Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hogeschool fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hogeschool fotografie.

    Hallo iedereen,

    Ik zit nu in mijn 6de middelbaar elektriciteit, en zou na dat jaar willen gaan verder studeren. Echter niet in de elektrische sector, maar in de fotografie! Ik heb al een en ander opgezocht van hogescholen waar je dat kan volgen, en die zijn er ook. Er is maar één probleem... Er komen nog veel andere vakken bij, bij een bepaalde school zelfs engels & duits... Dat is dus niet mijn bedoeling! Ik zou (samen met mijn vriendin) gewoon fotografie gaan volgen, met maar een paar vakken in, maar allemaal rond fotografie, en niet te veel zeer moeilijke theorie... Ik weet dat theorie er nu wel eenmaal bijhoort, maar er zijn grenzen! Ik heb al vanalle chemische en fysica vakken tegengekomen in sommige scholen... hola! Ik wil fotografie volgen! geen professor worden!

    Kan iemand me helpen?

    Alvast bedankt!

    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

  • #2
    Re: Hogeschool fotografie.

    Tja, die andere vakken zal je altijd tegekomen als je het op hogeschoolniveau wil doen.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Hogeschool fotografie.

      wat je eigenlijk wil volgen is een gewone avondcursus fotografie
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Hogeschool fotografie.

        Mijn advies: kies een hogere opleiding waar je wat aan hebt later als je de centen hard nodig hebt. Kies een opleiding die je werkzekerheid geeft, wat in de fotografie niet het geval is, tenzij je bijv plannen hebt om later in het onderwijs te stappen, maar dan heb je nog altijd die D-cursus nodig.

        Doe die opleiding fotografie in avondschool... minder theorie, meer praktijk. Dààr heb je wat aan, niet aan de chemische samenstelling van de zilverdeeltjes van rolfilm ofzo.

        Comment


        • #5
          Re: Hogeschool fotografie.

          Zie hier voor de lestabel van het KASK.
          [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

          FotoBlog

          Comment


          • #6
            Re: Hogeschool fotografie.

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            Doe die opleiding fotografie in avondschool... minder theorie, meer praktijk. Dààr heb je wat aan, niet aan de chemische samenstelling van de zilverdeeltjes van rolfilm ofzo.
            toch maar even vermelden dat een opleiding overdag ong 2 a 3 dagen per week uittrekt voor praktijk en dat je meestal op zaterdag ook de infrastructuur mag gebruiken


            meer praktijk in avondschool LOL
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Hogeschool fotografie.

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              toch maar even vermelden dat een opleiding overdag ong 2 a 3 dagen per week uittrekt voor praktijk en dat je meestal op zaterdag ook de infrastructuur mag gebruiken


              meer praktijk in avondschool LOL
              en in dagschool dan 2 a 3 dagen theorie, ook LOL

              Comment


              • #8
                Re: Hogeschool fotografie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Bruyn Bekijk bericht
                Er komen nog veel andere vakken bij, bij een bepaalde school zelfs engels & duits...
                Ik neem aan dat het toch de bedoeling is dat je fotograaf wordt? Professional? Hoe ga je dat in hemelsnaam verwezenlijken als je de Engelse en Duitse vakliteratuur niet begrijpt?

                Bij fotografie als beroep komt veel meer kijken dan plaatjes maken. Je werkt niet in een fabriek, waar je baas je wel zal zeggen wat je moet doen. Je moet als fotograaf - zegen èn vloek - meestal zelf je boontjes doppen. In het beroepsleven zullen de meeste uitdagingen en problemen niets met foto's te maken hebben, en de bedoeling van die hogeschoolopleidingen is om je kennis breed genoeg te maken om daarop te kunnen inspelen.

                Comment

                Working...
                X