Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 15-30 EX DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 15-30 EX DG

    Op enkele online shops heb vastgesteld dat de Sigma 15-30 EX DG sterk in prijs gedaald is. Maar wat hierbij opvalt is dat het model met canon-mount nog lager in prijs is (+/- 315 euro tegenover 455 euro voor de nikonversie). Zou dit iets te maken hebben met de release van de 40D en 1Ds III, en eventuele compatibiliteitsproblemen?
    Flickr

  • #2
    Re: Sigma 15-30 EX DG

    Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
    Op enkele online shops heb vastgesteld dat de Sigma 15-30 EX DG sterk in prijs gedaald is. Maar wat hierbij opvalt is dat het model met canon-mount nog lager in prijs is (+/- 315 euro tegenover 455 euro voor de nikonversie). Zou dit iets te maken hebben met de release van de 40D en 1Ds III, en eventuele compatibiliteitsproblemen?
    Nee, geen problemen, gewoon het feit dat er ondertussen meerdere breedhoeklenzen zijn, (15-30 was geloof ik de eerste fulframe sigma wide zoom). Ondertussen heeft canon zelf ook betaalbare breedhoek zooms. Dat zet de prijzen onder druk.
    Ik heb de 15-30 hier net nog op een gloednieuwe 40d gebruikt, zonder problemen.
    Het is een toplens, voor dit prijsniveau...
    Enigste nadelen, gewicht en geluid autofocus.
    Voordelen, image quality, bereik en inzetbaar voor fullframe.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 15-30 EX DG

      Dus het is toch effectief zo dat de Canon versie lager geprijsd staat, dacht al dat het een drukfoutje was (had gekund he ?) !
      Is de AF dan werkelijk zo luidruchtig/storend ???
      Last edited by Petertje; 16 september 2007, 19:23.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 15-30 EX DG

        nee de auto focus is snel maar heeft geen storend geluid
        ik gebruik hem al jaren en vind hem beter dan canon 17-40l maar met minder vertekening .bovendien de 15 of 17 kan het verschil maken met een foto de foto's op www.fotokijken.nl/denham zijn met de sigma 15-30 gemaakt. maar met de 10d als body.

        Comment

        Working...
        X