Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

    Wat zou de beste keuze zijn voor mijn K10D?
    Er staat een Sigma AF 28-105/2,8-4(made in Japan) te koop via ebay of zou ik voor de Pentax DA 50-200 gaan.
    Als ik me niet vergis is de sigma toch auto focus
    Hoe zit het met het gebruik van een flits (P-TTL)?
    Werkt dat samen met de sigma?


    Alvast bedankt,


    Pepino

  • #2
    Re: Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

    Oorspronkelijk geplaatst door Pepino Bekijk bericht
    Wat zou de beste keuze zijn voor mijn K10D?
    Er staat een Sigma AF 28-105/2,8-4(made in Japan) te koop via ebay of zou ik voor de Pentax DA 50-200 gaan.
    Hangt ervan af waarvoor... 't Zijn niet echt dezelfde brandpunten hé. De 28-105 geeft je een standaard tot matige tele, de DA50-200 is korte tele tot langere tele.

    Welke objectieven heb je al? Als je het kitobjectief hebt, lijkt me de DA50-200 complementairder, tenzij je die lengte niet nodig hebt.

    De Sigma heeft dan weer het voordeel dat hij overlap biedt, waardoor je enkel van objectief moet wisselen voor de extremere gevallen (<28mm of >55mm) en dan toch even op gemiddelde brandpunten (tss 28mm en 55mm) kan doorgaan voor de volgende wissel zich opdringt. Bij de DA18-55 + DA50-200 is 't de ene of de andere.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pepino Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis is de sigma toch auto focus
    Hoe zit het met het gebruik van een flits (P-TTL)?
    Werkt dat samen met de sigma?
    Als de Sigma een AF objectief is, dan geeft die alle informatie door waar P-TTL gebruik van maakt. Geen probleem dus.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

      De volgende lensen heb ik in mijn bezit:
      Pentax DA 16-45
      Panagor M 28/2,8
      Rikenor M 50/1,8
      Pentax A 50/1,7
      Takumar M 135/2,5
      Vivitar M 75-205/3,8

      De bedoeling is om te fotograferen op schoolfeesten van de klein mannen.
      Soms gebeurt het dat je er wat ver vanaf staat en dan kom ik er niet met de DA 16-45.


      Pepino

      Comment


      • #4
        Re: Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

        't Verhaal van de overlap geldt natuurlijk ook voor de DA16-45. De DA50-200 gaat je allicht toelaten ook close-ups op 't podium te maken, 105mm is daar mogelijk wat kort voor. Dat zou je normaal toch met de Vivitar moeten kunnen testen? Allez, ik nam ook erg leuke portretfoto's tijdens concerten met m'n FA77, maar daarvoor moest ik wel op de rand van 't podium gaan hangen, van iets verder was m'n K135 een stuk handiger. Langer dan 135mm is mss ook niet echt nodig langs de andere kant... Voor mij is de DA*50-135/2.8 het ideale objectief in dergelijke omstandigheden, maar daar spreken we over een ander budget...

        hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Pentax DA 50-200 of Sigma AF 28-105/2,8-4

          Bedankt Wim voor de reacties.
          Ik denk dat ik mijn kans ga wagen voor die sigma.
          Zoals je zei kan ik ook nog testen met de vivitar.
          Als mijn budget het toelaat wil ik me nog een tele (prime) aanschaffen.
          zoiets als een 300 à 400 mm (voor de vogeltjes in de tuin).
          Iemand een idee van een goede lens dat nog wat betaalbaar is?


          Alvast bedankt,


          Pepino

          Comment

          Working...
          X