Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

    gents,

    kan iemand zowat zijn ervaring sharen in het upgraden van een 10D/20D/30D/5D naar een 1D mark III series?

    Met nadruk op,
    wat zijn de mogelijke struikelblokken voor iemand die voor het eerst met een pro-camera begint te werken?

    voordeel:
    - menustructuur & bediening in de mark III is wel beter/eenvoudiger geworden dan z'n voorgangers heb ik begrepen
    - naast de technische voordelen (speed, AF, reso, ISO,...) welke ande zijn er?

    nadelen/moeilijkheden bij overstap:
    - alle input is welkom!
    (vb: ontbreken van wieltje met voorkeuzes a la sport, groen venstertje (full autom.) etc...

    alvast bedankt voor alle input, als die AF-perikelen zo wat meer van de baan zijn (en misschien prijs enkele euro's nog zakt? iemand feeling mee?) dan ga ik die mark III zwaar in overweging nemen denk ik.

    alvast bedankt voor feedback!
    Bart
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

  • #2
    Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

    Wel ik heb de overstap niet gemaakt en zal hem ook niet snel maken. Dus ik kan niet echt op je vraag antwoorden maar.

    Misschien ben je dan wel ook geinteresseerd waarom ik deze stap niet wens te maken.

    Voor mij is dat de omvang en het gewicht van deze body. Die dingen zijn te groot en opvallend voor mij en het extra gewicht vind ik alleen maar een serieus nadeel. Ik moet zo al genoeg meesleuren.

    Comment


    • #3
      Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Voor mij is dat de omvang en het gewicht van deze body. Die dingen zijn te groot en opvallend voor mij en het extra gewicht vind ik alleen maar een serieus nadeel. Ik moet zo al genoeg meesleuren.
      dat is voor mij ook zowat het enigste nadeel waar ik op kan komen...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

        Ik heb de overstap geaakt van de 10D naar De Mark III.
        Mijn 10D is vzv een batterijpak, dus van meer gewicht is in dit geval geen sprake, laat staan de omvang.

        Intussen ben ik mijn Mark III uitvoerig aan het testen en tot nu toe heb ik geen tekortkomingen ervaren.
        Het grootste pluspunt ervaar ik in de grotere kleurendiepte en natuurlijk de snelheid welke bij sportopname een groot voordeel geeft.

        De menustructuur en de persoonlijke settings zijn goed doordacht, door de persoonlijke settings kan je je eigen instellingen voor bepaalde onderwerpen bewaren en steeds terug oproepen, dus het ontbreken van een keuzewieltje is zeker geen handicap daar de instelmogelijkheden veel ruimer zijn.
        http://www.torekefoto.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

          Ik denk na over een overstap naar 1Dxxx of D3.

          In het gebruik zie ik geen enkel probleem.

          Maar als het gewicht van de 1Dxxx of de D3 gelijk was aan dat van de 5D of de D300 was de beslissing toch eenvoudiger.

          Daarom gebruik ik de 5D nu altijd met grip en twee batterijen.
          Dit benadert het gewicht van de 1Dxxx en de D3 tot op minder dan 85 gr.
          En vergeet ook het extra gewicht van de 580EX niet.

          De grip levert wel een extra gewicht op maar is ook een grip.

          1 voordeel is mijn overstap van de 70-200 f2,8 IS naar de 70-200 f4 IS. Dit betekent een verschil van 0,7 kg.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

            Ik heb die 1D MKIII al in handen gehad en ik vind die wel heel groot ... enorm groot.

            Ik gebruik nu ook geen grip omdat ik dit ook al zo lomp vind.

            En een 1D MKIII betekent weer eens andere batterijen, andere fototas, ander gebruik ... zal nog niet voor direkt zijn dus.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

              Oorspronkelijk geplaatst door NOD Bekijk bericht
              Ik heb de overstap geaakt van de 10D naar De Mark III.
              Mijn 10D is vzv een batterijpak, dus van meer gewicht is in dit geval geen sprake, laat staan de omvang.

              Intussen ben ik mijn Mark III uitvoerig aan het testen en tot nu toe heb ik geen tekortkomingen ervaren.
              Het grootste pluspunt ervaar ik in de grotere kleurendiepte en natuurlijk de snelheid welke bij sportopname een groot voordeel geeft.

              De menustructuur en de persoonlijke settings zijn goed doordacht, door de persoonlijke settings kan je je eigen instellingen voor bepaalde onderwerpen bewaren en steeds terug oproepen, dus het ontbreken van een keuzewieltje is zeker geen handicap daar de instelmogelijkheden veel ruimer zijn.

              Qua kleurdiepte "echt" merkbaar?
              Als je het zou "virtueel" uitdrukken in percentages,... hoeveel sneller vind je de AF? of hoe kan je het omschrijven?
              Ik durf zo regelmatig nog wel eens te grijpen naar vb sport-functie op het wieletje van mijn 20D/30D. En dat soort zaken vind je op die pro camera's niet meer terug. Daar moet je maar zelf wat gaan zoeken welke de beste ISO/sluitertijd/... combinatie is I guess. Of is daar de 1D (mark III) ook nog wat hulpzaam?

              Aan de andere kant, een minder automatische camera zal me ook meer verplichten wat meer na te denken over de settings denk ik ;-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                Ik kom van de 5D en ik ben tevreden.

                Voordeel: AF is subliem, vooral in 't donker. Je moet het wel leren vertrouwen.
                Nadeel: geen C-stand. Dat mis ik toch, vooral bij parties.

                En als ACR/Lightroom nu nekeer sRAW wilt ondersteunen, dan ben ik helemaal content.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik heb die 1D MKIII al in handen gehad en ik vind die wel heel groot ... enorm groot.

                  Ik gebruik nu ook geen grip omdat ik dit ook al zo lomp vind.

                  En een 1D MKIII betekent weer eens andere batterijen, andere fototas, ander gebruik ... zal nog niet voor direkt zijn dus.
                  Dat vind ik ook. Voor bepaalde gevallen is die body gewoon te groot.

                  Extreme fotokwaliteit in een compacte body is ideaal voor mij, onverslaanbaar die 5D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                    Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                    Dat vind ik ook. Voor bepaalde gevallen is die body gewoon te groot.

                    Extreme fotokwaliteit in een compacte body is ideaal voor mij, onverslaanbaar die 5D
                    ik vind em niet te groot hoor
                    spierkes kweken é lukas
                    Last edited by Matthias; 17 september 2007, 18:30.
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      ik vind em niet te groot hoor
                      spierkes kweken é lukas
                      Ja, als ik nu begin te fitnessen kan ik tegen mijn 30ste met een 1Ds MKVIII + 600 F2.8 IS uit de hand schieten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                        Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                        Ja, als ik nu begin te fitnessen kan ik tegen mijn 30ste met een 1Ds MKVIII + 600 F2.8 IS uit de hand schieten
                        maar neen, wist je dan niet dat de 1DsMKVIII met ingebouwde anti zwaartekrachtmodule komt?

                        ok ok, sorry voor de off topic
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                          Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                          Ja, als ik nu begin te fitnessen kan ik tegen mijn 30ste met een 1Ds MKVIII + 600 F2.8 IS uit de hand schieten
                          bij aankoop van de 1d mk 3 bespaart u het geld voor de fitness(door zijn gewicht) niet waar hoor is even zwaar dan de 30D of 40D met grip + batt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                            Qua kleurdiepte "echt" merkbaar?
                            Als je het zou "virtueel" uitdrukken in percentages,... hoeveel sneller vind je de AF? of hoe kan je het omschrijven?
                            Ik durf zo regelmatig nog wel eens te grijpen naar vb sport-functie op het wieletje van mijn 20D/30D. En dat soort zaken vind je op die pro camera's niet meer terug. Daar moet je maar zelf wat gaan zoeken welke de beste ISO/sluitertijd/... combinatie is I guess. Of is daar de 1D (mark III) ook nog wat hulpzaam?

                            Aan de andere kant, een minder automatische camera zal me ook meer verplichten wat meer na te denken over de settings denk ik ;-)
                            De kleurdiepte is merkbaar , verwacht ook geen wonderen natuurlijk.
                            Wat betreft de AF die is dubbel zo snel , op francorchamps bv met een 400 lens met teleconvertor 2.0 45 graden veranderen van positie , en je merkt nog niet eens dat hij terug heeft scherpgesteld .

                            Van die sport functie op het wietje stap je best vanaf , als je bepaalde accenten in je beelden wil leggen , is dit gewoon waardeloos , leer werken met AV en TV of volledig manueel , uw beelden zullen er op vooruit gaan

                            Wat betreft dat gewicht en omvang van de body vind ik gewoon larry , je hebt een camera vast , als ik dan mijn 30D met grip als backup toestel vastneem vind ik dit speelgoed .

                            Denk wel dat je aan een MK toestel een leercurve zult hebben .

                            Groetjes Rudi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon XXD => 1D Mark III series upgrade

                              Oorspronkelijk geplaatst door mtb Bekijk bericht
                              bij aankoop van de 1d mk 3 bespaart u het geld voor de fitness(door zijn gewicht) niet waar hoor is even zwaar dan de 30D of 40D met grip + batt.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                              Wat betreft dat gewicht en omvang van de body vind ik gewoon larry , je hebt een camera vast , als ik dan mijn 30D met grip als backup toestel vastneem vind ik dit speelgoed .
                              Zoveel mensen zoveel meningen ......

                              Humphrey

                              Comment

                              Working...
                              X