Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony alpha100

    hallo, binnen korte tijd ga ik mijn eerste dslr kopen ,
    ik heb de sony a100 in gedachten , omdat deze beeldstabilisator in de body heeft , bij Nikon D80 om dit te hebben moet ik de VR lenzen kopen
    is dit een absolute must om dit te hebben
    bij de sony zou ik gaan voor de 18-200mm kit lens of de sony 18-70 en een telezoom maar ik weet nog niet welke ,sony heeft een 75-300
    bij de nikon voor de 18-135mm kit lens of de 18-70 en de 55-200 vr

    raad stteds welkom mvg pascal uit asse
    Last edited by outlaw0077; 12 september 2007, 11:54.

  • #2
    Re: sony alpha100

    Beeldstabilisatie is natuurlijk geen "absolute must", net zo min als AF of automatische lichtmeting... Een oude mechanische camera kan net zo goed foto's produceren. Het vergt alleen wat meer kennis en inspanning van de fotograaf.
    Persoonlijk vind ik beeldstabilisatie echter wel bijzonder handig.

    Bij de a100 zou ik eerder volgende lenskeuze maken :
    - CZ16-80 ipv kitlens, in combinatie met
    - Minolta 100-300 D Apo (tweedehands gemakkelijk te vinden).

    ofwel, als je alles met één lens wil afdekken :
    - Tamron 18-250 ipv Sony 18-200

    Persoonlijk zou ik voor optie één gaan.

    Als je nog even geduld hebt, dan kan je eventueel de nieuwe Sony 16-105 overwegen ipv de CZ16-80. De eerste berichten over deze nieuwe lens zijn zeer positief. Ze komt samen met de a700 op de markt.

    Een andere mogelijkheid, is een bv. Tamron 17-50/2.8 ipv de CZ16-80. Deze is goedkoper, maar je verliest wel een heel pak millimeters natuurlijk...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: sony alpha100

      Zelf ben ik sinds een maandje op stap met een Alpha. Bij de keuze van aankoop ging ik voor de set met 2 lenzen, de 16-70 en 75-300.

      Persoonlijk vond ik de 18-200 wat trager (bij een test in de winkel). Samen met het prijskaartje was de beslissing snel genomen.

      Ter info - ik had geen passende lenzen voor dit toestel en heb het risico van een 2de hands niet genomen.

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: sony alpha100

        Ik heb de A100 en de tamron 18-250. Ik ben hier best tevreden over. Je moet er wel rekening mee houden dat je een beetje inboet op kwaliteit (scherpte en dergelijke) met zo'n lens, maar al bij al valt dit goed mee.
        Nico Greetz u !!! :-)

        Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

        Comment


        • #5
          Re: sony alpha100

          toestel met de kitlens 18-70, die naar mijn gevoel toch wel goed meevalt.
          Daarbij een 2dehands sigma 70-300 apo macro die inderdaad niet echt inscherp is bij fullzoom, en een sigma 105 2.8 macro. die laatste is dus wel echt scherp en komt trouwens van K2. Stond verleden jaar te dubben over de Canon 400D, Nikon D80 en de sony. Heb voor de Sony gekozen voor de beeldstabilisatie, en heb er toch nog geen spijt van.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: sony alpha100

            Heb ook getwijfeld tussen de A100 en de Pentax K100D Super, de redenen waarom ik voor dte Pentax ben gegaan zijn simpel :

            -goedkoper
            -sensorcleaning
            - een zeer groot aanbod aan oude/2dehands Pentax-lenzen die ik op de Pentax kan gebruiken
            -Prijs/kwaliteit onklopbaar.
            PENTAX K100d SUPER !!!!!
            Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
            En een dapper standaard-kitlensje

            Comment


            • #7
              Re: sony alpha100

              Ook in de sony\minolta vatting wordt een hele hoop aangeboden op de tweede hands markt. Zelf heb ik de "beercan" ( 70-210 f/4) gekocht als tele objectief en die bevalt prima. Voor rond de 150 EUR is die wel te koop.
              De kitlens is zeker niet slecht voor z'n geld, maar de genoemde alternatieven zijn het zeker waard om over na te denken.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: sony alpha100

                reeds bedankt voor jullie hulp ,

                als ik het goed begrijp raden jullie mij de sony aan ipv de nikon d80

                pascal

                Comment


                • #9
                  Re: sony alpha100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                  Heb ook getwijfeld tussen de A100 en de Pentax K100D Super, de redenen waarom ik voor dte Pentax ben gegaan zijn simpel :

                  -goedkoper
                  -sensorcleaning
                  - een zeer groot aanbod aan oude/2dehands Pentax-lenzen die ik op de Pentax kan gebruiken
                  -Prijs/kwaliteit onklopbaar.
                  Sensorcleaning ook bij Sony :
                  "Dust reduction:
                  • Static-resistant anti-dust coating
                  • CCD-shift dust reduction mechanism"

                  Heel wat meer beschikbare tweedehandslenzen met a-mount dan voor Pentax (en een aantal Minolta-lenzen zijn echt wel van topkwaliteit).

                  Dus de prijs van de Pentax mag best iets goedkoper zijn. Voor het lensaanbod alleen al zou ik de Sony genomen hebben.
                  Last edited by K-2; 12 september 2007, 20:21.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony alpha100

                    Misschien is dit wat voor je.
                    Te koop wegens overstap naar Nikon D300 *****VERKOCHT VERKOCHT VERKOCHT***** Sony A-100 van feb.2007 met +- 3600 kliks 18-70 en 75-300 kit lenzen en bijbehorende filters. Dicain VG-I vertical grip, Originele sony tas voor camera. Een complete set dus inclusief alle toebehoren en dozen en rekeningen. Prijs 700 DIT IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony alpha100

                      Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
                      reeds bedankt voor jullie hulp ,

                      als ik het goed begrijp raden jullie mij de sony aan ipv de nikon d80

                      pascal

                      Je hebt de vraag natuurlijk wel gesteld in een Sony topic.
                      Stel dezelfde vraag in een Nikon topic en je zal waarschijnlijk een andere indruk krijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony alpha100

                        Oorspronkelijk geplaatst door FramF Bekijk bericht
                        Stel dezelfde vraag in een Nikon topic en je zal waarschijnlijk een andere indruk krijgen.
                        Dat is zeker zo.

                        En aangezien om goeie raad gevraagd werd... Dit keert wat mij betreft altijd terug :
                        "Ga eens naar een winkel en zorg dat je beide kan proberen vooraleer je een beslissing neemt."
                        Ieder zijn persoonlijk voorkeur ligt namelijk anders en beide zijn goeie camera's. Een slechte keuze kan je nooit maken.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X