Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera ?

    Eens te meer een vraag over welk toestel te gebruiken bij welk evenement.
    En dan natuurlijk te weten komen welk toestel ik best zou aankopen.
    Als het gaat over fotografie beschik ik wel over wat ervaring maar dan meer aan de kant van analoge toestellen en een klein digitaal toestel.
    Heb nu eventjes gespaard en zou graag me uitrusten met een DSLR.

    De eerste zaak waarvoor zal het toestel gaan dienen :
    - de normale huis, tuin en familie foto's
    - autosport foto's (voornamelijk circuit en rally)
    - voetbalfotografie (mijn kinderen)
    - gymnastiek (mijn kinderen) een afstand tussen 20 en 30 meter in zaal

    Mijn budget zal rond de 1500 euro schommelen.
    Ik ben reeds drie maanden vanalles aan het lezen en tot de volgende conclusies gekomen van de verschillende merken
    - een Sony DSLR-A100W + DT 18-70mm + 75-300mm
    hierbij natuurlijk nog een flits kopen
    - CANON EOS 400D + EF-S 18-55 mm + EF 55-200mm + voedingsgrip BG-E3
    - NIKON D40x + objectief AF-S DX 18-55 mm + objectief AF-S DX VR 55-200 mm

    Graag had ik wat reactie bekomen, voor buiten vermoed ik dat er niet echt veel verschil is tussen de toestellen.
    Maar mijn grootste vraag natuurlijk is het effect binnen, daar ik daar weinig ervaring in heb. Binnen heb ik enkel ervaring met digitale videocamera.



    Bedankt voor alle reacties.

  • #2
    Re: Welke Camera ?

    Voor 1500 Euro heb je een Nikon D80 met 18-200 VR objectief.

    Voordeel van de D80 tov D40 is dat je later nog professionele tweedehands AF-D objectieven kan toevoegen aan je materiaal, als de fotografie microbe je te pakken heeft. Deze oudere objectieven zijn niet 100% compatibel met de D40.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera ?

      zou voor de Canon gaan,maar dan de 30D ipv de 400D.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera ?

        Bedankt voor de eerste reacties.
        Ik had wel nog graag enkele reacties ontvangen van mensen die binnen sport fotografie doen. Zijn de voorgestelde toestellen geschikt hiervoor. Waar moet ik specifiek op letten.
        Of ben ik bepaalde zaken vergeten ?

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera ?

          bij binnen fotografie, is de lichtgevoeligheid van je lens ook eg belangrijk hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera ?

            Voor indoor sportfotografie zijn alle drie de toestellen geschikt, alhoewel ik de sony als laatste zou rangschikken (wegens het net iets hogere ruisniveau op hogere iso's). Maar de lenzen die je opnoemt zijn minder geschikt om hier goed te werken (binnen). Maar als je hier de beste lenzen voor wil (meer lichtsterkte), zal je je budget moeten bijschroeven.
            Maar waarom niet uitkijken naar wat tweedehands materiaal, kan de prijs redelijk wat drukken.
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera ?

              Jude bedankt voor de reactie.
              Maar naar welk type lens moet ik dan kijken
              BV een nikkor 18-200mm vr
              is dit dan bv een mogelijke oplossing

              Comment


              • #8
                Re: Welke Camera ?

                Oorspronkelijk geplaatst door wilmai Bekijk bericht
                De eerste zaak waarvoor zal het toestel gaan dienen :
                1 - de normale huis, tuin en familie foto's
                2 - autosport foto's (voornamelijk circuit en rally)
                3 - voetbalfotografie (mijn kinderen)
                4 - gymnastiek (mijn kinderen) een afstand tussen 20 en 30 meter in zaal

                Mijn budget zal rond de 1500 euro schommelen.
                Wel, met je budget zal je uiteraard niet het uiterste uit de kan kunnen halen. Maar geen paniek, we zijn niet allemaal professioneel

                Voor een beginnende dslr'r is de nikkor 18-200 vr natuurlijk wel interessant omdat deze van brandpuntsafstanden vrij polyvalent is. Maar verwacht bij deze lens niet de beste kwaliteit. Zoals bij een (super)zoom moet je altijd toegevingen doen.
                Voor 1 is deze lens goed geschikt, zolang het voor buiten is. Deze lens is namelijk niet lichtsterker dan de voorgestelde lenzen.
                Voor 2 en 3 denk ik dat de tele toch wel te kort gaat zijn (denk dat je daar eerder naar een 300mm zal toegaan). En voor 4 tenslotte denk ik dat je met een zoom altijd problemen zal hebben. Daarvoor heb je best een prime met de juiste brandpuntsafstand (een prime is meestal lichtsterker). Welke hiervoor best is, is enkel proefondervindelijk te bepalen.

                Besluit; denk dat je best begint met bvb een body + 18-70 + 70-300 vr en dan achteraf de lenzen stelselmatig vervangt door lichtsterker materiaal (zeker voor de gymnastiek zal dit nodig zijn. Wat ook belangrijk is bij actiefotografie is de snelheid van de autofocus. En deze is bij duurdere lenzen meestal ook beter dan bij de goedkopere. De vr helpt namelijk niet bij bewegende voorwerpen. Bij langere brandpuntsafstanden is deze wel leuk meegenomen om je eigen beweging een beetje te stabiliseren).
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                Comment

                Working...
                X