Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    Hallo

    dit is mijn eerste bezoek op een forum.
    Ik zit momenteel in mijn eerste jaar fotografie en bezit een canon 400D met een EFS 17-85mm f4-5.6 IS USM lens. fotografie boeid me enorm, maar ik moet nog veel leren op vlak van techniek ( sluitertijden, diafragma, lenzen,...)
    De bedoeling is dat ik reportages maak, trouw, communie,..
    Nu mijn vraag: welke lens gebruik in daarvoor het best?

    alvast bedankt

    greetz
    Rony

  • #2
    Re: welke lens

    Oorspronkelijk geplaatst door bungy_0 Bekijk bericht
    Hallo

    dit is mijn eerste bezoek op een forum.
    Ik zit momenteel in mijn eerste jaar fotografie en bezit een canon 400D met een EFS 17-85mm f4-5.6 IS USM lens. fotografie boeid me enorm, maar ik moet nog veel leren op vlak van techniek (

    sluitertijden, diafragma, lenzen,...)
    De bedoeling is dat ik reportages maak, trouw, communie,..
    Nu mijn vraag: welke lens gebruik in daarvoor het best?

    alvast bedankt

    greetz
    Rony
    Alvast welkom op het forum hier,


    een goedkope 50mm 1.8 zou al een heel goed begin zijn.
    een zeer goedkope lens waar je heel deftige portretjes uit kan krijgen (mooi voor communies en huwelijken) en perfect om te prutsen en proberen met diafragma, scherpte diepte en sluitertijden

    als je wat meer geld kan uitgeven, dan kan je een 70-200 2.8 overwegen (canon of sigma)
    die is een beetje veelzijdiger en je hebt ineens een mooie tele erbij. jou 17-85 kan je blijven gebruiken als groothoek

    maar natuurlijk foto's voor reportages das iets heel breed hé...
    als je concreter kan zeggen wat voor foto's je juist wil, kunnen we misschien beter advies geven.
    als het echt is om dingen uit te proberen dan zou ik eerst en vooral de 50mm 1.8 gaan kopen (kost nieuw nog geen 100 euro)
    5DmkIII en wat glas

    Comment

    Working...
    X