Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

    Ik ben fotograaf en moet mijn foto's voor lange tijd opslaan. Wat is de beste manier? Dvd branden kost veel tijd maar is volgens mij het beste.....
    Wie kan mij helpen?

    Dank u wel.
    Palermo

  • #2
    Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

    Je zegt het zelf al, dvd branden.
    Ik heb al mijn foto's dubbel gebrand op dvd's.
    een deel heb ik zelf en het 2e deel ligt bij mijn ouders.
    Je weet nooit, een brandje is genoeg.
    Een huis kan je opnieuw bouwen maar je foto's zijn eenmalig.
    Plus heb ik ze allemaal op mijn HDD staan voor het geval ik er een nodig heb dat ik hem direct heb.
    Dit alles op datum en naam

    Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

      zelf gebrande dvd's of cd's zijn na bv 10 jaar niet echt goed meer leesbaar
      ik zou opteren voor een extra externe harde schijf waar je met regelmaat van tijd je foto's op back-up't

      Comment


      • #4
        Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

        Een tijdje terug gebruikte ik nog ponskaarten voor het backuppen van m'n foto's maar als je ziet hoeveel kaarten je gebruikt voor een enkele RAW-foto...

        Dus inderdaad, HD. DVD is zonde van je tijd en de betrouwbaarheid op langere termijn laat te wensen over.

        Comment


        • #5
          Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

          Als je zoals ik dubbel brand is de kans klein dat je foto's verliest.
          ik wil de 1e cd/dvd die ik ooit gebrand heb nog zien die onleesbaar geworden is.
          Zeg niet dat een HDD 100% garantie voor eeuwig gebruik is
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

            Het is hier al vaker aan bod geweest, dus een externe HD, zelfs 2.

            Ik vind op dit ogenblik het veiligst, onmiddelijk copieren naar externe HD én op DVD. Dan ben je op korte termijn 3x safe En dan na max 5 jaar opnieuw back up op nieuwe HD.

            Comment


            • #7
              Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

              Ik zeg niet dat dezelfde HD over 10 jaar nog moet werken, he. Maar ik weet wel dat als er iets nieuws komt, ik al mijn foto's sneller daarop heb overgezet dan als dat van tientallen DVD's moet komen.

              Wat kost een HD van tegenwoordig nou nog? Als je elk jaar een nieuwe koopt ben je nog geen geld kwijt, zeker uitgezet tegen de ellende en tijd die het branden van DVD's kost.

              Comment


              • #8
                Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Ik zeg niet dat dezelfde HD over 10 jaar nog moet werken, he. Maar ik weet wel dat als er iets nieuws komt, ik al mijn foto's sneller daarop heb overgezet dan als dat van tientallen DVD's moet komen.

                Wat kost een HD van tegenwoordig nou nog? Als je elk jaar een nieuwe koopt ben je nog geen geld kwijt, zeker uitgezet tegen de ellende en tijd die het branden van DVD's kost.

                Om nog maar te zwijgen van al die DVD's te archiveren en terug te vinden

                Comment


                • #9
                  Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                  Ik gebruik constant 2 externe HDD's , 1 in huis (USB) en 1 in de vrijstaande garage (netwerkdrive, mirror).

                  Op mijn werk heb ik nog een 3de schijf die ik om de paar weken mee neem om te mirroren .
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    Om nog maar te zwijgen van al die DVD's te archiveren en terug te vinden
                    Inderdaad. Vandaar mijn term 'ellende'.

                    Comment


                    • #11
                      Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

                      Wat kost een HD van tegenwoordig nou nog? Als je elk jaar een nieuwe koopt ben je nog geen geld kwijt, zeker uitgezet tegen de ellende en tijd die het branden van DVD's kost.
                      Wat kost die dan?
                      laten we zeggen 250 gig
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Wat kost die dan?
                        laten we zeggen 250 gig
                        Meen je dat serieus? Je had het sneller op kunnen zoeken dan de vraag hier in te typen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                          Hier op DVD+, DVD-, interne HD, en externe. Maar eens mijn dvd-spindles op zijn schakel ik over op een extra externe. Tegenwoordig smijten ze de 500 gig schijven @ 99 € naar je kop.

                          Comment


                          • #14
                            Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                            Lees "The DAM book" van Peter Krogh eens, daar staat een hoop zinnigs in. Bvb - zet alles op harde schijven - zitten ze vol koop dan nieuwe, die zijn sowieso groter dan je oude en pomp alles daar op over, automatisch heb je nieuwe en meer betrouwbare backups dan alles op die oude schijven te laten...en je hebt terug extra ruimte voor je nieuwe backups.
                            Ik ben zo begonnen met 80GB schijfjes en zit nu aan een NAS met 500GB
                            flickr.com/wernerwattenbergh
                            flickr.com/vdpsportfotograaf
                            http://voetbalfotografie.wordpress.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: dvd of harddisk voor langdurig opslag fotobestanden.

                              Vandaag Externe Harde Schijf gekocht, plug in en werkt perfect.
                              Iomega - 320 Gb - € 99,90 bij HCW.
                              Dit is voor mij de beste en de snelste manier.
                              Veilig? Jazeker, voor de twijfelaars die héél véél waarde hechten aan hun foto's: Een tweede externe harde schijf.

                              Comment

                              Working...
                              X