Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 01 en 99, lens of body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error 01 en 99, lens of body?

    Ik heb sinds een paar dagen mijn Canon EOS 350D en sinds vandaag problemen met de Tamron 70- 300. Ik ging er vanmiddag even mee naar buiten en na zo'n 20 foto's kreeg ik een error melding. Nog nooit gezien of van gehoord. Uit gezet en aan, toen had ik het een foto niet en daarna weer wel. Bij de kitlens geeft hij geen problemen.

    Wat houd dit in?
    Waar ligt dit aan?
    Hoe kan ik dit verhelpen?

  • #2
    Re: Error 01 en 99, lens of body?

    vermits de kitlens geen problemen geeft, is er een probleem met die Tamron lijkt me...

    probeer de contacten aan de achterkant van de lens proper te maken.

    error 99 wordt omschreven als een "algemene fout"
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Error 01 en 99, lens of body?

      Error 99 is inderdaad nogal als ruim begrip genomen kwam ik net achter. Contacten heb ik al schoon gemaakt maar het probleem blijft zich nogsteeds plaatsvinden. Ik gebruik deze lens nu zo'n maand en echt sinds net dit probleem en nu kom ik er ook niet meer vanaf denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: Error 01 en 99, lens of body?

        als de contacten gereinigd zijn dan vrees ik voor de lens...

        teruggaan naar de fotoboer dus.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Error 01 en 99, lens of body?

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          als de contacten gereinigd zijn dan vrees ik voor de lens...

          teruggaan naar de fotoboer dus.
          Vertrouwen op Tamron word hier ook niet sterker op. Wat raad je aan. Een Canon lens (dan wacht ik tot october op de Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS) of dezelfde lens?

          Comment


          • #6
            Re: Error 01 en 99, lens of body?

            Oorspronkelijk geplaatst door La Rosa Bekijk bericht
            Vertrouwen op Tamron word hier ook niet sterker op. Wat raad je aan. Een Canon lens (dan wacht ik tot october op de Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS) of dezelfde lens?
            je moet hiervoor je vertrouwen in Tamron niet laten gaan hoor... dat kan net zo goed met een Canon lens gebeuren.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Error 01 en 99, lens of body?

              Hmmm. Iemand nog meer surgesties?

              Heb net voor de test nog wat foto's gemaakt en paar keer weer de error maar had daarna nog 20 foto's kunnen maken en nu kreeg ik het weer. Maakt voglens mij ook niet uit met welke instellignen ik schiet. Hij blijft op 00 hangen bij het bepalen van de diafragma en met het klikken maakt hij een enkele beweging met de spiegel als ik het geluid zo hoor.

              Comment


              • #8
                Re: Error 01 en 99, lens of body?

                Oke het ligt inderdaad aan de lens. Ik heb net de lens van mijn buurman op die van mij gezet en toen had ik er helemaal geen problemen mee dus het moet aan de Tamron liggen. Nu weet ik niet of het handig is deze lens weer te nemen (ben er wel uiterst tevreden mee voor de prijs die ik moest betalen).

                Zou ik met een Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS dit probleem weer tegenkomen of ligt dat echt aan de chip in de lens (misschien wel dat Tamron niet officieel van Canon is).

                Wel balen overigens want ik zou volgende week vrijdag- zaterdag en zondag deze lens 'uitproberen' op het Circuitpark Zandvoort tijdens de A1GP. Net schoot hij nog wel wat foto's en kreeg geen error maar ongetwijveld zal die weer terugkomen want als je verderzoekt naar dit probleem zijn er toch veel mensen die de camera voor een paar weken kwijt waren.

                Comment


                • #9
                  Re: Error 01 en 99, lens of body?

                  zoals ik al eerder zei, dit kan net zo goed met een Canon lens optreden hoor.

                  ik denk dat je hier gewoon brute pech hebt en als je tevreden bent over die lens, waarom er dan van afstappen he.

                  ik denk trouwens dat die lens niet snel genoeg zou zijn voor racefoto's (maar wie ben ik he )

                  als je zegt dat je zeker bent dat het de lens is, waarom zeg je dan dat sommige mensen hun camera een tijd kwijt zijn? je moet toch de lens opsturen
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error 01 en 99, lens of body?

                    Waarom nou omdat deze fout ook kan optreden als er een fout in de boddy zit vandaar. Daarom is het .. dat Error 99 een 'algemene term' is en geen specifieke betekenis heeft.

                    En dat van die lens weet ik ook wel maar zal de Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS dan een echte verbetering zijn of gelijk hard doorsparen voor een luxe?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error 01 en 99, lens of body?

                      Oorspronkelijk geplaatst door La Rosa Bekijk bericht
                      Hij blijft op 00 hangen bij het bepalen van de diafragma en met het klikken maakt hij een enkele beweging met de spiegel als ik het geluid zo hoor.
                      Klinkt als een diafragfma dat niet mee gaat. Vette diafragmabladen of electronica die niet helemaal jofel is. Wat voor accu's gebruik je (originele of goedkope namaak) en gebruik je een grip? Gebeurt dit ook als je accu's zo uit de lader gebruikt? Komt het voor bij kamertemperatuur of alleen buiten in koude, natte condities?
                      Last edited by Joost; 19 september 2007, 20:31.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Error 01 en 99, lens of body?

                        Oorspronkelijk geplaatst door La Rosa Bekijk bericht
                        En dat van die lens weet ik ook wel maar zal de Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS dan een echte verbetering zijn of gelijk hard doorsparen voor een luxe?
                        gezien de IS in die lens vermoed ik dat die niet erg goedkoop zal zijn. en ik vrees dat dit zo een poging is om een gulden middenweg van lens te brengen. Ik zou zelf doorsparen voor een duurdere...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                        Klinkt als een diafragfma dat niet mee gaat. Vette diafragmabladen of electronica die niet helemaal jofel is. Wat voor accu's gebruik je (originele of goedkope namaak) en gebruik je een grip? Gebeurt dit ook als je accu's zo uit de lader gebruikt? Komt het voor bij kamertemperatuur of alleen buiten in koude, natte condities?
                        als het bij de accu's zou liggen, zouden andere lenzen ook problemen moeten geven maar dat is niet het geval...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Error 01 en 99, lens of body?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                          als het bij de accu's zou liggen, zouden andere lenzen ook problemen moeten geven maar dat is niet het geval...
                          Dat is maar zeer ten dele waar. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het ene objectief meer stroom vraagt dan het andere. Daarnaast is de electronica van sommige objectieven gevoeliger voor (te) lage spanningen dan van andere. Last but not least kan de mechanica van het ene objectief zwaarder lopen dan die van een andere waardoor ook weer meer stroom gebruikt wordt.

                          Anyway, de boodschap is duidelijk: als alle contacten echt schoon zijn dan is de combinatie van body en objectief geen goed werkende. Terug met het kreng naar de leverancier...

                          Comment

                          Working...
                          X