Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200mm lens voor Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

    Hallo,

    Ik heb enkele weken geleden een Canon EOS 400D kit aangekocht met standaardlens 18-55mm en bijkomende 55-200mm lens. Ik vertrek binnenkort op vakantie en heb het niet zo op telkens mijn lens te verwisselen. Dus ik ben op zoek naar een 18-200mm lens voor mijn camera. Kan iemand mij vertellen welke lens hiervoor het meest geschikt is en hoeveel deze kost? Blijf je de kwaliteit van je foto's behouden met een 18-200mm lens? Of maak je mooiere foto's met een 18-55mm en 55-200mm lens?

  • #2
    Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

    je levert wat aan kwaliteit in ten opzichte van 2 aparte lenzen maar ik denk niet dat beginners het verschil gaan zien.

    ps.. da's al wel erg snel dat je nieuwe lenzen gaat kopen
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
      je levert wat aan kwaliteit in ten opzichte van 2 aparte lenzen maar ik denk niet dat beginners het verschil gaan zien.
      Voila, dat wou ik net ook juist typen , als beginner zou ik voor de 18-200 gaan, 2dehands +-250 euro...
      Maar 250 euro ga je niet meer krijgen van je kitlens-combo...

      Comment


      • #4
        Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

        Als het nemen van vakantiekiekjes het doel / de ambitie is: de Sigma 18-200 OS krijgt redelijk goede kritieken. Kost rond de 500 euro. Zonder OS, een goede 320 euro. Tamron heeft er ook ene zonder stabilisatie voor ong dezelfde prijs.

        2de hands uiteraard nog wat goedkoper, maar als je binnenkort vertrekt...dan moet je al geluk hebben bij de zoekertjes vermoed ik

        Comment


        • #5
          Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          Voila, dat wou ik net ook juist typen , als beginner zou ik voor de 18-200 gaan, 2dehands +-250 euro...
          Maar 250 euro ga je niet meer krijgen van je kitlens-combo...
          +- 200 kan je ervoor krijgen, ik heb die van mij onlangs verkocht.
          Hoewel een 18-200 heel praktisch is, denk ik dat je die snel beu ga worden.

          Grtz
          30D + 17-85 USM IS + 50 f1.4

          Comment


          • #6
            Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

            Ik ga nog een maand wachten en effe kijken wat die nieuwe Canon EF-S 55-250 IS kan zijn ("lange" kit lens voor de 40D?) .. Is aangekondigd voor een prijs van £240 in de UK .. misschien wordt het nog wat .. anders ?? Tamron 18-250 (geen IS helaas) ? of toch the Canon 70-300 IS .. ?
            Wat ik op dpreview aan voorbeelden gezien heb van die Sigma 18-200 OS vond ik niet echt goed .. beetje soft IMHO

            Comment


            • #7
              Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

              Niet doen!
              Je hebt met die twee lenzen een groot bereik. Die inwisselen voor iets wat zeker niet beter is gaat je alleen maar geld kosten.
              Als je perse andere lenzen wilt, ga dan voor beter glas, en niet voor een variante op het zelfde, dat is zonde van de centen.
              groetjes
              Filip

              Comment


              • #8
                Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                Niet doen!
                Je hebt met die twee lenzen een groot bereik. Die inwisselen voor iets wat zeker niet beter is gaat je alleen maar geld kosten.
                Als je perse andere lenzen wilt, ga dan voor beter glas, en niet voor een variante op het zelfde, dat is zonde van de centen.
                groetjes
                Filip
                Volledig akkoord

                Zoek eens op pbase, flikr enz naar fotos met de kitlenzen
                Er zijn mensen die daar fabelachtig werk mee maken

                Als je af en toe ook zoiets kan, denk dan aan een betere lens

                Comment


                • #9
                  Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

                  Als ik de reviews mag geloven, dan denk ik dat de sigma 18-200 toch beter is dan de kitlenzen hoor ...
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    Als ik de reviews mag geloven, dan denk ik dat de sigma 18-200 toch beter is dan de kitlenzen hoor ...
                    toch niet . Ik heb ook een Sigma 18-200 en heb er afgelopen 2 weken enorm veel plezier aan beleeft in Italië. Het was daar enorm stoffig en ik heb geen enkele keer van lens moeten verwisselen als ik op uitstap ging. Ik weet dat je daar normaal een DSLR voor koopt, maar lenzenwissel is toch tijdrovend en zeer vervelend als je in een stad rondwandelt. Ik fotografeer graag details en brede beelden, dus wisselen zou ik sowiezo vaak moeten doen. Maar vanaf het donkerder begon te worden merk je met wat voor een lens bezig bent. De Sigma is echt niet lichtgevoelig genoeg (net zoals de vergelijkbare Tamron) en heeft dus op dat vlak wel wat problemen. De kwaliteit (scherpte en kleur) zijn ook helemaal niet te vergelijken met de kitlens (en in mijn geval de aanvullende 75-300).

                    Handig is het wel

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

                      Ben het eens met wat TT2 schrijft. Ik heb een Tamron 18-200 en heb ondervonden dat mijn landschapsfoto's aan scherpte te wensen overlaten.
                      (zie mijn reeks over Toscane in het forum "Landschappen").
                      Achteraf kun je ze nog altijd verscherpen, maar in feite moeten ze ineens scherp zijn. Ook voor concertfotografie is de lens zeker niet lichtgevoelig genoeg.
                      Het is wel heel handig dat je niet constant moet wisselen van objectief.
                      Dus als reislens vind ik hem wel goed. Ik heb er ca. 338 euro voor betaald bij Konijnenberg.
                      Als ik jou was zou ik nog wat verder fotograferen met de lenzen die je hebt.
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: 18-200mm lens voor Canon EOS 400D

                        Hallo,

                        Het is misschien interessant om deze link eens door te nemen
                        Zijn er hier fotografen die al reeds met deze lens gewerkt hebben, eventueel met een D400 Canon body erbij? Heb namelijk zelf 18-55 en 55-200 canon en zou ze laten vervangen. Aan te raden?

                        Grtz

                        Comment

                        Working...
                        X