Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-200 VR

    Is er iemand uit de omgeving Aarschot die deze lens heeft en waar ik eens een paar testfoto's zou mogen mee nemen ?
    Of waar deze lens een dagje gehuurd kan worden zodat ik iets uitgebreider kan testen ?

    Mods : moest deze hier niet op zijn plaats staan, gooi maar ergens anders dan ...

  • #2
    Re: Nikon 18-200 VR

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Is er iemand uit de omgeving Aarschot die deze lens heeft en waar ik eens een paar testfoto's zou mogen mee nemen ?
    Of waar deze lens een dagje gehuurd kan worden zodat ik iets uitgebreider kan testen ?

    Mods : moest deze hier niet op zijn plaats staan, gooi maar ergens anders dan ...
    Heb ze gehad en eerlijk een geweldige lens!!! Ik had er bijna altijd scherpe foto's mee en echt een geweldig bereik: dat mis ik nu want ik zit in het Canonkamp: met de 70-200 wil ik steeds verder uitzoomen...
    Enige nadeel: niet zo lichtsterk maar uiteindelijk weinig last van gehad.
    http://www.stich.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-200 VR

      Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
      Heb ze gehad en eerlijk een geweldige lens!!! Ik had er bijna altijd scherpe foto's mee en echt een geweldig bereik: dat mis ik nu want ik zit in het Canonkamp: met de 70-200 wil ik steeds verder uitzoomen...
      Enige nadeel: niet zo lichtsterk maar uiteindelijk weinig last van gehad.
      Ja, ik heb er al veel goeds over gelezen maar had ze graag eerst eens geprobeerd om teleurstelling te vermijden.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-200 VR

        Ik heb deze lens en ik ben er (bijna) blij mee. Volgens Nikon kun je met de VR 4 stops trager dan gewoonlijk trekken (quote : "Enhanced Vibration Reduction (VRII) offers the equivalent of using a shutter speed 4 stops faster") maar ik heb tot nu toe nog geen foto gemaakt uit de hand met een trage sluitertijd zonder bewegingsonscherpte. Ik denk dat de VR vooral bedoeld is om op 200mm bewegingsonscherpte te vermijden wat wel goed werkt.
        Op 18mm heb je wel redelijk veel vertekening wat vooral merkbaar is op plaatsen waar er veel vertikale rechte lijnen zijn. De grote markt van Brussel is hierdoor bijvoorbeeld geen geschikte plaats voor deze lens als je op 18mm wilt trekken.
        Maar voor de rest is dit een lens die scherpe fotos maakt en wegens de 18mm - 200mm is dit een geschikte reislens want je moet zelden of nooit van lens verwisselen. Je kunt het nu al trouwens vinden voor 650 Euro dus is dit zeker geen overdreven prijs voor wat je ervoor krijgt. Wat mij ook trouwens opviel is dat deze lens redelijk zwaar is, ik denkt wegens de VR motor.
        Als je lichtsterkte wilt in een lens dan raad ik deze 18-200 VR wel af want f 3.5-5.6 is de lichtsterkte van een gewone kitlens!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-200 VR

          In zijn genre een zéér goede lens. Staat er bij mij bijna altijd op. Meeste foto's op mijn site (www.jurgengeys.be) zijn hiermee gemaakt.

          Vervorming op 18mm kan je redelijk goed (doch niet helemaal) wegwerken met ptlens oid

          Ook closeup e.d. werkt erg goed en ik wil nooit nog een tele zonder VR

          Idd wel best om naast deze lens nog een lichtsterke lens te hebben voor low-light omstandigenheden. Ik hoop trouwens dat ze nog 'ns met een 18-50 f2,8 VR oid komen...
          www.jurgengeys.be - www.apertura.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-200 VR

            Bedankt voor de reacties, ik had zoals gezegd er al heel wat goeds over gelezen, maar zou ze eerst eens zelf willen proberen ...
            Voor alle duidelijkheid, ik wil niet met iemands lens op stap gaan, gewoon ter plaatse enkele foto's ermee nemen.
            Last edited by Wimpy; 21 september 2007, 16:36.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 18-200 VR

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Is er iemand uit de omgeving Aarschot die deze lens heeft en waar ik eens een paar testfoto's zou mogen mee nemen ?
              Of waar deze lens een dagje gehuurd kan worden zodat ik iets uitgebreider kan testen ?

              Mods : moest deze hier niet op zijn plaats staan, gooi maar ergens anders dan ...
              Iemand een idee waar de lens het goedkoopst te vinden is?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 18-200 VR

                Iemand een idee waar de lens het goedkoopst te vinden is?
                Op www.tweakers.net/pricewatch kan je een prijsvergelijking zien

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 18-200 VR

                  gewoon kopen die lens,is echt goed te noemen,eenmaal je die hebt komt ie bijna niet meer van je body of het is om hem te bewonderen.
                  zelf woon ik in Damme anders mocht je deze direct eens proberen van me.
                  BD0968BE
                  nikon
                  D2Xs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 18-200 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                    gewoon kopen die lens,is echt goed te noemen,eenmaal je die hebt komt ie bijna niet meer van je body of het is om hem te bewonderen.
                    zelf woon ik in Damme anders mocht je deze direct eens proberen van me.
                    Dat is spijtig genoeg wat ver ja, maar toch bedankt ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 18-200 VR

                      tot bij mij thuis is het vanuit Aarschot ook 100 km... ook niet echt in de buurt hé ....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 18-200 VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
                        tot bij mij thuis is het vanuit Aarschot ook 100 km... ook niet echt in de buurt hé ....
                        Ik wil mij met plezier verplaatsen maar 100 km is net iets te ver

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 18-200 VR

                          Ik woon in Geel. Als je na een 10 tal dagen nog niemand anders gevonden heb, mag je mijn 18-200 vr op een avond komen testen. mail me dan maar (gvg@cit.be)

                          Comment

                          Working...
                          X