Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorcleaning D80+D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensorcleaning D80+D300

    Hi,

    1) Heb al meermaals mijn D80 gekuist met pecpads en eclipse. Nu staat er op de site van http://www.photosol.com/cameras_bymfg.html dat een D80 E2 vloeistof vereist Kan me moeilijk inbeelden dat je het kan kapot doen met eclipse.....
    Weet iemand hier meer van?

    2) Uit nieuwsgierigheid, kan je een D300 of 400D of eender welke camera met selfcleaning functie ook nog manueel reinigen? of doe je het mechanisme dan echt wel stuk?


    mvg
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Sensorcleaning D80+D300

    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

    Hier staat dan weer dat het wel kan.....

    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Sensorcleaning D80+D300

      kan inderdaad zeker en vast hoor.
      die self cleaning functies zijn geen wondermiddels
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Sensorcleaning D80+D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Hi,

        1) Heb al meermaals mijn D80 gekuist met pecpads en eclipse. Nu staat er op de site van http://www.photosol.com/cameras_bymfg.html dat een D80 E2 vloeistof vereist Kan me moeilijk inbeelden dat je het kan kapot doen met eclipse.....
        Weet iemand hier meer van?
        Zover ik weet heeft het te maken met de anti-static coating die op de sensoren zit van camera's (of eigenlijk op het filter voor de sensor) met een selfcleaning functie. De eclipse vloeistof is te aggressief voor deze coating. Daarom moet je bij deze sensoren de E2 vloeistof gebruiken...


        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht

        2) Uit nieuwsgierigheid, kan je een D300 of 400D of eender welke camera met selfcleaning functie ook nog manueel reinigen? of doe je het mechanisme dan echt wel stuk?

        mvg
        Glenn
        't Is dus inderdaad gewoon mogelijk om deze sensoren manueel te reinigen, maar dus wel met vloeistof die hiervoor geschikt is. 't moet ook wel kunnen want veel van die selfcleaning systemen zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik ben bijv. zelf niet onder de indruk van het systeem van Pentax.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment

        Working...
        X