Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een kleine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik wil een kleine

    en hele platten camera. Met een lens die niet in/uitschuift. Gewoon om in m'n zak te steken en overal mee te nemen. Tot nu gevonden: Sony T100/200, Samsung i85, Fujifilm Finepix Z100fd. Liefst 5X zoom en een GROOT lcd-scherm voor mijn oude oogjes.
    Nog ideeën of voorkeuren en goede raad?
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Ik wil een kleine

    nikon s50 en de casio toestelletjes voldoen ook aan uw vraag
    Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

    Comment


    • #3
      Re: Ik wil een kleine

      Oorspronkelijk geplaatst door sp4 Bekijk bericht
      nikon s50 en de casio toestelletjes voldoen ook aan uw vraag
      Die Nikon zet ik bij mijn lijstje...
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Ik wil een kleine

        Ik heb een Sony T9, 5Mp, 3x optisch en anti-bibber. Een fantastisch hebbeding. En nog een steengoeie camera ook. Voor mij: met stip genoteerd!

        Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
        Ik heb hem zonet besteld, die FZ50, samen met een Extreme III 2 Gb kaartje. De nederlandstalige handleiding heb ik vorige week al gedownload.

        Dit is een opname die ik vorig jaar in Valencia uit mijn Sony T9 geperst heb. Ik denk dat - als ik het kan met zo'n minitje - dan zal het met de FZ50 ook wel loslopen...

        Vroege avond bij volle maan - volautomatisch - programma Nachtopname - ministatiefje - niet nabewerkt

        Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
        vr. gr. DOOV

        Comment


        • #5
          Re: Ik wil een kleine

          Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
          Ik heb een Sony T9, 5Mp, 3x optisch en anti-bibber. Een fantastisch hebbeding. En nog een steengoeie camera ook. Voor mij: met stip genoteerd!
          Zou de T100 of eventueel de T200 ook goed zijn? Zou je durven één van de twee te kiezen ?
          Dank in elk geval!
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Ik wil een kleine

            Mijn zoon heeft de T100 vorig begin dit jaar gekocht (2 mm groter en dikker dan de T9) en is daar ook wreed content van. Hij gebruikt hem zelfs in een waterdichte behuizing tijdens het duiken.
            Het verschil tussen de T100 en de T200 is de resolutie: 7,2 MP en 8,1 MP. De optische zoom is 5x, denk ik: 35mm-175mm (tegen 38mm-114mm bij de T9 wat 3x is).
            Ik kan de keuze niet in jouw plaats maken. Kijk eens rond wat je aan welke condities kan vastkrijgen, als je niet geporteerd bent op megapixels.
            Succes ermee!
            Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
            vr. gr. DOOV

            Comment


            • #7
              Re: Ik wil een kleine

              Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
              Mijn zoon heeft de T100 vorig begin dit jaar gekocht (2 mm groter en dikker dan de T9) en is daar ook wreed content van. Hij gebruikt hem zelfs in een waterdichte behuizing tijdens het duiken.
              Het verschil tussen de T100 en de T200 is de resolutie: 7,2 MP en 8,1 MP. De optische zoom is 5x, denk ik: 35mm-175mm (tegen 38mm-114mm bij de T9 wat 3x is).
              Ik kan de keuze niet in jouw plaats maken. Kijk eens rond wat je aan welke condities kan vastkrijgen, als je niet geporteerd bent op megapixels.
              Succes ermee!
              Hartelijk dank! Als er foto's van de T200 op het net komen zal ik tussen de 2 beslissen.
              Groetjes!
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Ik wil een kleine

                Doov, dat is een mooi plaatje uit die sonyT9, voor de hobbyisten moet het geen reflex zijn om goede foto's te maken.
                Klein kodakske

                Comment


                • #9
                  Re: Ik wil een kleine

                  Ik heb toevallig vorige week bij Konijn naar de T200 geïnformeerd.
                  Deze Sony zou bij hen eind september beschikbaar zijn.
                  Maar mijn twee lenzen 16-50 en 50-135 voor Pentax zij mij ook al lang beloofd.
                  Nog altijd niks van gehoord of gezien...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik wil een kleine

                    Het is eigenaardig dat de nieuwe T200 goedkoper zou zijn dan de T100, je zou het omgekeerde verwachten.
                    En wat te denken van de bediening van de T200, volledig via touch-screen? Handig???
                    Langs de andere kant is een aanraakscherm wel betrouwbaarder dan knopjes, en het draagt ook bij tot de vocht-bestendigheid van de camera. Ben echt nieuwsgierig naar ervaringen van gebruikers, de T200 ziet er als een juweeltje uit... maar toch heb ik de Samsung i85 en de Fuji Z100fd nog niet afgeschreven!
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik wil een kleine

                      't zal de T200 van Sony worden.
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik wil een kleine

                        Ik heb een kleine!!!

                        Het is de T200. In goede omstandigheden heel goede foto's, batterij gaat niet zo lang mee.
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik wil een kleine

                          Van harte gefeliciteerd met de nieuwe kleine! Je gaat er gegarandeerd veel plezier aan beleven. Nadeel van zo een minicamera is dat je vanaf nu nooit nog een excuus hebt om geen camera bij de hand te hebben...
                          Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                          vr. gr. DOOV

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik wil een kleine

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
                            Van harte gefeliciteerd met de nieuwe kleine! Je gaat er gegarandeerd veel plezier aan beleven. Nadeel van zo een minicamera is dat je vanaf nu nooit nog een excuus hebt om geen camera bij de hand te hebben...
                            Dankewel, en dat is zeker zo! Eindelijk eens een modelletje dat in alle zakken past zonder extra bescherming, dat bijna hermetisch is afgesloten en waarvan de lens geen stof in kan zuigen. Scherm is heel goed te zien, zelfs zonder leesbrilletje, en er is vlug mee te werken...
                            http://users.telenet.be/patric/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik wil een kleine

                              tkpatric, blij met je keuze voor de Sony T200 omdat die ook in mijn interesse ligt.
                              In je eerste ervaring met dit toestel spreek je van goeie foto's maar een zwakke batterij.
                              Wat moet ik me daar bij voorstellen ?
                              Goeie foto's in vergelijking met ... ?
                              Een zwakke batterij...? Hoeveel foto's maak je er dan met ééntje ?
                              Hoe is je ervaring met het aanraakscherm ? enz..
                              Dank je voor je informatie.
                              C.

                              Comment

                              Working...
                              X