Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

    Ik kan een Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro kopen voor mijn Nikon D50.Ik heb alleen een Tamron 55-200mm F4-5.6 Di LD Macro,ik ben een beginneling op het gebied van fotografie en wil wat meer mm maar heb een zeer beperkt budget.

    Nu is mijn vraag is de Sigma een goede lens,ik lees steeds dat de foto's op 300mm niet zo scherp zijn en dat hij ook niet goed is bij minder licht)bewolkt e.d.) maar als ik zo de foto's bekijkt vind ik ze met mijn beperkte kennis wel mooi.zou ik dus de Tamron wegdoen en de Sigma kopen of niet.

    Kom maar met de antwoorden.

    Groetjes Gerard

  • #2
    Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

    Indien je je huiswerk goed gedaan zou hebben (bd-search) zou je allang
    moeten weten dat de sigma 70-300 APO DG (prijs-kwaliteit-gezien) een zeer goede lens is...

    Het enige nadeel voor mij persoonlijk was de stroeve zoomring en trage AF...
    Verder goede beeldkwaliteit voor zijn geld + 1:2 macro mogelijkheid met een mooie werkafstand...

    Qua scherpte op 300mm zal de sigma zeker niet moeten onderdoen voor de 55-200 op 200mm...

    Gewoon doen....

    (Gangbare nieuwprijs is +- 230 euro, 2dehands +-170 euro)

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

      ik heb mijn huiswerk wel gedaan en gelezen over prijs/kwaliteit verhouding,maar je hoort zoveel meningen dat ik door de bomenhet bos niet meer zag.Maar wat bedoel je met trage AF(ik vraag veel en wil veel leren ook ddor te doen) als ik b.v. een vliegende meeuw wil fotograveren kan dat wel dan.


      Groetjes Gerard

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

        AF= autofocus

        Oorspronkelijk geplaatst door fujinewbee Bekijk bericht
        ik heb mijn huiswerk wel gedaan en gelezen over prijs/kwaliteit verhouding,maar je hoort zoveel meningen dat ik door de bomenhet bos niet meer zag.Maar wat bedoel je met trage AF(ik vraag veel en wil veel leren ook ddor te doen) als ik b.v. een vliegende meeuw wil fotograveren kan dat wel dan.


        Groetjes Gerard
        Fuji XPRO1

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

          Maar wat bedoel je met trage AF(ik vraag veel en wil veel leren ook ddor te doen) als ik b.v. een vliegende meeuw wil fotograveren kan dat wel dan.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

            Oorspronkelijk geplaatst door fujinewbee Bekijk bericht
            Maar wat bedoel je met trage AF(ik vraag veel en wil veel leren ook ddor te doen) als ik b.v. een vliegende meeuw wil fotograveren kan dat wel dan.

            Ja, dat kan perfect, maar een partijtje beach volley zal wel moeilijk worden ...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

              Heb voor juist dezelfde keuze gestaan en ben toch voor de 70 300 van nikon
              gegaan super lens met vr
              wel een heel pak duurder
              Moet wel zeggen heb hier nog geen seconde spijt van
              groetjes wannes

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                Welke 70-300 van nikon is goed dan zonder VR(dat is toch hoog voor mij)en graag typeaanduiding.
                Nikkor AF-G 70-300/4,0-5,6 is deze goed ,hoe is de AF van deze snel of niet?

                Groetjes Gerard

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door fujinewbee Bekijk bericht
                  Welke 70-300 van nikon is goed dan zonder VR(dat is toch hoog voor mij)en graag typeaanduiding.
                  Nikkor AF-G 70-300/4,0-5,6 is deze goed ,hoe is de AF van deze snel of niet?
                  Hij is fantastisch goed en ik heb er 1 te koop ;-) De enige reden dat ik een andere lens kocht was omdat ik nood had aan een groter diafragma en VR, over de optische kwaliteit was ik heel tevreden (beduidend meer dan van mijn 18-70).
                  De AF snelheid van deze lens wordt bepaald door de camera, op een D1h is hij supersnel, op een D200 is hij snel, op een D70s is hij redelijk snel, je zult er geen rallywagens meer mee kunnen volgen aan 300 km/u maar ik denk dat bvb een wielerwedstrijd geen probleem zou mogen vormen.
                  Om een vliegende meeuw te fotograferen zul je zeker geen probleem hebben met de AF snelheid.
                  Alleen zal een vliegende meeuw op 300mm nog altijd niet beeldvullend zijn denk ik, dus je zult ofwel moeten croppen, ofwel je budget moeten optrekken zodat je een 400mm of meer kan veroorloven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ja, dat kan perfect, maar een partijtje beach volley zal wel moeilijk worden ...
                    Onzin, ik heb er nog voetbal mee gefotografeerd en had geen enkele moeite met mijn autofocus. Me dunkt dat de AF voor voetbal toch nog beduidend sneller moet zijn dan voor beachvolley.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                      Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                      Onzin, ik heb er nog voetbal mee gefotografeerd en had geen enkele moeite met mijn autofocus. Me dunkt dat de AF voor voetbal toch nog beduidend sneller moet zijn dan voor beachvolley.
                      Ik heb de lens ook gebruikt voor jeugdvoetbal en ik was verbaasd over de resultaten (in goede zin, uiteraard). Zelfs met full-action shots bleken de foto's beter dan ik had gevreesd ...
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                        Ik heb de lens ook gebruikt voor jeugdvoetbal en ik was verbaasd over de resultaten (in goede zin, uiteraard). Zelfs met full-action shots bleken de foto's beter dan ik had gevreesd ...
                        Ik vermoed dat jij het hebt over de Sigma uit de topic, voor alle duidelijkheid had ik het over de Nikon met zelfde diafragma (maar wel geen Macrostand!!)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                          Heb je hem nog te koop zoja wat vraag je er voor en hoe oud is hij.

                          Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                          Hij is fantastisch goed en ik heb er 1 te koop ;-) De enige reden dat ik een andere lens kocht was omdat ik nood had aan een groter diafragma en VR, over de optische kwaliteit was ik heel tevreden (beduidend meer dan van mijn 18-70).
                          De AF snelheid van deze lens wordt bepaald door de camera, op een D1h is hij supersnel, op een D200 is hij snel, op een D70s is hij redelijk snel, je zult er geen rallywagens meer mee kunnen volgen aan 300 km/u maar ik denk dat bvb een wielerwedstrijd geen probleem zou mogen vormen.
                          Om een vliegende meeuw te fotograferen zul je zeker geen probleem hebben met de AF snelheid.
                          Alleen zal een vliegende meeuw op 300mm nog altijd niet beeldvullend zijn denk ik, dus je zult ofwel moeten croppen, ofwel je budget moeten optrekken zodat je een 400mm of meer kan veroorloven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                            Oja kan er op deze lens een converter zoja welke werkt het beste.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro

                              Oorspronkelijk geplaatst door fujinewbee Bekijk bericht
                              Oja kan er op deze lens een converter zoja welke werkt het beste.
                              Op de Nikon of de Sigma? Op de Nikon niet (althans niet volgens het boekje). Op de Sigma werken de Sigma TC's wel denk ik. Maar over het algemeen worden teleconverters sterk afgeraden op goedkopere lenzen (voor 70-200 f/2.8 lenzen is het een heel ander verhaal).

                              Comment

                              Working...
                              X