Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Over schorpioenen en andere ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Over schorpioenen en andere ...

    Met het goede weer vandaag wat in de tuin rondgeneusd en eens de MP-E65 lens uitgetest (vorige week via BD tweedehands gekocht, waarvoor dank). Wist dat het een zeer moeilijk werkbare lens is, gecombineerd met de wind, geen makkie. Eerste is een deel van de schorpioenvlieg (als ik mij niet vergis) tweede en derde geen idee van, wetenschappelijke uitleg welkom want het leek een boeiend tafereeltje.
    Groet






  • #2
    Re: Over schorpioenen en andere ...

    Geen wetenschapelijke uitleg, maar vind 3 en zeker 2 zeer mooi weergegeven een inspiratie voor mp-e gebruikers waar ik mijzelf mag bij rekenen en inderdaad niet de eerste de beste lens om te gebruiken, zou daar een wat meer tijd moeten in investeren.
    mvg Luc.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

    Comment


    • #3
      Re: Over schorpioenen en andere ...

      nou het werkt hoor, vooral die laatste is goed gelukt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Over schorpioenen en andere ...

        Als test kan dit wel tellen ja. Op welke vergroting zijn deze genomen? De eerste foto toont inderdaad de tang van een mannelijke schorpioenvlieg. Dit wordt gebruikt om het vrouwtje mee vast te grijpen tijdens de paring. De tweede foto toont een rupsje dat net uit het ei is gekomen denk ik. Als ik het goed voor heb, eten ze het ei daarna op omdat dit vol proteïnen enzo zit. Op de derde foto staat eveneens een rups die aan het eten is. Heb je soms een foto waar de rups volledig opstaat? Ik heb al wel een vermoeden van de soort.

        Jorgen
        Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

        Comment


        • #5
          Re: Over schorpioenen en andere ...

          tweede beeld is super!! nog nie gezien hier op het forum
          Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

          Comment


          • #6
            Re: Over schorpioenen en andere ...

            Heel mooie en verzorgde platen.

            De tweede is wel heel schattig...mijn papagevoelens komen hier boven
            Mvg Tim

            Comment

            Working...
            X