Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d

    Heb vandaag dus de nieuwe canon 40d in mijn bezit. mijn vorige was de 30d.
    Verlopig kan ik er niet veel van zeggen, omdat ik nog maar pas heb.
    Eerste indruk is positief, menu insteliingen zijn gemakkelijker te bereiken.
    Scherm is zeer groot en zuiver van beeld.
    Sensor cleaning werkt goed zo te zien.
    De spiegelklik die je hoort is precies in zwaarder vorm ingebracht, de klik is wat zwaarder in hoorbaarheid tegenover de 30d die wat fletserder klinkt.
    Flitsschoen is alluminium uitzicht, 30d is zwart.
    Live vieuw werkt goed, moet alleen nog wat uittesten.

    Je hebt 3 opname instellingen, de gewone Raw + Jpg, nu komt er nog de SRAW bij = kleiner bestand tegenover de gewone RAW, dient voor kleinedere foto's te bewerken, 10*15 ofzo. Ook een voordeel vind ik, kan meer op geheugenkaart.

    En dan ook nog de 10 megapixel.

    Verlopig ben ik kontent.

    Ik heb nu canon 40d + 17-55 2.8 canon + zoom 70-200 2.8 USM IS canon

  • #2
    Re: canon 40d

    76 kijkers zonder reactie.
    Wel ik zal u met veel plezier een schouderklopje geven
    Twee prachtige toestellen. Heb zelf sinds vorige maand de 30D en ervaar de merkbare verbetering in beeldkwaliteit tov de XT(i). Wou gewoon niet wachten op de 40D omdat die extra's geen prioriteit waren. Dat grote wiel op de rug moet men wel gewoon worden. Voor de rest een SUPER toestel. Vorige vrijdag een trouw mogen doen (als stand in) met de 300mm f/4 en de Speedlite 580 (sluitersnelheidvoorkeuze op 1/1000). Wat een messcherpe beelden zijn daar uit gekomen. Vergt een beetje nabewerking om de "oneffenheden" wat beter te laten verteren bij de klanten nietwaar. Maar ook dat is een deel van onze hobby !
    Zonet lees ik op het internationale Canon forum dat die sRAW speciaal bedoeld is voor (sport)journalistiek omdat de bestanden per definitie kleiner zijn bij afdruk maar toch de RAW functionaliteit blijven behouden. Knap gezien van Canon. Indien ik morgen een bijkomend toestel zou moeten kiezen dan zou het beslist de 40D zijn. Veel succes!
    Mvg, Alain,
    - - - - - - - - - -
    350d - 30d - Sigma 18 200 - Canon 100 Macro - Canon 300 - Canon 500 reflex - Canon 1,4x - Tamron 2x - Speedlite 580

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d

      Gefeliciteerd. Met dat setje moet je schoon belekes kunnen maken .
      Deel je ons je verdere ervaringen ook mee ?
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: canon 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
        Sensor cleaning werkt goed zo te zien.
        Had je nu al last van stof dan?

        Comment


        • #5
          Re: canon 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Had je nu al last van stof dan?
          Mijn 5D zat nieuw uit de doos al vol stof

          Comment


          • #6
            Re: canon 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
            Heb zelf sinds vorige maand de 30D en ervaar de merkbare verbetering in beeldkwaliteit tov de XT(i).
            verklaar u nader aub ?

            Comment


            • #7
              Re: canon 40d

              Ik heb hem ook net gekregen. Nu geen tijd (werken) om veel te testen maar van't weekend ga ik een heel weekend op stap, dus gelegendheid genoeg.
              Wat me wel al direct opvalt, nog een stuk sneller dan mijn 30D en vooral ook stiller. En dat laatste is handig wanneer je aan vogelfotografie doet.
              Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

              Comment


              • #8
                Re: canon 40d

                Ik probeer er deze avond nog om te gaan voor Pukemarock. Word wel racen, maar komt wel goed
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                Comment


                • #9
                  Re: canon 40d

                  Hoe is jullie bevinding in afmeting en gewicht tov 30D ?

                  Ik heb nu de 40D voordien de 400D en het is wel wat wennen in gewicht en afmeting
                  Allez dat wordt wat spierkes kweken ...
                  veel succes met jullie 40D !

                  Stefan
                  Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007
                    Heb zelf sinds vorige maand de 30D en ervaar de merkbare verbetering in beeldkwaliteit tov de XT(i).

                    verklaar u nader aub ?
                    Om Kruger te beantwoorden heeft Canon gezorgd voor een duidelijke afscheiding in zijn producten. Voor de cameratoestellen heb je die met drie cijfers XXXd als standaard, de twee cijfers XXd als semi-prof en de één cijferige 1dXX als professionele toestellen (de 5d reken ik daar ook bij).
                    Na jaren met de 350d te hebben gewerkt is er niet alleen "per definitie" een verbetering bij de 30d maar is dat ook nog eens te zien ook. Omdat ik nogal veel portretfotografie doe is het voornamelijk aan de ogen duidelijk te merken.
                    Tevens zijn de kleuren wat meer verzadigd en ervaar ik een grotere speling in de schaduwen en hoge lichten.
                    Ik denk niet dat ik hier iets nieuw meedeel want louter al baserend op de prijs gaan het camerapalet ruwweg van 500 tot 5000 euro. Indien er geen verschil in kwaliteit zou zijn waarom dan 5000 euro uitgeven???

                    Alain,

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                      Ik probeer er deze avond nog om te gaan voor Pukemarock. Word wel racen, maar komt wel goed
                      Ik heb hem ook ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 40d

                        waar blijven de foto's ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          waar blijven de foto's ?
                          Het zal een zware aftermatch geweest zijn op Pukemarock

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik heb hem ook ;-)
                            Ik ook.

                            Echte testfoto's ga ik niet maken, de camera wordt gewoon gebruikt zoals de 20D. Dan zal ik achteraf wel zien of er veel verschil is.

                            Het geluid van de spiegel klinkt toch al heel wat mider luid dan bij de 20D, het is een beetje de vergelijking tussen het dichtslaan van een autodeur van een klein autootje en die van een luxewagen (ik rij zelf wel met een klein autootje).

                            Of ik de Live View veel zal gebruiken, dat weet ik niet, ik kijk liever door de zoeker.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 40d

                              Felicitaties aan iedereen die al de 40d bezit.
                              Ik denk dat ik nog een beetje ga wachten, je weet wel dat 'ezeltje'...
                              In elk geval van harte veel fotoplezier toegewenst.

                              gr
                              Yannick
                              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                              Comment

                              Working...
                              X