Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

    Ben aan het kijken voor een extern scherm aan te sluiten op mijn laptop van het werk. Het gaat om een HP Compaq 6220. Echter, bij de instelling voor het scherm voor een plug and play monitor, kan ik de resolutie 1680x1050 niet kiezen.

    Ik had graag een 22" breedbeeld gekocht, maar die heeft nu net die resolutie. Welke resolutie wordt er dan gekozen en hoe ziet dit er dan op het scherm uit? Minder correcte weergave? Is het dan beter voor een 24" of 21" te gaan?
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

    Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
    Ben aan het kijken voor een extern scherm aan te sluiten op mijn laptop van het werk. Het gaat om een HP Compaq 6220. Echter, bij de instelling voor het scherm voor een plug and play monitor, kan ik de resolutie 1680x1050 niet kiezen.

    Ik had graag een 22" breedbeeld gekocht, maar die heeft nu net die resolutie. Welke resolutie wordt er dan gekozen en hoe ziet dit er dan op het scherm uit? Minder correcte weergave? Is het dan beter voor een 24" of 21" te gaan?
    Dit is niet aan te raden. Tft schermen zijn gemaakt om op een bepaalde resolutie te werken. In dit geval 1680x1050. Bij een andere resolutie zal het beeld niet om aan te zien zijn, laat staan foto's op te beoordelen. Zoek een gepast videokaartje(2dehands). het hoeft geen snelheidsmonster te zijn daarvoor.
    Groetjes Steco

    Comment


    • #3
      Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
      Dit is niet aan te raden. Tft schermen zijn gemaakt om op een bepaalde resolutie te werken. In dit geval 1680x1050. Bij een andere resolutie zal het beeld niet om aan te zien zijn, laat staan foto's op te beoordelen. Zoek een gepast videokaartje(2dehands). het hoeft geen snelheidsmonster te zijn daarvoor.
      Andere kaart zal niet gaan aangezien het een laptop vh werk is en ik daar niet aan mag komen.

      Het zal dus een 21 of 24 moeten worden.
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #4
        Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

        Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
        Andere kaart zal niet gaan aangezien het een laptop vh werk is en ik daar niet aan mag komen.

        Het zal dus een 21 of 24 moeten worden.
        Er bestaan externe kaarten maar dat zal te kostelijk worden denk ik. Als 1650x 1080 er niet instaat. Welke staan er wel in ? als er hogere instaan wil dat zeggen dat je kaart dit wel aan kan hoor. Bij mijn pa stond dat er ook niet in en bij het plaatsen van het scherm stond het er ineens wel.
        Groetjes Steco

        Comment


        • #5
          Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Er bestaan externe kaarten maar dat zal te kostelijk worden denk ik. Als 1650x 1080 er niet instaat. Welke staan er wel in ? als er hogere instaan wil dat zeggen dat je kaart dit wel aan kan hoor. Bij mijn pa stond dat er ook niet in en bij het plaatsen van het scherm stond het er ineens wel.
          Er staan een 15-tal resoluties in waarvan de laatsten:
          1600X900
          1600X1200
          1792X1344
          1856X1392
          1920X1080
          1920X1200
          1920X1440
          2048X1440
          zijn.
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • #6
            Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

            Heb je de laatste drivers voor je grafische kaart al eens gedownload? Dat maakte bij mij het verschil.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

              Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
              Ben aan het kijken voor een extern scherm aan te sluiten op mijn laptop van het werk. Het gaat om een HP Compaq 6220. Echter, bij de instelling voor het scherm voor een plug and play monitor, kan ik de resolutie 1680x1050 niet kiezen.

              Ik had graag een 22" breedbeeld gekocht, maar die heeft nu net die resolutie. Welke resolutie wordt er dan gekozen en hoe ziet dit er dan op het scherm uit? Minder correcte weergave? Is het dan beter voor een 24" of 21" te gaan?
              ik had hetzelfde probleem, en vond ook geen 1680 x 1050 in mijn instellingen.
              Tot op het ogenblik dat ik de nieuwe 22 inch aangesloten heb, dan stond ie wel in de lijst. Misschien heb jij ook geluk.
              Proberen zou ik zeggen.

              ps een lcd/tft heeft maar 1 resolutie (deze 1680 x 1050), als je daar iets anders naar stuurt, ziet het er niet uit.

              Comment


              • #8
                Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                Idd; was bij mij ook, dikwijls komt hij pas in de lijst OMDAT de huidige juist die 1680x1050 niet aan kan.
                In de meeste gevallen kan de kaart het wel aan, maar de monitor niet.


                Glenn


                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                ik had hetzelfde probleem, en vond ook geen 1680 x 1050 in mijn instellingen.
                Tot op het ogenblik dat ik de nieuwe 22 inch aangesloten heb, dan stond ie wel in de lijst. Misschien heb jij ook geluk.
                Proberen zou ik zeggen.

                ps een lcd/tft heeft maar 1 resolutie (deze 1680 x 1050), als je daar iets anders naar stuurt, ziet het er niet uit.
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                  gewoon aansluiten , via DDC gaat de monitor zijn native resolutie aan de PC doorgeven . (hence plug & play)
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Idd; was bij mij ook, dikwijls komt hij pas in de lijst OMDAT de huidige juist die 1680x1050 niet aan kan.
                    In de meeste gevallen kan de kaart het wel aan, maar de monitor niet.


                    Glenn

                    ik heb ook hetzelfde voor gehad op mijn desktop. Na het aansluiten van de monitor kwam de resolutie vrij. Ondertussen had ik wel een andere videokaart besteld.
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                      Toch even proberen uit te testen.

                      Sommige notebooks met 'on-board' grafische kaart ondersteunen inderdaad de resolutie van een 22" NIET.
                      Notebooks met een ATI of NVIDIA grafische kaart daarentegen kunnen deze resolutie van 1680x1050 aan.

                      en zoals reeds vermeld, een LCD die op een andere dan zijn eigen resolutie werkt is niet om aan te zien...

                      Groetjes,

                      Siegfried
                      *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                        De resoluties zijn inderdaad niet altijd allemaal zichtbaar en de meeste komen er bij als je het scherm aansluit en soms ook pas als je de driver (zo durven ze het inf configbestand noemen) van het scherm installeert.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                          Normaal gezien kan elke grafische kaart van de afgelopen jaren die resolutie aan. Ik heb er nog nooit eentje tegengekomen die het niet kan. Ook de Intel integrated graphics kaarten ondersteunen dit wel degelijk.
                          1680x1050 is een veel voorkomende resolutie tegenwoordig. Maak u maar geen zorgen dus.
                          mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                            Normaal gezien kan elke grafische kaart van de afgelopen jaren die resolutie aan. Ik heb er nog nooit eentje tegengekomen die het niet kan. Ook de Intel integrated graphics kaarten ondersteunen dit wel degelijk.
                            1680x1050 is een veel voorkomende resolutie tegenwoordig. Maak u maar geen zorgen dus.

                            ...niet akkoord hoor, ik heb hier een AOpen mini-pc MP945-VXR met een 22" en die kan die resolutie niet aan

                            PS: Deze mini-pc heeft een Intel 945GM controller met DVI uitgang http://minipc.aopen.com/Global/spec_945X.htm
                            Last edited by Siegfried; 22 september 2007, 10:30. Reden: Iets vergeten
                            *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grafische kaart heeft resolutie 1680x1050 niet

                              Een tip neem uw laptop mee naar de winkel en probeer eens uit. Zo loop je het minst risico dat er iets fout loopt.
                              Groetjes Steco

                              Comment

                              Working...
                              X