Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Calibreren EOS 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Calibreren EOS 350D

    Hallo,

    Na ontvangst van mijn nieuwe Tamron 17-50 2.8 natuurlijk direct beginnen testen. Nu blijkt dat ik opnieuw enkele cm (!) frontfocus heb, net hetzelfde fenomeen als met de Canon 50 1.8.
    Ik begin dus te denken dat het aan de body ligt, aangezien ik ook met mijn oude 28-80 hetzelfde vaststel...

    Nu ik een deftige lens in handen heb, wil ik toch eens van het probleem verlost zijn. Het is toch wel ambetant om altijd 2 cm verder te moeten focussen (bvb op oor ipv op oog om het oog scherp te krijgen !)

    Met kitlens zijn de problemen natuurlijk kleiner, wegens sowieso al grotere scherptediepte... Leve de kitlens

    Iemand een idee waar ik in de buurt van Brugge de body kan laten calibreren ? (evt. in combinatie met de Tamron) ? Body is al uit garantie, lens nog niet.

    Of iemand in de buurt met dezelfde body/lens zodat uit vergelijking kan blijken of het nu de body of de lens is ?

    groetjes,

    Herzie

  • #2
    Re: Calibreren EOS 350D

    Hello again,

    altijd triest om je eigen topic bij gebrek aan antwoord te moeten naar boven kicken...
    Echt niemand die kan/wil vertellen welke stappen ik moet ondernemen om mijn 350D te laten calibreren ?

    mvg,

    Herzie

    Comment


    • #3
      Re: Calibreren EOS 350D

      In de buurt weet ik niks?
      Maar rofarepair doet dergelijke zaken (geloof ik). Ik ben van Beernem, maar bezit een 20D.

      gr
      Yannick
      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

      Comment


      • #4
        Re: Calibreren EOS 350D

        Als je een klein gemodifieerd inbussleuteltje hebt, kan je het zelf doen..
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Calibreren EOS 350D

          Hallo,

          Bedankt voor de tips !
          Rofarepair : bestaat er zoiets in België ook ? Gewoon via fotohandel ?
          de.lesse.be : mja, met de instortende prijzen van de 350d kan ik me wel eens laten gaan met wat doe-het-zelf materiaal.

          Soit, ik zoek verder, intussen focus ik op de oren om de ogen scherp te hebben

          Herzie

          Comment


          • #6
            Re: Calibreren EOS 350D

            Herzie

            Ik zou zeggen: ga eens met de winkelier praten waar je de body gekocht hebt. Als het toestel nog onder garatie valt zal dat wel geen geld kosten
            En ja iedereen heeft het te druk om in andere topics te vertellen dat hun merk toch veel beter is als dat andere merk, dat ze geen tijd hebben om mee te denken om alzo een probleem op te lossen
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: Calibreren EOS 350D

              dag,
              ik ben ondertussen al een tijdje aan het zoeken, en ik heb besloten om mijn prijsklasse hoger te leggen, omdat ik de panasonic fz30 niet meer kan vinden in de winkels!!
              maar ik heb nu een vraag, over een tijdje ga ik naar duitsland, en ik heb iets gevonden in duitsland:

              dit is de site, denk je dat dit een goede koop zou zijn?

              Canon EOS 350D mit Objektiv Digitalkamera,Canon EOS 350D mit Objektiv,Test,Preisvergleich,Preis,Vergleich,Kaufen



              dank, gillis

              Comment


              • #8
                Re: Calibreren EOS 350D

                Verhoog je budget maar aanzienlijk, Gilis.
                Een 350D (of andere DSLR) is een prima keuze voor wat je wil, maar je vergeet de prijs van de nodige lenzen te tellen. Met een 18-55 kitlens kan je best dichtbij gaan staan en dat is niet echt de bedoeling zeker?

                Om je wat verder te helpen:
                tip 1
                tip 2

                deze ook nog gevonden:
                tip 3
                Last edited by nabi; 1 oktober 2007, 12:35. Reden: nog 1tje

                Comment

                Working...
                X