Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagband en hendels draaggewicht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagband en hendels draaggewicht?

    Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, is het mogelijk om te achterhalen hoeveel gewicht de draagband en hendels kunnen verdragen van de canon eos 350d? Heb al eens gekeken in de handleiding maar nog niet terug gevonden.

    Zou niet graag hebben dat opeens een hendel knapt en de hele boel naar beneden valt.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Draagband en hendels draaggewicht?

    Die kunnen wel wat hebben , die draagriem hangt aan het interne metalen frame, de riemen zijn van nylon .

    Ik heb op de 300D , 20D en 30D camera's altijd batterygrips staan , de 70-200 2.8 IS erop en een flits . Nooit problemen gehad .
    Ik neem aan dat de 350 van dezelfde bouwkwaliteit is dan de 300 of de 30
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

    Comment


    • #3
      Re: Draagband en hendels draaggewicht?

      Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
      Die kunnen wel wat hebben , die draagriem hangt aan het interne metalen frame, de riemen zijn van nylon .

      Ik heb op de 300D , 20D en 30D camera's altijd batterygrips staan , de 70-200 2.8 IS erop en een flits . Nooit problemen gehad .
      Ik neem aan dat de 350 van dezelfde bouwkwaliteit is dan de 300 of de 30

      Dan hebben we bijna het zelfde behalve de lens groote en de batterygrip. Als hij jou materiaal draagt zal hij het mijne ook wel dragen

      Thanks

      Comment


      • #4
        Re: Draagband en hendels draaggewicht?

        hey ik vroeg mij ook het volgende af (misschien een domme vraag?)

        hoe zwaar mag je lens maximum zijn om op je body te zetten? mag je je body dan vastnemen zonder een zware lens te ondersteunen of kan dat je camera schaden?
        www.designed4u.be

        Comment


        • #5
          Re: Draagband en hendels draaggewicht?

          Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
          hey ik vroeg mij ook het volgende af (misschien een domme vraag?)

          hoe zwaar mag je lens maximum zijn om op je body te zetten? mag je je body dan vastnemen zonder een zware lens te ondersteunen of kan dat je camera schaden?
          Ik denk dat je hiermee wel veel stress legt op de aansluitingen op je body. Kzou het nog tans niet doen. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om altijd de lens te ondersteunen. Sommige grote en zware lenzen hebben hiervoor een speciaal hendeltje er aanhangen.

          Comment


          • #6
            Re: Draagband en hendels draaggewicht?

            Als het een nieuwe draagband is kan je er met gemak een camera met zware lens aan laten hangen.....je moet wel deze draagriem regelmatig eens controleren op doorschuren net aan de hendels. Je kunt deze draagriem op een paar verschillende manieren bevestigen.....in de handleiding staat normaal de enige correcte manier.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Draagband en hendels draaggewicht?

              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Als het een nieuwe draagband is kan je er met gemak een camera met zware lens aan laten hangen.....je moet wel deze draagriem regelmatig eens controleren op doorschuren net aan de hendels. Je kunt deze draagriem op een paar verschillende manieren bevestigen.....in de handleiding staat normaal de enige correcte manier.
              Als ik je bericht zo lees, zal het dus eerst de draagband zijn dat zal scheuren dan de hendels dat los knappen. Hmm, altijd omgekeerd gedacht maar goed, ik ga er opletten

              Thanks

              Comment

              Working...
              X