Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horizon trekt schuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Horizon trekt schuin

    Je ziet dat de rechterkant van de dijk en het water hoger staat dan de linkerkant. Ik heb deze foto echter genomen met de linkerzijkant van de camera hoger dan de rechterkant (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
    Dus het resultaat is dat mijn camera enkel de hoogte van de horizon verdraait en niet de personen of beelden zelf. De spiegel staat vast en er zijn verder geen merkbare problemen. Dit is me pas opgevallen nadat men me hier op het forum attent maakte dat bij een foto van een zonsondergang, de zee leegliep.
    Ik heb een Canon 400D en het probleem doet zich zowel voor met de kitlens als met m'n nieuwe Sigma 18-200 lens.
    Heeft iemand dit al voorgehad????
    Alvast bedankt voor de reakties.

  • #2
    Re: Horizon trekt schuin

    Persoon en en borstwering staat ook schuin. Je zal tijdens de opname wel links met rechts omgewisseld hebben. Het is onmogelijk dat een camera zelf een horizon gaat detecteren en deze schuin gaat zetten.
    Nikon en Canon

    Comment


    • #3
      Re: Horizon trekt schuin

      Grapjas
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

      Comment


      • #4
        Re: Horizon trekt schuin

        leuk gedaan hoor, als je nu de horizon rechtzet, valt meneer om.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Horizon trekt schuin

          Verplaatst naar geschikter forum . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Horizon trekt schuin

            Oorspronkelijk geplaatst door tsennekik Bekijk bericht
            Ik heb deze foto echter genomen met de linkerzijkant van de camera hoger dan de rechterkant (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
            Linkerzijde van de camera langs voor gezien of langs achter?
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Horizon trekt schuin

              Dit verhaal is makkellijk te controleren: kent iemand de plaats op deze foto? Ik vermoed dat dit ergens in Nieuwpoort is ...
              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

              Comment


              • #8
                Re: Horizon trekt schuin

                wat bedoel je nu eigenlijk precies?

                je houdt je camera schuin, en bijgevolg staat de foto schuin.
                welk stukje klopt er dan niet volgens jou?

                of zijt ge aan ons been aan 't trekken

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Horizon trekt schuin

                  ik peins dat de TS een probleem heeft met links en rechts! Nu heb ik ook mateloos gesukkeld met links en rechts, maar sinds ik van die koussen heb met een L en een R op genaaid is dat probleem al héél wat verbeterd . Dat dwingt mij om hier elke ochtend over na te denken en zodoende het ook beter te onthouden.

                  voor de geinteresseerden, 't zijn koussen van Falke als ik me niet vergis, zowel de linkse als de rechtse.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Horizon trekt schuin

                    Als ge uw fototoestel linsks omhoog heft voor het nemen van een foto zal natuurlijk op de foto de rechterkant omhoog staan.
                    Net als wanneer je de camera naar boven richt (lenskant) zal de horizon op de foto naar beneden gaan.

                    En voor de rest heb je gewoon het effect van perspectief.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Horizon trekt schuin

                      u hebt hier zowaar ontdekt hoe u niet alledaagse en saaie beelden kan maken.
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Horizon trekt schuin

                        Die kitlenzen é
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Horizon trekt schuin

                          Alles loopt hier onder; 'k sta al tot mijn heupen in 't water.
                          In 't vervolg graag eerst verwittigen op water-overlast-risico bij openen van de posting.

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Horizon trekt schuin

                            Voor alle grapjassen, Het is Nieuwpoort, en ja ik stond achter m'n camera, neen ik heb geen sokken nodig om rechts van links te onderscheiden en wat voor jullie waarschijnlijk doodnormaal is, is voor mij een raadsel (tje).
                            Ik probeer het anders uit te leggen, wanneer jullie deze foto zien en je wil een nieuwe foto maken zodat het water niet meer van rechts naar links wegloopt, hoe verdraai je dan de camera (uitgaand van de positie waarin mijn foto getrokken is)Ga je dan je rechterhand naar beneden bewegen of juist naar boven Ik geef je nogmaals mee dat mijn linkerhand hoger stond dan m'n rechter en dat ik door de vieuwfinder het water van links naar rechts zag lopen.
                            Wat jij zegt VerSeg is het meest zinnig alleen begrijp ik niet hoe het komt dat het wordt omgedraaid.
                            Hopelijk krijg ik ook van de zwansers hier nuttige info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Horizon trekt schuin

                              De spiegel staat vast en er zijn verder geen merkbare problemen. Dit is me pas opgevallen nadat men me hier op het forum attent maakte dat bij een foto van een zonsondergang, de zee leegliep.
                              Trek je absoluut niet teveel hiervan aan. Het is één van de meeste opmerkingen hier op het forum i.v.m. het niet horizontaal zijn van de horizon.
                              Neem je fotos met je beide handen op dezelfde hoogte zodat het fototoestel zo horizontaal mogelijk staat en trek je van de rest der weglopende lijnen niets aan: de naam daarvoor is "perspectief" en is heel normaal.
                              Weet dat voor opnamen die 100 % recht, horizontaal en verticaal moeten zijn er een speciale camera bestaat die "technische camera" genoemd wordt en waarbij allerlei correcties kunnen toegepast worden i.v.m. perspectiefvervorming. Daarbij wordt tevens gebruik gemaakt van een statief met waterpas regeling.
                              Succes .

                              Henri
                              lidnummer: BD0435BE

                              Comment

                              Working...
                              X