, witbalans op A. Het is immers een hele job om achteraf al uw beelden aan te passen.
                    Let op in de vlieghaven, een geheugenkaartje kan gewist worden (evenals uw bankkaarten) als je door de metaaldetector gaat. De X-rays zijn evenwel veilig voor magnetische opslagkaarten (maar niet voor hoge ASA-filmpjes).
                    Goede reis en een mooie reeks !
                    Last edited by dicidi; 22 september 2007, 16:16.
                    D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200

                      Beelden proshow en eigenlijk elk beeld dat je enkel op te scherm (beamer) of televisie laat zien heeft inderdaad genoeg aan een resolutie van 1024 x 768 pixels met een dpi van 72. Deze bestanden zijn echter zelden groter dan 1 mb en daardoor niet meer geschikt om een afdruk van te makn af laten maken, tenzij je graag postzegels ziet natuurlijk . Als beginnend digitaal fotograaf raad ik je dan ook aan om je foto's te maken in de grootst mogelijk resoltutie en jpg (vergeet voorlopig raw). Een imagetank is zoals reeds gemeld geen overbodige luxe als z'on reis onderneemt.
                      Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                      Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotojefke Bekijk bericht
                        Sorry voor mijn onduidelijkheid, ik ben dan ook maar een beginner in digtale fotografie.
                        Mijn opnamemenu staat nu als volgt:

                        beeld optimaliseren - normaal
                        kleurruimte - adobe rgb
                        beeldkwaliteit - fine
                        beeldformaat - middel 2896x1944 / 5.6m
                        jpeg compressie - optimaal
                        witbalans - automatisch
                        ruisonderdrukking - aan
                        hoge ruisonderdrukking - aan (normaal)
                        iso - 200

                        is dit goed of kan dit verbeterd worden.
                        Dat was het wat ik bedoelde.
                        Bedankt voor de reacties
                        Deze instellingen lijken me prima voor een beginner, behalve dat ik nog zou beeldformaat large nemen. Als je niet in raw werkt dan toch hoe meer pixels hoe beter, voor later, als je wat meer thuis bent in bewerking.
                        En omdat je beginner bent, zou ik ook om de zaken simpel te houden sRGB adviseren ipv adobe RGB.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D200

                          Met de D200 kunt ge gerust in jpeg basic fotograferen en zet jpeg op optimum. Zo kunt ge op een 2GB kaartje ongeveer 700 a 800 fotos stockeren en de kwaliteit blijft zeer goed.
                          Nikon en Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: D200

                            ik zie niet in waarom je top foto's op een belachelijk kleine resolutie zou nemen

                            geheugen kost vandaag minder dan 1 euro / gigabyte als je een hardeschijf koopt!

                            koop een imagetank (kaartlezer+hardeschijf+batterij) en neem je foto's op 't grootste formaat
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: D200

                              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                              ik zie niet in waarom je top foto's op een belachelijk kleine resolutie zou nemen
                              Ook mijn gedacht! Je gooit per definitie al op voorhand informatie over boord .
                              Ik zou eerder opteren voor extra kaartjes ipv een imagetank (kwestie van plaats en gewicht) maar dat is puur eigen smaak en goesting.

                              Comment

                              Working...
                              X