Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

    Heeft er iemand hetvolgende probleem al voorgehad met zijn Canon S2 IS?

    Je zet de camera aan en er is geen mogelijkheid meer om foto's te nemen met het toestel. Het zoekerschermpje en de zoeker zelf geven geen beeld.
    Het toestel heeft ongeveer een jaar (sinds april 2006) perfect gewerkt en nu ineens blijkbaar krijgt hij kuren ...
    Batterijen zijn nieuw, settings niet veranderd (heeft het ook op fabrieksinstellingen) t.ov. het laatste gebruik ongeveer een maand geleden.

    Ik heb het internet een beetje afgezocht en heb een artikel gevonden waar Canon, Sony, Minolta etc ... toegeven dat er een fout kan optreden in de CCD waardoor die strepen gaat geven of zelfs helemaal niet meer werkt, maar hier staat de Powershot S1 IS bij maar niet de S2. Het euvel zou zich voordoen doordat de elektrische verbindingen in de CCD loskomen door vocht dat op 1 of andere manier naar binnen kan door gebruik van verkeerde lijm ed ...
    Het euvel zou vooral naar boven zijn gekomen in warme en nogal vochtige streken.

    Iemand ervaring, opmerkingen?
    Ofwel ligt het aan mij ofwel aan de huidige kwaliteit van Canon, maar na het probleem met mijn splinternieuwe EOS-5D (Sensor stuk), waarvoor ik wel een nieuwe camera heb gekregen, begin is stilaan mijn vertrouwen in Canon te verliezen ... en mijn geduld
    Canon EOS5D - 24-105mm f/4L IS USM - EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Speedlite 580EX II - Canon S2is

  • #2
    Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door u10 Bekijk bericht
    snip
    Iemand ervaring, opmerkingen?
    Ofwel ligt het aan mij ofwel aan de huidige kwaliteit van Canon, maar na het probleem met mijn splinternieuwe EOS-5D (Sensor stuk), waarvoor ik wel een nieuwe camera heb gekregen, begin is stilaan mijn vertrouwen in Canon te verliezen ... en mijn geduld
    Geen ervaring met uw probleem maar lees de horror stories over de onderbelichting van de 400D, die niemand gelooft maar die niettemin brute realiteit zijn .. je vraagt je dan af waar ze bij Canon mee bezig zijn

    Comment


    • #3
      Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

      Kuis de batterijen eens een keertje af en probeer nog eens. Mijn ma haar S2 heeft soms ook van die kuren en met een ander setje batterijen of pas afgekuiste batterijen gaat het dan weer wel.
      aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...


      doe ik dat lekker niet!

      Comment


      • #4
        Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

        U zegt zelf: "batterijden zijn nieuw", mss bedoelt u gewoon nog niet versleten, maar als ze echt gloednieuw zijn zit daar mss gewoon een defect in?

        succes
        Koen
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #5
          Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

          Een identiek probleem heb ik ook gehad met mijn oude Canon Powershot S20 (ja da's niet echt een toestel om hier mee te gaan rondstoefen ); de reden waarom ik een jaar geleden de Powershot S3 IS heb gekocht. Maar net toen ik die nieuwe binnen had, werkte de S20 weer ineens. Toegegeven, ik was er een beetje mee gaan "schudden"...
          Dus dat van die loskomende contacten lijkt mij een redelijke uitleg.
          Ik hoop maar dat de S3 niet hetzelfde gaat voor hebben.

          Maarreuh, is die dan niet meer in garantie, die S2?

          Comment


          • #6
            Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

            Bedankt allemaal voor de antwoorden.

            Ik heb het geprobeerd met nieuwe batterijen alsook met reeds gebruikte pas opgeladen batterijen, dus ik denk niet dat het probleem bij de batterijen ligt.

            Ik heb ondertussen ook via de website van Canon contact opgenomen met support, maar natuurlijk zeggen ze dat ik, vooralleer ze wat kunnen zeggen, de camera moet binnensturen.

            Wordt dus vervolgd. Het toestel is waarschijnlijk juist uit garantie, dus daar zal ik waarschijnlijk naar kunnen fluiten tenzij het probleem werd veroorzaakt door het probleem dat ik in mijn eerste post heb vermeld
            (hier is de link : http://www.canon-asia.com/index.jsp?...enomena_notice) ... maar aangezien dit waarschijnlijk over een andere CCD gaat, moet je dat als klant natuurlijk eerst kunnen bewijzen. (en begin daar maar eens aan)

            Ik vind het tenslotte gewoon totaal niet kunnen dat een groot percentage van de 'kwaliteitstoestellen' van tegenwoordig na een jaar of wat basisdefecten vertonen, zelfs al gaat het over zogezegde "hightech"-electronica. Als je hier bepaalde posts leest ... EOS350D, S2 IS, EOS5D, EOS400D ... toch geen van de goedkoopste toestellen en allemaal betrekkelijk recent.
            Ik denk persoonlijk dat we het niet zouden nemen van autofabrikanten mochten onze wagens vergelijkbare defecten vertonen. "Sorry mijnheer/mevrouw, maar uw wagen heeft vanuit de fabriek maar 3 cilinders meegekregen, we kunnen er u wel eentje geven maar voor de installatie moet je zelf betalen ..."

            Mijn EOS5 is ondertussen reeds 15j en daar is nog nooit een probleem mee geweest en dan heb ik het nog niet over de leeftijd van mijn AE1-Program die ook nog altijd perfect werkt.

            Wordt dus zeker vervolgd.
            Canon EOS5D - 24-105mm f/4L IS USM - EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Speedlite 580EX II - Canon S2is

            Comment


            • #7
              Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

              Ik heb ook de grootste twijfels over de kwaliteit van hedendaagse produkten.

              Volgende aankopen en problemen :

              1) PowerShot G2, werkte perfect en doet het nu nog steeds perfect.

              2) 10D : Eerste met een slechte sensor, tweede met een defecte display, derde was uiteindelijk de goede.

              3) 5D : 1 hot pixel op de sensor vanaf begin

              4) S3 IS : na 1 jaar display stuk

              5) Digital Ixus 800IS : na 1 jaar sensor stuk

              5) Digital Ixus 950IS : eerste toestel defecte sensor, tweede toestel defecte sensor, derde toestel defecte sensor, vierde toestel uiteindelijk een werkend exemplaar

              Als je alles telt zijn er op 11 toestellen al 6 met een defect bij levering en 2 die het binnen het jaar begeven hebben.

              Dit is wat mij betreft toch ferm ondermaats wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik heb ook de grootste twijfels over de kwaliteit van hedendaagse produkten.

                Volgende aankopen en problemen :

                1) PowerShot G2, werkte perfect en doet het nu nog steeds perfect.

                2) 10D : Eerste met een slechte sensor, tweede met een defecte display, derde was uiteindelijk de goede.

                3) 5D : 1 hot pixel op de sensor vanaf begin

                4) S3 IS : na 1 jaar display stuk

                5) Digital Ixus 800IS : na 1 jaar sensor stuk

                5) Digital Ixus 950IS : eerste toestel defecte sensor, tweede toestel defecte sensor, derde toestel defecte sensor, vierde toestel uiteindelijk een werkend exemplaar

                Als je alles telt zijn er op 11 toestellen al 6 met een defect bij levering en 2 die het binnen het jaar begeven hebben.

                Dit is wat mij betreft toch ferm ondermaats wat kwaliteit en betrouwbaarheid betreft.
                En blijven Canon kopen? Moest mijn 5 auto's na elkaar telkemale zo'n kuren hebben ik zou al lang van merk veranderd zijn. (ik ben wel tot nu toe een tevreden canon gebruiker)
                Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                  Mijn PowerShot S1 IS is net een week binnen bij Konijn wegens sensor probleem (zwart beeld of met strepen, zowel door zoeker als op display op alle mogelijke instellingen)
                  Het is begonnen in een zuiders land, dus de warmte of vochtigheid kan er voor iets tussen zitten.

                  Toestel is van 2004, dus garantie
                  Ben benieuwd wat het gaat kosten en hoelang het gaat duren (we gebruiken dit toestel vooral om filmpjes mee te maken of point-and-shoot foto's).
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                    Geert,

                    Het zou je in principe niks mogen kosten.
                    Dat toestel is 1 van de modellen waar er gekend een probleem is met de CCD. Indien dat het probleem is, en daar lijkt het wel op als ik je uitleg lees, dan is de reparatie gratis zoals je kan lezen in de link die ik eerder hier heb neergezet.

                    Greetz.
                    Canon EOS5D - 24-105mm f/4L IS USM - EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Speedlite 580EX II - Canon S2is

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                      Heb een drietal weken geleden mijn S1 IS binnengedaan bij Fotohal in Lier met een soortgelijk probleem met de CCD. Ze vertelden me daar dat dit probleem bij Canon gekend was en dat het zelfs gratis hersteld werd, ongeacht hoe oud het toestal was (in mijn geval een jaar of 3). Goed nieuws dus

                      Toevallig is het probleem ook opgedoken toen ik in Lacanau in Zuid Frankrijk was, dus warm en vochtig.

                      Herstelling zou 4tal weken duren, ik ben dus in volle verwachting
                      Mijn derde oog is een Nikon D90

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                        Mijn PowerShot S1 IS is net een week binnen bij Konijn wegens sensor probleem (zwart beeld of met strepen, zowel door zoeker als op display op alle mogelijke instellingen)
                        Het is begonnen in een zuiders land, dus de warmte of vochtigheid kan er voor iets tussen zitten.

                        Toestel is van 2004, dus garantie
                        Ben benieuwd wat het gaat kosten en hoelang het gaat duren (we gebruiken dit toestel vooral om filmpjes mee te maken of point-and-shoot foto's).
                        Oorspronkelijk geplaatst door u10 Bekijk bericht
                        Geert,

                        Het zou je in principe niks mogen kosten.
                        Dat toestel is 1 van de modellen waar er gekend een probleem is met de CCD. Indien dat het probleem is, en daar lijkt het wel op als ik je uitleg lees, dan is de reparatie gratis zoals je kan lezen in de link die ik eerder hier heb neergezet.

                        Greetz.
                        Even deze story in schoonheid afsluiten

                        Gisteren bij Konijn Turnhout mijn "gerepareerde" S1 IS gaan afhalen.
                        Het werd echter gratis een spiksplinternieuwe S5 IS
                        Zelfs de verkoper begreep er niets van...

                        Waarschijnlijk hebben ze het toestel om zeep geholpen tijdens de reparatie of vonden ze de reparatiekosten hoger dan de kost van een nieuw toestel.

                        Een pluim voor Canon dus in dit geval
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                          Wow Geert, wat een luck heb jij!!

                          ik heb sinds dit weekend ook problemen met mijn canon S1IS. heeft steeds zeer goed gewerkt, en plots krijg ik zo'n rozige brede strepen op mijn lcd-display... wil er zelf geen geld meer in investeren om het te laten maken, want bon, tis toch al een toestel van 3 jaar geleden met 15.000 clicks, so much has changed en voor de reparatieprijs koop ik me beter een nieuwe... dus ga ze proberen binnen te doen, zou ook voor mij dezelfde regels moeten gelden!!
                          Vriendelijke groeten, Sven
                          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bartoli Bekijk bericht
                            Heb een drietal weken geleden mijn S1 IS binnengedaan bij Fotohal in Lier met een soortgelijk probleem met de CCD. Ze vertelden me daar dat dit probleem bij Canon gekend was en dat het zelfs gratis hersteld werd, ongeacht hoe oud het toestal was (in mijn geval een jaar of 3). Goed nieuws dus

                            Toevallig is het probleem ook opgedoken toen ik in Lacanau in Zuid Frankrijk was, dus warm en vochtig.

                            Herstelling zou 4tal weken duren, ik ben dus in volle verwachting
                            Vandaag dus mijn camera teruggekregen, wat blijkt... (tromgeroffel)

                            Ik heb een NAGELNIEUWE S5 IS in de plaats gekregen !!! Zelf nog nieuw in de doos met alle toeters en bellen erbij, dus niet enkel de "body".

                            Blijkbaar koste het meer om hem terug te maken, dan om een nieuwe van het schap te nemen, volgens de verkoper van dienst. In ieder geval: Dikke pluim voor Canon !!
                            Last edited by Bartoli; 26 oktober 2007, 14:12.
                            Mijn derde oog is een Nikon D90

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alweer digitaal probleem, dit keer S2 IS

                              Misschien wel interessant om een goedkope defecte 2dehands S1/S2 te kopen
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X