Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart en VISTA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart en VISTA

    Ik heb een nieuwe PC.
    Als ik nu een CF-kaart in de ingebouwde kaartlezer steek dan krijg ik de melding dat ik die kaart eerst moet formateren.

    Op mijn oudere XP-machine kan ik de foto's op de kaart zonder problemen bekijken.

    Ik heb dan maar de kaart teug in de camera gestoken en met een USB kabel gewerkt. Dat lukte prima maar is wel traag.

    Iemand een tip wat ik kan doen om de kaarten ook ineens op de VISTA pc te lezen?
    Tot sluitertijd, Dirk

  • #2
    Re: CF kaart en VISTA

    Ik zou ze via de camera naar de PC overzetten, Vista is er in geslaagd om mijn CF 8Gb kaart corrupt te maken (voor het uitlezen van foto's) en ik kon hem niet eens meer formatteren in mijn camera. De kaart heb ik de dag nadien met een collega meegegeven en die heeft deze kunnen formatteren (zonder enig probleem) onder Windows XP.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: CF kaart en VISTA

      Mijn probleem was anders de Dell PC. De ingebouwde kaartlezer bij Dell werkt niet. Het staat vol met dergelijke klachten van gebruikers op een Dell forum.

      Dus heb ik een externe kaartlezer van 10 Euro gekocht. En dat werkt prima.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: CF kaart en VISTA

        Heb ook een DELL PC, en inderdaad, die interne kaartlezer is komplete rommel, als ie al werkt is ie enorm traag.
        Heb een SanDisk Extreme kaartlezer (15 Euro of zoiets) en die werkt bloedsnel

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment

        Working...
        X