Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro : Sigma of Nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro : Sigma of Nikon ?

    Hallo,

    Ik ben van plan me een macro-objectief aan te schaffen voor op mijn D80 maar twijfel tussen een Sigma 105mm f2.8 en een Nikon Micro 105mm f2.8 ...

    Is er - de prijs effe buiten beschouwing gelaten - een merkbaar kwaliteitsverschil of is het enkel de naam die het verschil maakt ?

    Thanks,
    Peter
    Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

  • #2
    Re: Macro : Sigma of Nikon ?

    bij deze 2 lenzen, is het vooral de naam die het verschil maakt
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Macro : Sigma of Nikon ?

      Na al wat ik gezien heb op internet. Je moet voor de aardigheid eens op Flickr gaan zoeken in de publieke fotoalbums en zoeken op Sigma 105 of 150. De resultaten die ik heb zien passeren zijn toch wel indrukwekkend. De Sigma geeft toch mooie resultaten hoor.

      Bijvoorbeeld : http://www.flickr.com/photos/nwhorse...7600011184988/
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Macro : Sigma of Nikon ?

        Sigma 150mm macro zonder twijfel
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Macro : Sigma of Nikon ?

          Bij Nikon heb je het grote voordeel dat je ook nog eens de Tc 14/Tc17 en de Tc20 kan gebruiken met behoud van VR en AFS, en dat zonder veel kwalliteit te moeten inboeten deze is ook uitstekend bruikbaar als kleine télé, zo heb ik vorig weekend van op een boot de P1 offchore gefotografeerd, en dit met verbluffend kwaliteit, een stuk beter zelfs dan met mijn 70-200 AFS-VR.
          Voor mij altans niets anders dan Nikon glas, maar dat is dan ook mijn gedacht hé

          Comment


          • #6
            Re: Macro : Sigma of Nikon ?

            Sigma 150, niet twijfelen
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: Macro : Sigma of Nikon ?

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              bij deze 2 lenzen, is het vooral de naam die het verschil maakt
              Wat een understatement!

              Al eens goed gekeken naar de afwerking en de gebruikte materialen van Nikon-lenzen?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Wat een understatement!

                Al eens goed gekeken naar de afwerking en de gebruikte materialen van Nikon-lenzen?

                jazeker,

                ik heb de tokina en de nikkor in mijn handen gehad. En die iets betere afwerking van Nikkor was me op dat moment echt geen 500 euro extra waard.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  jazeker,

                  ik heb de tokina en de nikkor in mijn handen gehad. En die iets betere afwerking van Nikkor was me op dat moment echt geen 500 euro extra waard.
                  Dan heb je zelf al beslist hé.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                    De Tokina 100 f/2.8 is zeker geen slechte keuze, prijs/kwaliteit ga je niets beter vinden.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                      Sigma 150mm macro zonder twijfel
                      Yep, dat denk ik ook!
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                        Nikon 105mm VR + Kenko converter 1,4x is beter dan Sigma 150mm.
                        Ook met behoud van VR.
                        Heb 2j met Sigma gewerkt en die is zeker niet slecht,nu met Nikon en deze comb. gaat m'n tas NIET meer uit !!!
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                          Conclusie:

                          Nikkor 105mm VR: 788 euro
                          + Kenko 1.4x DG: 186 euro
                          -----------------------------
                          totaal: 974 euro
                          Sigma 150mm: 639 euro
                          -----------------------------
                          Verschil: 335 euro

                          Van beeldkwaliteit heb ik nog geen noemenswaardige verschillen gezien of gehoord.
                          De VR is groot pluspunt en de bouwkwaliteit, akkoord, de Nikon "voelt" beter aan, maar de Sigma is verre van slecht...
                          Last edited by Steven_V; 18 september 2007, 13:48.
                          Nikon D80 / Sony DSC-H5

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                            Da's gerekend zoals de minister van begroting.
                            Als je de Nikon 105mm + 1.4x neemt heb je dus een 105mm + een 150mm beide VR.Dat zijn dus 2 super lenzen voor 974€.Ik geef hier gewoon mijn ervaring mee,de rest moet je voor Uzelf uitmaken.De converter 1.4 kan je ook op andere lenzen gebruiken.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macro : Sigma of Nikon ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Da's gerekend zoals de minister van begroting.
                              Als je de Nikon 105mm + 1.4x neemt heb je dus een 105mm + een 150mm beide VR.Dat zijn dus 2 super lenzen voor 974€.Ik geef hier gewoon mijn ervaring mee,de rest moet je voor Uzelf uitmaken.De converter 1.4 kan je ook op andere lenzen gebruiken.
                              Ik wil me niet moeien met Nikon maar met een 1.4x ertussen verlies je wél een stop licht in vgl met die Sigma PLUS dat de VR toch niet werkt in het macro gebied dacht ik?
                              Last edited by hvr_oosterzele; 18 september 2007, 14:45.

                              Comment

                              Working...
                              X