Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handleiding lens NIKON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handleiding lens NIKON

    Heb mij de lens AF-S VR-NIKKOR 70-300 f4.5-5.6G IF-ED aangekocht. In doos zit wel een boekje met handleiding in liefst 8 verschillende talen, maar niet in het Nederlands! Vind ik toch spijtig voor een product dat in België en Nederland hoog aangeschreven staat en verkocht wordt! Is die uitleg over deze lens ergens elders te vinden?

  • #2
    Re: Handleiding lens NIKON

    Schrijven naar Nikon Belgie en hen erop wijzen dat voor een in Belgie gekochte lens er steeds een nederlandstalige handleiding moet bijgeleverd worden. Dit is wettelijk verplicht. Is mij verleden week nog overkomen bij een Olympus Voice recorder, en ik heb die handleiding ondertussen al ontvangen.
    Last edited by Jazzaddict; 12 september 2007, 09:41.

    Comment


    • #3
      Re: Handleiding lens NIKON

      Ik dacht toch ook dat een NL handleiding wettelijk verplicht was, maar waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Misschien import?
      Op de Nikon-site staat ook enkel een handleiding zonder NL.
      Om te ruilen staat er dit:

      Als u dringend een gebruikshandleiding nodig heeft, kunt u voor alle huidige producten een bestand downloaden in het afdrukbare PDF-formaat. Voor een bepaalde gebruikshandleiding, klikt u hier en selecteert u vervolgens uw product in de vervolgkeuzelijst.

      Indien u een nieuw product heeft gekocht en de meegeleverde handleiding is niet in de gewenste taal, dan kunt u deze via onze service inruilen voor dezelfde handleiding in een andere taal. We kunnen deze service alleen aanbieden voor actuele producten en de handleiding moet in nieuwstaat verkeren (ongebruikt origineel). Handleidingen zijn alleen verkrijgbaar in de talen die door Nikon Europe worden geleverd. De beschikbare talen variëren per product (geen Aziatische talen).


      1. Meld u aan via uw account om uw product online te registreren. Als u geen account hebt, klikt u hier.

      2. Stuur ons uw gedrukte handleiding met de volgende informatie:
      a) de taal van de gebruikshandleiding die u wilt ontvangen.
      b) uw naam, adres en e-mailadres, zodat we uw aanvraag snel kunnen verwerken.

      Stuur de handleiding naar het volgende adres:
      Nikon Manual Exchange Service
      PO Box 11121
      Dublin 3
      Ireland

      De nieuwe handleiding wordt binnen twee weken na ontvangst van uw handleiding geleverd. Als de gewenste handleiding niet beschikbaar is, nemen we per e-mail contact met u op om te laten weten wanneer deze weer op voorraad is.


      Info gevonden in het Support Center op de Nikon-site.

      Succes ermee

      Comment


      • #4
        Re: Handleiding lens NIKON

        Ik geloof niet dat ik al ooit een nederlandse handleiding bij een nikonlens heb weten zitten Zelfs niet toen ze nog via De Beuckelaar kwamen
        Een kamera is trouwens weer een ander verhaal denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Handleiding lens NIKON

          [QUOTE=kourni;1558651]Ik dacht toch ook dat een NL handleiding wettelijk verplicht was, maar waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Misschien import?

          In Action Shop.

          Comment


          • #6
            Re: Handleiding lens NIKON

            Heb 'n Nikon-lens bij Konijn gekocht, eveneens zonder NL-handleiding.

            Gelukkig is het gebruik van 'n lens betrekkelijk eenvoudig.
            Maar in principe is het idd zo dat de fabrikant en handelaar de NL uitleg en bij zouden moeten leveren.
            Grtz, Tigra-Boy
            ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

            Comment


            • #7
              Re: Handleiding lens NIKON

              Zie in dit boekje o.a. uitleg en info staan over: Autofocus with manual override (M/A mode), infrared compensation, Vibration reduction mode (VRII), normal/ active en.... waarschijnlijk allemaal zaken die ergens belangrijk zijn om maiximaal en correct gebruik te maken van deze ( toch niet goedkope) lens. Met dit VR systeem is het ook geen zomaar een gewone lens hoop ik toch!
              Graag zou ik toch ergens de correcte uitleg hebben over al deze gegevens.
              Misschien zijn er nog zoals in mijn geval.

              p.s.: spijtig dat men niet via een eenvoudig, gebruiksvriendelijk e-mailadres contact kunt nemen met Nikon"service" dienst.

              Comment


              • #8
                Re: Handleiding lens NIKON

                Wettelijk gezien heb je daar idd recht op, een nieuw objectief goed leren gebruiken doe je echter op met ervaring

                Wat de service van Nikon aangaande nederlandstalige handleidingen voor camera's betreft, heb ik absoluut geen reden tot klagen: ik kon de handleiding voor mijn nieuwe D80 al downloaden nog voor het toestel in mijn bezit was (ik was wel al vroeger geregistreerd voor mijn D70)
                Last edited by mexicano; 12 september 2007, 12:48.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Handleiding lens NIKON

                  Na wat zoeken en sukkelen ben ik inderdaad op de info gekomen die Kourni ook beschreven heeft. het is toch al te gek dat je zelf uw eigen boekje naar ierland moet opsturen met de vraag eentje te krijgen in uw eigen taal om vervolgens an (lang) wachtente moeten vernemen dat dit (misschien) niet bestaat. heb mijn vraag dam maar gericht aan nietballeen de winkel waar ik die lens gekocht heb (Action Shoip) maar ook aan procrep-belux, servicecenter van Nikon. Nu maar duimen... Indien iemand anders wel de belangrijkste informatie zouden kunnen geven.

                  Voor mij wordt deze nieuwe lens gebruikt op mijn Nikon D50, voor nemen foto's voetbalwedstrijden en geplaatst op statief met ene poot. In deze handleiding staat er iets o.a. aangaande actiefoto's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handleiding lens NIKON

                    ik heb nog nooit een handleiding van een lens gelezen .... Ik probeer op voorhand te weten wat ik koop , zodat al die aanduidingen en knopjes die er op staan geen mysteries vormen .
                    www.Klikkerdeklik.be
                    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                    Comment

                    Working...
                    X