Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro beginner

    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw in de wereld van de macrofotografie en heb nu ongeveer sinds een half jaartje een macrolens aangeschaft namelijk een canon MP-E65 F2.8 in combinatie met de canon ringflitser MR-14EX alleen heb ik helaas geen nederlandstalige handleiding bij de macroflits zou iemand mij tegen vergoeding hieraan kunnen helpen? dat zou een grote hulp zijn ! Ik ben zeer tevreden over de set up alleen heb ik wel gemerkt dat het niet meteen de makkelijkste lens was om mee te beginnen In de toekomst zou ik toch nog een macro willen bij aanschaffen met een grotere werkafstand zodat ik ook grotere insecten kan fotograferen zoals vlinders en waterjuffers In bijlage een fotooke gemaakt uit de losse hand Groetjes, Patricia

  • #2
    Re: Macro beginner

    Moet dit niet in fotodiscussie?

    Ik begrijp ook niet goed waarom je direct met een MP-E65 begint als je nieuw bent in macrofotografie. Waarom gemakkelijk doen als 't moeilijk ook gaat zeker ?

    Hoedanook, je hebt de lens nu, dus blijven oefenen.
    Last edited by hvr_oosterzele; 18 september 2007, 09:50.

    Comment


    • #3
      Re: Macro beginner

      Hans,

      Ik ben niet duidelijk geweest en het is ook de eerste keer dat ik hier post dus het is allemaal effe niew voor me de reden waarom ik voor deze macro lens gekozen heb (wetende dat het niet de gemakkelijkste was) is omdat ik eerst op internet er heel wat over opgezocht heb en wat me vooral aansprak was toch wel de goede kwaliteit en de 5X mogelijkheid en ik toch in een later stadium er nog een zou aanschaffen dus de volgorde vond ik nu niet zo belangrijk Deze opname van het oog van een vlieg heb ik gemaakt als testje eigelijk uit de losse hand om is na te gaan welke scherpte eruit kwam natuurlijk weet ik wel dat het beter is een statief te gebruiken en een diafragma16 maar dat is ook niet altijd gemakkelijk omdat dan vaak de beestjes al gaan vliegen zijn tegen als ik een goede positie heb met mijn statief dus goede tips zijn altijd welkom een mens is nooit te oud om te bij te leren niet, wat ook de bedoeling is van deze forums Graag had ik jullie mening geweten van de foto op of aanmerkingen hoe het beter kan
      Newbie , Patricia

      Comment


      • #4
        Re: Macro beginner

        Oorspronkelijk geplaatst door Patricia Bekijk bericht
        Hans,

        Ik ben niet duidelijk geweest en het is ook de eerste keer dat ik hier post dus het is allemaal effe niew voor me de reden waarom ik voor deze macro lens gekozen heb (wetende dat het niet de gemakkelijkste was) is omdat ik eerst op internet er heel wat over opgezocht heb en wat me vooral aansprak was toch wel de goede kwaliteit en de 5X mogelijkheid en ik toch in een later stadium er nog een zou aanschaffen dus de volgorde vond ik nu niet zo belangrijk Deze opname van het oog van een vlieg heb ik gemaakt als testje eigelijk uit de losse hand om is na te gaan welke scherpte eruit kwam natuurlijk weet ik wel dat het beter is een statief te gebruiken en een diafragma16 maar dat is ook niet altijd gemakkelijk omdat dan vaak de beestjes al gaan vliegen zijn tegen als ik een goede positie heb met mijn statief dus goede tips zijn altijd welkom een mens is nooit te oud om te bij te leren niet, wat ook de bedoeling is van deze forums Graag had ik jullie mening geweten van de foto op of aanmerkingen hoe het beter kan
        Newbie , Patricia
        en daar hebben we dus fotodiscussie voor in het leven geroepen Patricia.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X