Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor CANON 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor CANON 300D

    Hallo,

    Ik heb een 300D met de standaard 18-55 lens.
    Ik vertrek begin oktober op vakantie en wou misschien nog wel een andere lens bijkopen, waarmee ik toch wat dichter kom.
    Wat is jullie raad, merk, type, ... en eventueel wie heeft er een te koop?

    Bedankt

    Jurgen

  • #2
    Re: Objectief voor CANON 300D

    Je zoekt dus een telelens?

    In welke prijsklasse, moet ze lichtsterk zijn, is een snelle autofocus belangrijk?

    Lichtsterker betekent wel altijd dat het objectief heel wat duurder wordt (en ook heel wat zwaarder), maar de lichtsterke objectieven zijn meestal ook optisch heel wat beter.

    Een betaalbare telezoom is de Sigma 70-300 f4-f5,6 APO DG, die kost zo'n 230 euro. De Canon 75-300 is optisch slechter, de duurdere Canon 70-300 IS (IS = beeldstabilisatie) is optisch wel vrij goed.

    En dan heb je nog de meer professionele 70-200 f2,8 of f4 L (met of zonder IS), de Canon 100-400 L IS..........

    Sigma heeft ook een 70-200 f2,8 , en de 100-300 f4 is ook niet slecht.

    Er is dus keuze genoeg (ik geef maar een paar voorbeelden), je budget zal in grote mate bepalend zijn voor wat er uiteindelijk in je fototas zal terechtkomen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor CANON 300D

      Bedankt Bandit,

      Toch al heel wat verduidelijking, ik ben amateur, dus ga niet echt voor het dure spul gaan, als ik meer plaatjes kan maken, en wat verder kan inzoomen als met men 18-55 ben ik al blij. Ik zie trouwens het nut niet in om voor dit toestel nog dure lenzen gaan te kopen. Mijn pa heeft een SONY DSC-H5 dat toestel kost bijna niets meer en neemt veel mooiere foto's dan de CANON.
      Heeft er iemand een lens te koop waar ik wat mee ben?

      Gegroet

      Jurgen

      Comment


      • #4
        Re: Objectief voor CANON 300D

        Ik verkoop een Canon ef 70-210mm f/3.5-4.5 USM.
        Het is een voorloper van de 70-200 reeks. Redelijk lichtsterk en zeer scherp een beetje dichtgeknepen.
        Kom ze gerust eens testen. Het verplicht je tot niets. Ik gebruik ze niet meer omdat ik een 70-200mm f/4 L gekocht heb.
        Groeten, Jan

        Comment


        • #5
          Re: Objectief voor CANON 300D

          Oorspronkelijk geplaatst door jurgenpotoms1975 Bekijk bericht
          Bedankt Bandit,

          Toch al heel wat verduidelijking, ik ben amateur, dus ga niet echt voor het dure spul gaan, als ik meer plaatjes kan maken, en wat verder kan inzoomen als met men 18-55 ben ik al blij. Ik zie trouwens het nut niet in om voor dit toestel nog dure lenzen gaan te kopen. Mijn pa heeft een SONY DSC-H5 dat toestel kost bijna niets meer en neemt veel mooiere foto's dan de CANON.
          Heeft er iemand een lens te koop waar ik wat mee ben?

          Gegroet

          Jurgen
          Je bent dus niet op zoek naar een dure lens, dan is de Sigma 70-300 zeker geen slechte keuze als je meer tele wil. Die kan je misschien ook wel tweedehands vinden.

          De 70-210 die hier te koop aangeboden wordt is misschien voor jou ook niet slecht.

          Canon heeft nog een EF 55-200 f4,5-5,6 (270 euro), en er is ook de nieuwe EF-S 55-250 f4-f5,6 IS (met beeldstabilisatie dus) voor ongeveer 300 euro.

          Met degelijke lenzen heb je veel meer mogelijkheden dan met een Sony DCS-H5, maar om alles uit een DSLR te halen zal je zelf goed moeten weten waarmee je bezig bent (zonder de basiskennis van fotografie zal dat niet lukken).
          Met een compact (of superzoom) is het gemakkelijker om een redelijk resultaat te krijgen, maar met een DSLR heb je heel wat meer mogelijkheden, en daardoor kan je in uiteenlopende omstandigheden heel wat meer doen dan met een compact. Je hebt met een DSLR een snellere (en meestal ook nauwkerigere) autofocus, je hebt de mogelijkheid om foto's te maken met een beperkte scherptediepte (met de juiste lenzen), en op de hogere iso-waarden zal zelfs een 300D ook nog steeds beter zijn dan een compact.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X