Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend fotograaf gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringend fotograaf gezocht

    Ik ben op zoek naar een fotograaf die ervaring heeft met het fotograferen van kerkinterieurs voor het drukken van een kalender in A3-formaat met foto's in A4.
    Het gaat om 12 foto's (in kleur) in het arrondissement Leuven. Een vergoeding is voorzien.
    Wie interesse heeft kan mij mailen: mail@orgelkunst.be. Graag een foto van een kerkinterieur toevoegen. Dank

  • #2
    Re: dringend fotograaf gezocht

    Binnen welke termijn moeten de foto's klaar zijn voor de kalender?

    Comment


    • #3
      Re: dringend fotograaf gezocht

      Off-topic reacties verwijderd.

      @Robert. Als je zonodig de lolbroek wilt uithangen kan dat, maar niet hier. Als je geen serieuze reply kunt typen, type dan niets.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: dringend fotograaf gezocht

        Niet zo'n eenvoudige opdracht. Eigenlijk heb je daar een technische camera voor nodig om dat perfect uit te voeren, doch ik denk dat het aantal mensen hier op het forum eerder beperkt zijn, die een dergelijk toestel met eventueel een digitale rug in hun bezit hebben.
        BD0808BE

        Comment


        • #5
          Re: dringend fotograaf gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
          Niet zo'n eenvoudige opdracht. Eigenlijk heb je daar een technische camera voor nodig om dat perfect uit te voeren, doch ik denk dat het aantal mensen hier op het forum eerder beperkt zijn, die een dergelijk toestel met eventueel een digitale rug in hun bezit hebben.
          Wim, zou het stitchen van meerdere foto's geen workaround kunnen bieden? Ik meen hier al een aantal mooie voorbeelden van gezien te hebben op bepaalde sites.
          http://www.jvermeulen.be

          Comment


          • #6
            Re: dringend fotograaf gezocht

            Door het stitchen van beelden ga je geen perspectiefvervormingen tegengaan.

            Je kan gebruik maken van tilt en shift lenzen, doch de correctiemogelijkheden ervan zijn vrij beperkt, aangezien je maar enkele graden kan shiften/tilten.

            Ik heb een TS lens in mijn bezit, doch sinds ik de technische camera heb ontdekt gaat er een wereld open voor achitectuur en productfotografie.

            De mogelijkheden die je met een dergelijke camera hebt zijn gewoonweg verbluffend.
            BD0808BE

            Comment


            • #7
              Re: dringend fotograaf gezocht

              probeer toch gewoon foto's te maken met het materiaal dat je hebt ipv steeds weer naar die goodies in de vitrinne te lonken?
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: dringend fotograaf gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                Niet zo'n eenvoudige opdracht. Eigenlijk heb je daar een technische camera voor nodig om dat perfect uit te voeren, doch ik denk dat het aantal mensen hier op het forum eerder beperkt zijn, die een dergelijk toestel met eventueel een digitale rug in hun bezit hebben.
                Je kunt achteraf het perspectief van de gebouwen redelijk corrigeren in je raw-convertor, of anders in een programma als Photoshop. Dat gaat wel een ietsepietsie ten koste van de scherpte (foto's uit een technische camera zijn uiteraard beter) maar ik weet niet of je echt dat zal zien. Hangt af van de mate waarin moet worden gecorrigeerd, en van de grootte en resolutie waarin de foto's uiteindelijk worden gedrukt. Alleszins weet ik dat zelfs in professioneel drukwerk (luxeboeken bijvoorbeeld) geregeld het perspectief wordt "bijgewerkt".

                Comment


                • #9
                  Re: dringend fotograaf gezocht

                  Natuurlijk kun je dat in Ps rechtzetten, doch Ps in niet heiligmakend.

                  Alles hangt af hoe hoog de lat ligt, en wat er juist moet gefotografeerd moet worden.

                  Vroeger dach ik ook alles te kunnen oplossen met een tilt/shift lens in combinatie met photoshop. Sinds ik een beetje ervaring heb opgedaan met een analoge technische camera weet ik wel beter.

                  Uiteindelijk tracht ik de foto voor 90% te maken bij de opname en niet in Ps. Elke bewerking in Ps zorgt voor kwaliteitsverlies.

                  Just my 2 cts.
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: dringend fotograaf gezocht

                    wie zegt dat die interieurs geen "artistieke" benadering kunnen krijgen?
                    wees toch wat inventief en laat de beperking je leiddraad zijn ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment

                    Working...
                    X