Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop canon

    wil mij een canon 400d aankopen , kan namelijk een goed koopje doen denk ik.?

    Canon eos 400D+EF-S 18-55+BG-E3 met gratis batt.lade voor AA.+SanDisk CF 1GB geheugenkaart
    Met 24maanden garantie+ NL handleiding.
    790 euro

    ik maak muurtekeningen binnen en buiten en wil daarbij wat foto's nemen van mijn werken en omgeving , en ik denk dat dit toestel mij hiermee kan helpen.
    nu omdat ik nieuw ben in deze wereld .. is dit een fijne lens om mee te beginnen 18-55 voor binnen en buiten gebruik?

    of wat kunnen jullie mij aanraden, persoonlijk hou ik graag van fotos die ruimtelijk groot over komen.
    ik heb mij laten vertellen dat een fisheye lens hier wel perfect voor is, maar ook duur is.
    bestaat er geen lens die goedkoper is maar ook wel dat effect van een fisheye evenaart?

    gegroet..

  • #2
    Re: aankoop canon

    fish-eye: peleng 8mm. (alles manueel)

    je gaat wel je tekeningen vervormen met zo'n lens.
    als je ook binnen wil fotograferen: gebruik je flits NIET
    maar een goed statief!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: aankoop canon

      Oorspronkelijk geplaatst door nocu Bekijk bericht
      Canon eos 400D+EF-S 18-55+BG-E3 met gratis batt.lade voor AA.+SanDisk CF 1GB geheugenkaart
      Met 24maanden garantie+ NL handleiding.
      790 euro
      Als ik het goed voor heb is die "gratis batt.lade voor AA" vrij positief voorgesteld,
      volgens mij zit die lade er toch altijd bij als je die batterijgrip koopt...
      Wat die garantie betreft, 2 jaar, dat is toch ook een verplichting in België...niet?

      Maar positief of niet..de prijs zal wel redelijk zijn denk ik, heb zelf geen ervaring met de 400D-aankoop
      Last edited by Porscheke; 17 september 2007, 18:22.
      Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
        Als ik het goed voor heb is die "gratis batt.lade voor AA" vrij positief voorgesteld,
        volgens mij zit die lade er toch altijd bij als je die batterijgrip koopt...
        Wat die garantie betreft, 2 jaar, dat is toch ook een verplichting in België...niet?
        jep, 2j garantie in belgië is verplicht


        @TS

        als je echt ruimtelijke foto's wil, kan je misschien beter een UWA (ultra wide angle) overwegen ipv een fisheye. (bvb sigma 10-20, tokina 12-24, canon 10-22)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: aankoop canon

          en wat kost die ongeveer..

          maar over het algemeen is dit een degelijke camera of..

          was vandaag prijs gaan vragen in een lokale action shop
          endaar koste dit alles bijna 1000euro dan denk ik toch dat dit
          een pak goedkoper is.
          en ik heb mij laten vertellen dat het mogelijk is om een mooie foto
          binnen te maken zonder statieg te moeten gebruiken, of vb optredens en dergelijke...

          Comment


          • #6
            Re: aankoop canon

            voor zo'n UWA moet je toch een 400-500 euro rekenen (voor de canon nog meer zelfs, maar dat is hij zeker en vast waard!)

            de 400D is zeker een goede camera, daar zal je geen miskoop mee doen


            wat dat statief betreft,
            Met lichtsterke lenzen kan je zeker zonder statief indoor foto's nemen, maar alles hangt af van de omstandigheden (licht, beweging vh onderwerp,lichtsterke lens of niet...)
            er zijn nu eenmaal momenten dat je niet zonder statief kan, en flitsen verpest nagenoeg altijd de sfeer
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: aankoop canon

              hey thx voor de info

              btw mooie foto die je op je flickr hebt staan..wat voor lens zijn die gemaakt?

              Comment


              • #8
                Re: aankoop canon

                Oorspronkelijk geplaatst door nocu Bekijk bericht
                hey thx voor de info

                btw mooie foto die je op je flickr hebt staan..wat voor lens zijn die gemaakt?
                over de welke heb je het? want er staan er wel een paar allemaal met andere lenzen...

                als je het over die fisheye foto's hebt, die zijn genomen met de peleng 8mm fisheye
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop canon

                  vind ze allemaal wel ok die snoboard pics , maar die man die uit het water springt..

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door nocu Bekijk bericht
                    vind ze allemaal wel ok die snoboard pics , maar die man die uit het water springt..
                    in het water
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop canon

                      oeps

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop canon

                        De eos 400 d is nu te vinden aan 609 € !

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop canon

                          ben sinds vandaag eigenaar van het toestel, het is even wennen
                          veel prutsen en oefen zeker...

                          Comment

                          Working...
                          X