Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujica ST701 - batterij alternatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujica ST701 - batterij alternatief?

    Ik heb onlangs voor de volle 5 euro een ST701 op de kop kunnen tikken, met een 50mm 1.8 lens erop, een zonnekap, een filter en alles in een lederen omhulsel en met draagriem.

    Nu zou ik graag wat filmrolletjes schieten, maar de twee batterijen die in de ST701 zitten, type mercury px400 1.3v (1.40g 11.6 x 3.60 mm), zijn natuurlijk volledig op.

    Probleem is dat die batterij al tiental jaar verboden is wegens vervuilend en ongezond en ze worden niet meer gemaakt. Ik zit hier nu met een perfect werkende camera, maar kan de lichtmeter niet gebruiken omdat de batterij niet meer verkocht wordt. Ik heb er al een 1.5v ingestoken, en de naald in de zoeker beweegt wel degelijk, dus alles werkt nog normaal gezien. Door de 1.5v ipv 1.3v is er wel een serieuze en onvoorspelbare vertekening van 2-3stops en dus onbruikbaar.

    Mijn vraag is nu, heeft iemand voor hetzelfde probleem gestaan en wat was dan de oplossing. Kom nu niet af met digitaal gaan Ik wil deze klassieker gewoon nog sporadisch gebruiken en liefst zonder aparte lichtmeter. Dus een andere batterij die ook werkt. Of iemand die een winkel kent waar ze die batterijen toch nog zouden verkopen...

  • #2
    Re: Fujica ST701 - batterij alternatief?

    Even gegoogled en heb misschien wat gevonden waar je mogelijk iets mee bent.

    Op onderstaande link staat bij batterijtype hetzelfde type dat jouw camera nodig heeft, maar bij een reparatie vervangen is door een ander type. Indien dat type bestaat, dan ben je misschien van je problee verlost.



    BatteriesInAFlash offers thousands of batteries and chargers for cars, power tools, door locks and much more. We have a battery for your everyday needs.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment

    Working...
    X