Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

    Ik heb redelijk wat lettertypes staan op mijn harde schijf die ik gebruik voor Photoshop ontwerpen. Maar het zoeken naar een goed lettertype is zeer lastig door de lange lijst.

    Bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld van ieder lettertype een voorbeeldwoord uitgeprint te krijgen, automatisch ? Misschien via Word of een ander programma.


    Misschien kampen nog mensen met dit probeem...

    Alvast dank voor de reacties.


    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

    In Windows :

    Settings > Control Panel > Fonts

    Selecteer alle Fonts, rechts-klik en kies Print...

    Helaas zal je voor elke font afzonderlijk de print opdracht moeten bevestigen.

    T.
    Last edited by trbt555; 16 september 2007, 12:09.

    Comment


    • #3
      Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

      met "LISTFONT" kan je in word automatisch een lijst aanmaken met een voorbeeld van al je geinstalleerde lettertypes.



      er bestaan ongetwijfeld nog progs die dit kunnen. Je moet maar eens googlen op print font of list font

      Comment


      • #4
        Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

        Mijn favoriet is Suitcase : http://www.extensis.com/en/products/...=en_US&id=1060
        www.stevenlangeraert.com

        Comment


        • #5
          Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

          dat lijkt niet te lukken, extra hulp steeds welkom !

          nog andere programma's om bijv. 1 woord in ieder lettertype op papier te krijgen ?

          Dank


          J
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • #6
            Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

            Ik heb even wat simpels voor je in mekaar gezet...



            Hopelijk heb je er wat aan...

            De font lijst kun je opslaan als een bmp file en die bijv weer in PS openen.

            Hert

            Comment


            • #7
              Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
              Ik heb even wat simpels voor je in mekaar gezet...



              Hopelijk heb je er wat aan...

              De font lijst kun je opslaan als een bmp file en die bijv weer in PS openen.

              Hert
              Dat heb je weerom knap gedaan Hert,
              Hartelijk dank.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

                bedankt Hert
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

                  Omdat ik zelf ook zo'n 4000 lettertypes heb, toevallig dit weekend gezocht naar iets gelijkaardigs en het volgende gevonden:

                  Font XPlorer

                  Was vroeger betalend maar nu freeware en je kan er zowel de geïnstalleerde als niet geïnstalleerde fonts mee beheren en er lijsten van afdrukken (en nog meer )

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: geinstalleerde lettertypes : mogelijk om een voorbeeld uitgeprint te krijgen ?

                    Peter,

                    een zeer grote merci !
                    Na een paar klikken komen ze mooi onderaan tevoorschijn. Nu afdrukken dus

                    Ik heb al een paar mensen aangesproken en dat is blijkbaar een algemeen probleem : iedereen heeft enorm veel lettertypes staan op de pc maar om er eentje uit te kiezen die past bij hetgene je doet, niet simpel.

                    Dank!

                    r
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                    Comment

                    Working...
                    X