Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-22 of Sigma 10-20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10-22 of Sigma 10-20

    Na lang zoeken, lezen, overwegen, afwegen en nog meer hersenpijnigende activiteiten... ben ik er nog steeds niet uit.

    Wat kunnen jullie me aanraden: de Canon of de Sigma.

    - zijn de distorties van de Sigma in orde (veel wisselende verhalen gehoord)
    - is de beeldkwaliteit van de Sigma in orde (wederom wisselende ervaringen)
    - is de Canon het extra geld waard?

    Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

    mvg
    Bekijk ook de platen op: www.dimassimo.nl

  • #2
    Re: Canon 10-22 of Sigma 10-20

    Vervorming zal je met elke breedhoek-zoom krijgen, de Canon zal wel wat beter zijn dan de Sigma (beeldkwaliteit en vervorming), maar die is dan ook heel wat duurder.

    Ik heb zelf voor de Sigma gekozen omdat ik dat zoombereik af en toe wel eens nodig heb. Omdat ik die breedhoekzoom maar zelden gebruik is het voor mij niet nodig om de duurdere Canon te kopen.

    De Sigma 10-20 is de lens die ik het minst gebruik, niet omdat ze slecht is, maar gewoon omdat ik meestal voldoende breedhoek heb met de EF-S 17-55 f2,8 IS.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 10-22 of Sigma 10-20

      Ik heb de Sigma 10-20 gekozen, omdat ik de Nikkor 12-24 veel te duur vind en omdat de lens ook zeer goede resultaten geeft. Oppassen met de aanschaf, want de eerste die ik teste was miserable(CA en scheef scherpveld), als je de gebruikersreviews bij Fred Miranda bekijkt zie jedit ook veel zeer hoge cijfers en enkele heel lage.

      Ik gebruik de lens veel voor landschap ed, archtectuur, portret

      Voorbeeldjes:
      10mm



      20mm
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 10-22 of Sigma 10-20

        Knappe voorbeelden van een ultra-wide

        Ik heb de Canon 10-22 gekocht toen hij vorig jaar met 100 EUR cashback was en nog net betaalbaar
        Degelijk, er is echt niets op aan te merken

        Akkoord met Black Bandit, het is mijn minst gebruikte lens

        Comment


        • #5
          Re: Canon 10-22 of Sigma 10-20

          De Canon 10-22 is mijn meest gebruikte lens, 'k zou ze niet meer kunnen missen eigenlijk. Persoonlijk hou ik wel van die brede opnames. Vergelijken met de sigma kan ik niet, heb ze nooit gehad. 'k heb deze een half jaartje geleden geruild tegen mijn 17-40L, en slechts héél soms mis het grotere bereik. De kleuren, contrast en algemene beeldkwaliteit vind ik best meevallen, laat ons zeggen dat ik het verschil tov de L groter had verwacht, maar 't valt dus reuze mee. Slechts héél af en toe duikt er wat CA op, maar in belange geen dramatische proporties.

          Comment

          Working...
          X