Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dienstverlening Nikon Belux

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dienstverlening Nikon Belux

    Ik heb een Nikon D40 met 18/55 en 55/200 objectief.

    Ik kocht het toestel in april en moest de 55/200 lens apart kopen omdat Nikon bij hoog en laag beweerde dat er geen zoomkit meer zou worden uitgebracht; tot een paar maand later....
    Samen met de forse prijsverlaging ben ik voor ca 150 euro belazerd.

    Voorbije zaterdag ging de 55/200 lens (55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-Nikkor ) al voor de tweede keer stuk.
    De eerste keer ging de lens stuk bij amper de tweede keer gebruiken; ik vroeg een nieuwe maar dat werd botweg geweigerd door Nikon en ik moest twee maanden wachten op herstel.

    Nu de lens zogezegd hersteld is, gaat ze bij de 6de keer gebruiken opnieuw stuk.

    In mijn kennissenkring zijn twee mensen die metzelfde lens hetzelfde probleem gehad hebben, namelijk de autofocus die tilt slaat.

    Dit is geen toeval meer; deze lens deugt duidelijk niet.

    Ik heb maandagmorgen contact opgenomen met Nikon met de vraag hoe ze mij gaan compenseren; er werd mij gezegd een mail te sturen naar de commerciele dienst, wat ik ook gedaan heb.

    Omdat ik geen reactie krijg, bel ik deze middag opnieuw, de reden die ze opgeven, 'er is hier veel werk', pff,
    als ik vraag om iemand aan de telefoon te krijgen wordt dat geweigerd, 'voor particulieren doen wij dat niet'

    Ik ben helemaal niet gediend met de gang van zaken; ik ben door Nikon belazerd, en nog niet zo'n klein beetje.

    Zijn er nog mensen die onstemd zijn over Nikon in het algemeen, of deze lens in het bijzonder.

    Als een (fatsoenlijke) reactie van Nikon uitblijft, overweeg ik sterk om contact op te nemen met TestAankoop
    Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

  • #2
    Re: Dienstverlening Nikon Belux

    Hallo,

    Ikzelf heb deze voormiddag een email naar Nikon Benelux gestuurd, er zitten kleine stofdeeltjes in mijn lens (ander type dan de uwe), verder werkt mijn wel lens perfect, maar ik ga toch proberen onder garantie deze stofdeeltjes te laten verwijderen of een nieuwe lens te vragen omdat ik er vanuit ga dat deze er al van in het begin inzaten. Ik heb mijn call aangemaakt via de officiële nikon-website (trouwens ik heb daar ook al mijn gekochte produkten geregistreerd en ook de registratieformulieren in mijn doos allemaal opgestuurd naar Nikon). Ik zal eens zien wat ze mij gaan vertellen en wanneer ik reactie krijg, ik zal je op de hoogte houden.

    Comment


    • #3
      Re: Dienstverlening Nikon Belux

      Oorspronkelijk geplaatst door Millbrook Bekijk bericht
      Ik kocht het toestel in april en moest de 55/200 lens apart kopen omdat Nikon bij hoog en laag beweerde dat er geen zoomkit meer zou worden uitgebracht; tot een paar maand later....
      Samen met de forse prijsverlaging ben ik voor ca 150 euro belazerd.
      Dus bij elke reklameaktie, waar je geen gebruik van kan maken, wordt je belazerd? Dat is wel erg kort door de bocht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Dienstverlening Nikon Belux

        Oorspronkelijk geplaatst door Millbrook Bekijk bericht
        Ik heb een Nikon D40 met 18/55 en 55/200 objectief.

        Ik kocht het toestel in april en moest de 55/200 lens apart kopen omdat Nikon bij hoog en laag beweerde dat er geen zoomkit meer zou worden uitgebracht; tot een paar maand later....
        Samen met de forse prijsverlaging ben ik voor ca 150 euro belazerd.

        Voorbije zaterdag ging de 55/200 lens (55-200mm f/4-5.6G ED AF-S DX Zoom-Nikkor ) al voor de tweede keer stuk.
        De eerste keer ging de lens stuk bij amper de tweede keer gebruiken; ik vroeg een nieuwe maar dat werd botweg geweigerd door Nikon en ik moest twee maanden wachten op herstel.

        Nu de lens zogezegd hersteld is, gaat ze bij de 6de keer gebruiken opnieuw stuk.

        In mijn kennissenkring zijn twee mensen die metzelfde lens hetzelfde probleem gehad hebben, namelijk de autofocus die tilt slaat.

        Dit is geen toeval meer; deze lens deugt duidelijk niet.

        Ik heb maandagmorgen contact opgenomen met Nikon met de vraag hoe ze mij gaan compenseren; er werd mij gezegd een mail te sturen naar de commerciele dienst, wat ik ook gedaan heb.

        Omdat ik geen reactie krijg, bel ik deze middag opnieuw, de reden die ze opgeven, 'er is hier veel werk', pff,
        als ik vraag om iemand aan de telefoon te krijgen wordt dat geweigerd, 'voor particulieren doen wij dat niet'

        Ik ben helemaal niet gediend met de gang van zaken; ik ben door Nikon belazerd, en nog niet zo'n klein beetje.

        Zijn er nog mensen die onstemd zijn over Nikon in het algemeen, of deze lens in het bijzonder.

        Als een (fatsoenlijke) reactie van Nikon uitblijft, overweeg ik sterk om contact op te nemen met TestAankoop
        Spijtig geval, normaal gezien krijg je 6 maand garantie bij procirep (nikon hersteller) hun herstelling.

        Dat de combinatie nu 150Eur minder kost dan een paar maand geleden. Tja wat moeten mensen dan zeggen die 4 maand geleden een D2Xs gekocht hebben.



        Oorspronkelijk geplaatst door Vercetti Bekijk bericht
        Hallo,

        Ikzelf heb deze voormiddag een email naar Nikon Benelux gestuurd, er zitten kleine stofdeeltjes in mijn lens (ander type dan de uwe), verder werkt mijn wel lens perfect, maar ik ga toch proberen onder garantie deze stofdeeltjes te laten verwijderen of een nieuwe lens te vragen omdat ik er vanuit ga dat deze er al van in het begin inzaten. Ik heb mijn call aangemaakt via de officiële nikon-website (trouwens ik heb daar ook al mijn gekochte produkten geregistreerd en ook de registratieformulieren in mijn doos allemaal opgestuurd naar Nikon). Ik zal eens zien wat ze mij gaan vertellen en wanneer ik reactie krijg, ik zal je op de hoogte houden.
        Stof in een lens is geen abnormale zaak en heeft ook geen invloed op de foto's. Een lens is geen luchtdichte buis, dus als je in&uit zoomt is luchtverplaatsing in de lens, dus er kan een stofje inkomen.

        Je hebt de lens waarschijnlijk gisteren niet gaan kopen in de winkel, maar al een tijdje in gebruik. Ik vrees dat Nikon niet veel gaat doen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Dienstverlening Nikon Belux

          Ik had specifiek gevraagd naar die kit.

          Nikon beweert bij hoog en laag dat ze dat niet meer gaan doen; tot een paar maand plots toch een zoomkit opduikt.

          Men gaat mij niet wijsmaken dat ze zo een kortetermijnpolitiek voeren en op het ogenblik dat ik het toestel kocht men van niets wist.

          Ik word niet graag belogen

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dus bij elke reklameaktie, waar je geen gebruik van kan maken, wordt je belazerd? Dat is wel erg kort door de bocht.
          Canon EOS 400D - 70-300 mm 1.5m/4.9ft

          Comment


          • #6
            Re: Dienstverlening Nikon Belux

            Net zoals vele andere bedrijven zit er ook een marketing strategie achter natuurlijk. Ik kocht vorig jaar een LCD TV die drie maand later plots 500 euro goedkoper was en tevens werd op dat moment een nieuwer en beter model gelanceerd...tja...dit is nu eenmaal marketing en verkoop......in de auto-industrie is dit ook heel frappant....nieuwe modellen....commerciële acties...prijsverlagingen.......enz....
            Toen ik mijn D40 kocht (waarvan ik tot nu toe heel tevreden ben) wist ik niet dat er enkele maanden later een D40x zou komen....en zo blijven we nog een tijdje bezig met zagen
            Uiteraard ben ik het eens met het feit dat garantie en service en dienst na verkoop en klantvriendelijkheid en communicatie.........op zijn minst perfect moeten zijn... zeker voor een merk als Nikon. Elke tekortkoming daarin is een slecht punt voor Nikon !
            Succes

            Comment

            Working...
            X