Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

    Ik heb sinds 3 uur een Canon EOS 350D met kitlens (via marktplaats, maar wel nieuw (teller staat nu op 50, die ik zelf heb gemaakt)). Nu wil ik voor op het circuit toch een iets grotere lens.

    Ik hoef geen L- lens etc. Mijn budget is ongeveer 200 euro.

    Op wat voor maten moet ik gaan letten?

    Ik heb al aardig wat 70-300 lensen gezien voor 130 incl. filter. Maar is deze beter dan bijv. 28-200.

    Ik zou graag wat meer over de maten willen weten, welke lens erbij komt kijken.

    Ik kwam net dit tegen via marktplaats,

    In uitstekende staat verkerende, originele Canon 100-300 autofocus zoom lens zonder beschadigingen. Altijd met UV-voorzetfilter gebruikt, dus ook geen beschadigingen op de lens.
    Met voor- en achterlensdop.

    Stil (ultrasonic motor) en licht van gewicht: 540 gram.
    Filterafmeting: 58 mm (lensgroepen roteren niet, dus ideaal voor polarisatiefilters).

    Op zowel analoge en digitale canon camera's te gebruiken.
    Het zoom-bereik komt overeen met 160-480 mm (!) op de digitale camera' met crop-factor 1.6 (bv. de EOS-300/350/400D en 20/30/40D).
    Valt net binnen mijn budget.

    Of een 28-200 Sigma (2e hands net binnen mijn budget)
    Alvast bedankt
    Last edited by La Rosa; 12 september 2007, 18:22.

  • #2
    Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

    Als de aangeboden Canon echt USM is zal ze veel sneller en juister focussen dan de Sigma. Lichtsterk zal ze echter niet zijn.
    Anderzijds heb je echt wel iets heel degelijk nodig om op circuit deftige foto's te maken. Tip: Canon 70-200 L F4 is ook tweedehands te vinden.
    groetjes
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

      De prijs van de lenzen uit de L serie zijn mij iets te.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

        Die Canon 100-300 behoort tot dezelfde serie als de 75-300 en de 90-300.
        Er zit een USM-motortje in, maar dat wil in dit geval niet zeggen dat de autofocus sneller is. De AF van die lenzen is niet snel (eerder traag), maar het scherpstellen gebeurt wel zonder veel geluid.

        Het nieuwere model, de EF 70-300 IS USM is wel heel wat duurder, maar ze is optisch ook veel beter. De beeldstabilisatie is ook een pluspunt, maar die zal je dus niet tweedehands vinden voor 200 euro.

        De tweedehands-verkoopprijs van een 75-300 zit inderdaad rond de 130 euro, voor die prijs kan je ook een Sigma 70-300 zoeken, die zou optisch wat beter zijn dan de Canon 75-300 / 90-300 / 100-300.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

          Kijk dat is een antwoord waar ik iets aan heb.

          Zou jij ook kunnen beantwoorden wat beter is vergeleken met die 70-300, de 28-200. Heeft volgens mij een grotere vergroting?

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

            Ik verkoop mijn ef 70-210mm f/3.5-4.5 USM. Ik heb je een privé-mail gestuurd.
            Groeten, Jan

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

              ga resoluut voor een sigma 70-300 APO DG lensje, beste prijs/kwaliteit verhouden. Een andere tip: als het enigszins mogelijk is, blijf je beter weg van 28-200 of 28-300 lenzen. 't zijn superzooms, die algemeen véél slechter presteren qua beeldkwaliteit dan 3 of 4x zoom lenzen. Een 10x zoom zou héééééél veel glas nodig hebben om zoveel mogelijk lensfouten te corrigeren die optreden in zo'n bereik, en dus ook héél zwaar en groot zijn. Als je dan kijkt hoeveel zo'n superzoom'ke weegt, kan er niet veel glas in zitten, en blijven er dus enorm veel lensfouten ongecorrigeerd. Hoe kleiner het zoombereik, hoe minder lensfouten dienen opgeheven te worden, dus hoe beter de kwaliteit ervan zal zijn. Daarom is een 70-300 beter dan de meeste goedkope 18-200, 28-200, 28-300 objectieven. Het enige mogelijke nadeel is dan weer dat je vaker van lens moet wisselen, mocht je dat niet wensen te doen.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

                koop een sigma f4-5.6 II apo macro super , dan heb je een degelijke zoom voor buiten te gebruiken + een macro lens in 1 ! ik heb deze ook 2dehands gekocht en ben er zeer tevreden mee !
                (is wel niet geschikt om concerten mee te doen waar het donker is... maarja voor die prijs.... )
                Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
                Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

                  Ik zou ook gaan voor de 70-300, een heel goede lens voor die prijs ... Ik heb er voetbalfoto's mee genomen en was positief verrast door de resultaten !
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagt bij aankoop van een goedkope lens

                    Bedankt allen voor de reacties op mijn vraag.

                    Morgen zal ik mijn Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD Macro 1:2 ophalen voor 110 euro. Hij is nieuw incl. tas en filter en zonneklep. Leek me toch een goede deal.

                    Deze in verband met de A1GP aan het eind van de maand. Ik ga het niet redden een Canon lens te veroorloven. Daarna lekker doorsparen, dan komt er wel wat beters.

                    Comment

                    Working...
                    X