Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

    Hallo, sinds een 2 tal jaar bezit ik een Canon EOS300D. Ik ben zowat de familiefotograaf. Er gaat geen feestje(trouwfeest, verjaardag, BBQ, ...) voorbij zonder dat ik foto's genomen heb.

    Sinds een aantal weken probeer ik ook wat "professioneler" bezig te zijn met fotografie: witbalans, sluitertijd.... Je ziet: ik zit nog in de beginfase.

    Het probleem met mijn toestel? Zondag heb ik zo'n 240 foto's gemaakt wanneer plots, bij het nemen van de volgende foto slechts 1/4 van de bovenkant van de foto zichtbaar was ??!! De rest van mijn scherm was zwart! Ik heb proberen foto's te trekken in verschillende modi en verschillende instellingen, steeds hetzelfde effect: 1/4 foto en de rest zwart...

    kan iemand me hierbij helpen wat het zou kunnen zijn? En neen, mijn lenskapje of mijn hand zat er niet voor

  • #2
    Re: Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

    kies sensorreiniging in je menu van je toestel en draai dan je lens eraf.. bekijk je sluiter eens...
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

      Sluiter versleten...
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

        Waren het misschien geflitste foto's ?
        Zo ja, was je sluitersnelheid niet te hoog ?

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS300D: beeld half weggevallen!!??

          Oorspronkelijk geplaatst door 007pappie Bekijk bericht