Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

    Ik ben fotograaf en moet mijn foto's voor lange tijd opslaan. Wat is de beste manier? Dvd branden kost veel tijd maar is volgens mij het beste.....
    Wie kan mij helpen?

    Dank u wel.
    Palermo

  • #2
    Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

    Je zegt het zelf al, dvd branden.
    Ik heb al mijn foto's dubbel gebrand op dvd's.
    een deel heb ik zelf en het 2e deel ligt bij mijn ouders.
    Je weet nooit, een brandje is genoeg.
    Een huis kan je opnieuw bouwen maar je foto's zijn eenmalig.
    Plus heb ik ze allemaal op mijn HDD staan voor het geval ik er een nodig heb dat ik hem direct heb.
    Dit alles op datum en naam

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

      zelf gebrande dvd's of cd's zijn na bv 10 jaar niet echt goed meer leesbaar
      ik zou opteren voor een extra externe harde schijf waar je met regelmaat van tijd je foto's op back-up't

      Comment


      • #4
        Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

        Een tijdje terug gebruikte ik nog ponskaarten voor het backuppen van m'n foto's maar als je ziet hoeveel kaarten je gebruikt voor een enkele RAW-foto...

        Dus inderdaad, HD. DVD is zonde van je tijd en de betrouwbaarheid op langere termijn laat te wensen over.

        Comment


        • #5
          Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

          Als je zoals ik dubbel brand is de kans klein dat je foto's verliest.
          ik wil de 1e cd/dvd die ik ooit gebrand heb nog zien die onleesbaar geworden is.