Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar accesoires.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoektocht naar accesoires.

    Ik weet niet of ik inhet juiste sub-forum zit maar ik ben momenteel een zoektocht gestart naar een degelijke telezoom voor canon.
    Afgezien van het feit dat ik zowat verdrink in de mogelijkheden, ben ik er achter gekomen dat er nogal grote prijsverschillen zijn bij leveranciers.
    De plaatselijke (B-NL) markt is t.o.v. de Amerikaanse een pak (enkele honderden euro's/lens) duurder.
    Ik ben een interessante site tegengekomen op dat gebied maar weet niet of dit betrouwbaar is.
    En wat te doen met eventuele importtaksen? Weet iemand hier meer over?
    Dit is de bewuste site.

    @mods: als de link weg moet zeggen jullie het maar.

  • #2
    Re: Zoektocht naar accesoires.

    Ik heb daar ooit eens een Nikkor 85/1.8 voor een redelijke prijs gekocht. Het was nog op de oude lokatie in Venice. Erg handig was een verdieping Canon, een verdieping voor Nikon enz.. Het is een gewone winkel, hoe betrouwbaar het is om te bestellen???????

    Probleem oplossing: koppel er een leuke vakantie aan met sommige prijsverschillen heb jevakantie voor niks.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht naar accesoires.

      Weet je ook iets over invoerrechten van lenzen (taksen e.d.)?
      Ik weet van iemand dat de douane moeilijk kan doen over telesystemen, omdat die in de Amerikaanse wet kunnen gezien worden als wapenonderdeel,
      waardoor ze bij de grens kunnen tegengehouden worden of zelfs geconfisceerd.
      Toen ging het wel over een opbouwsysteem voor telescopen, heeft hij 3,5 mnd op gewacht.

      Probleem oplossing: koppel er een leuke vakantie aan met sommige prijsverschillen heb jevakantie voor niks.
      Misschien is dat wel een idee, maar dan zou het zeker pas voor volgende zomer zijn. Weet niet of ik zo lang kan wachten..

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht naar accesoires.

        IMHO,

        1)Precies weten welke lens je wil
        2)Dan prijzen vergelijken , ook op ebay
        3)Dan kijken of US aankoop + douane het verschil waard is.
        Wat doe je met garantie bvb. Lens terugsturen naar Californië voor reparatie ?


        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X