Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm

    Ik kan niet kiezen

    Canon EF 70-200mm f2.8L USM 1199€
    of
    Canon EF 70-200mm f4.0L IS USM 1069€

    Welke zouden jullie kiezen en vooral waarom???
    www.kdfotografie.be

  • #2
    Re: Canon 70-200mm

    Ik zou zowizo al voor een 2.8 gaan en bij voorkeur een IS-versie maar da's mijn mening hé.

    De 2.8 zal wel iets zwaarder zijn maar beklagen zult ge het u zeker niet doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm

      ik heb geen van beide, maar ik neem aan dat het er vanaf hangt waarvoor je het meest gaat gebruiken:
      bij actie (zoals sport in een sporthal) ben je wellicht meer met de 2.8 dan met de 4.0 IS,
      bij landschapskiekjes zal eerder de IS meer van nut zijn..?

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm

        Hey , niet zagen over welke lens, ga gewoon die 2.8 halen. grapje

        Ik wil maar zeggen, ik heb de canon 70-200 usm IS 2.8, pracht van een lens.

        Veel succes ermee

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm

          de 2.8 kopen , dan sparen tot je genoeg hebt om em te verkopen en de IS versie te kopen
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm

            goh .. en ik die dacht dat lenzen bedoeld waren om fotos te maken 't lijkt hier soms wel de termijnmarkt voor de verhandeling van aandelen en obligaties ..

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
              de 2.8 kopen , dan sparen tot je genoeg hebt om em te verkopen en de IS versie te kopen
              Of even iets slimmer zijn en gewoon eerst even doorsparen en direkt de juiste kopen.

              Het lijkt misschien nog lang maar binnen een goede 3 maand is het Kerst en Nieuwjaar.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm

                ze zijn allebij evenscherp ik heb de 2.8 omdat hij lichtsterk is en dat je niet echt IS nodig hebt op 200 mm
                Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200mm

                  Ik gebruik de IS dikwijls als ik in een menigte sta (optreden bv )
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200mm

                    Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier Bekijk bericht
                    dat je niet echt IS nodig hebt op 200 mm
                    das lang niet altijd het geval hé
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door glenn pottier;
                      dat je niet echt IS nodig hebt op 200 mm

                      das lang niet altijd het geval hé
                      Lijkt me ook niet. De hoeveelheid licht waarbij gewerkt wordt kan een beperkende factor zijn en dan wordt IS op 200mm bij lange sluitertijden wel zeer nuttig.
                      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200mm

                        Trukje,

                        ik heb de 70-200L2.8 gehad en weggedaan omwille van het gewicht (maar dat is persoonlijk, hé ) en mij de 70-200L4 met IS aangeschaft.

                        Ik vind de IS een fantastische verbetering ! (over het hele bereik, zeer zeker op 200 mm )

                        Je keuze van lens hangt af van waarvoor je de lens het meest wil gebruiken.
                        Indien je bewegende onderwerpen wil fotograferen in soms wel slechte lichtomstandigheden (indoor sport e.d.) kan je best voor de 2.8 gaan omwille van de snellere sluitertijden (en ja, ik ben het ermee eens, doorsparen en de 2.8 IS kopen ), ook de achtergrondvervaging is mooier bij de 2.8.

                        Indien dit niet zo'n must is en je een algemene telelens nodig hebt is de 70-200L4 IS absoluut een aanrader !
                        Indien je dan eens slecht licht hebt kan je de iso nog hoger zetten, hé.
                        (en de ruis is tegenwoordig ook al beter gecontroleerd op de nieuwe toestellen...)

                        De IS zal je geen snellere sluitertijden bezorgen, wel langere sluitertijden om uit de hand te fotograferen.

                        Ik ben uitermate tevreden met mijn L4 IS, prachtig glas in een compacte lens.

                        Maar de keuze blijft aan jou !
                        Fuji X - Less became more

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200mm

                          Ik zou absoluut voor de 4L IS gaan!

                          Deze is ook haarscherp en 2.8 kan je toch niet altijd gebruiken ivm de te geringe scherptediepte...

                          Daarnaast is de 4L IS een stuk kleiner en lichter.
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200mm

                            De lens zal voornamelijk gebruikt worden als portretlens in zowel een fotostudio als daarbuiten.
                            www.kdfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200mm

                              in geval van portret , pak dan zeker de 2.8 maar
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                              Comment

                              Working...
                              X