Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwalbum

    Hey medeforumgebruikers,

    24 mei 2008 wordt mijn grote dag dan treed ik namelijk in het huwelijksbootje. We hebben een fotografe gevonden die de foto's zal nemen en deze in RAW formaat zal aanleveren op DVD.

    Nu heb ik enkele vragen:
    - ik ben een mac gebruiker, kent iemand buiten Iphoto een goed programma waar we een album mee kunnen maken (liefst één met harde kaft)?
    - heeft er iemand leuke ideeën om de foto's een beetje te bewerken om zo een leuke foto te bekomen (vb. bruidboeket in kleur de overige foto in Z/W)

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Trouwalbum

    - voor je fotoalbum zou ik zeker eens bij Pixbook kijken (www.pixbook.be)
    - als fotobewerkingsprogramma ken ik alleen Photoshop (een beetje)
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Trouwalbum

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      - voor je fotoalbum zou ik zeker eens bij Pixbook kijken (www.pixbook.be)
      - als fotobewerkingsprogramma ken ik alleen Photoshop (een beetje)
      En ik kan in Pixbook niet goed werken, fotobuch.de heeft veel betere software en nu ook een "pro" line albums

      Comment


      • #4
        Re: Trouwalbum

        Pixbook en fotobuch bestaan spijtig genoeg niet voor mac...
        Ik denk dat ik mijn composities in Photoshop zal maken (sowieso). Maar ze dan in boekvorm gieten zal een probleem geven vrees is (op mac is het aanbod niet zo uitgebreid dan op PC natuurlijk)

        Comment


        • #5
          Re: Trouwalbum

          Je beseft toch wel dat als ze in raw-formaat aangeleverd worden je best nog wel veel werk voor de boeg hebt om ze klaar te krijgen?
          Het is niet zo dat je ze zo kan gebruiken.

          grts,

          Mick
          There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

          http://www.mdwfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Trouwalbum

            Ik besef inderdaad dat die niet gerbuiksklaar zijn... Maar ik zit in de grafische sector en ben het dus ook gewend om dergelijke beelden af te stellen op kleur... Daar kruipt inderdaad heel wat werk in maar dat heb ik er wel voor over...

            Comment


            • #7
              Re: Trouwalbum

              Je kan dat toch met Indesign?

              Comment


              • #8
                Re: Trouwalbum

                In Photoshop kan je al veel doen met RAW-bestanden... Al de foto's die onder dezelfde lichtomstandigheden zijn getrokken, kan je met een enkele knop goedtrekken.... Heb pas nog een heel album gemaakt. Had ook hier en daar wat bewerkingen gemaakt... Blurry kader in de foto... sepia, feather rond de foto's enz....

                Beter in Raw trekken dan Jpeg...

                Valt best mee.

                Tim W.
                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                Comment


                • #9
                  Re: Trouwalbum

                  iOS 17 bevat nieuwe features om jezelf uit te drukken, makkelijker gegevens te delen en het hele scherm van je iPhone als infovenster te gebruiken.


                  Tim W.
                  Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouwalbum

                    @dandai

                    zoek eens onder "flip" album of zoiets.'k ben de juiste naam vergeten.('k Heb dit eerder nog gebruikt op de mac- maar ik kan het niet zo direct terugvinden)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouwalbum

                      Topic verplaatst naar Algemeen.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trouwalbum

                        Kan ook met Aperture
                        Heb er zelf nog geen ervaring mee (wel met Aperture, niet met dat fotoalbum), maar zou kwalitatief iets beter zijn dan iPhoto.
                        Volledig 'customizable'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trouwalbum

                          Naast iphoto kan men inderdaad ook nog albums maken met Aperture : men heeft daar veel meer mogelijkheden om de pagina-opmaak te verbeteren, zoals aantal foto's bijvoegen/verwijderen, grootte van de foto's aan te passen, meer spelen met tektsten e.d. Ik ben wel aan het spelen geweest om een boek samen te stellen in Aperture, maar ik heb alleen nog maar via iphoto besteld, zodoende kan ik over de kwaliteit van drukken niet veel vertellen.

                          Verder heb ik al eens een album besteld via "myphotobook", maar over het drukwerk was ik niet volledig tevreden : te donker afgedrukt, en de software is nogal primitief.
                          Via "extrafilm" heb ik ook al eens geprobeerd een album te laten afdrukken, maar wanneer het boek af was en ik probeerde een verbinding te maken lukte dit nooit (misschien dat dit nu al verholpen is).
                          Wat ik de volgende maanden ook nog eens ga uitproberen is "mypublisher" en "blurb", beide Amerikaanse firma's, maar waarbij deze laatste sinds kort, of in de nabije toekomst, ook vanuit Nederland gaat werken. Dit zal al een beetje schelen in de transportkosten. De reviews die ik van deze beide al heb gehoord waren toch tamelijk positief, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

                          Comment

                          Working...
                          X